2012-01-04, 20:55
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Plats 66 idag vilket enligt tidigare uppgift av Avpixlat tangerar PIs bästa placering!

Man kan fundera över orsaken. Bättre artiklar, fler artiklar, uppmärksamhet i de censurerade medierna, censurkraven, brottsvågen?
Nu var ju PI faktiskt som jag och en annan påpepat och nosade strax runt 50 soim bäst.

Förstår inte vad de fått plats 66 just ifrån.
Citera
2012-01-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Nu var ju PI faktiskt som jag och en annan påpepat och nosade strax runt 50 soim bäst.

Förstår inte vad de fått plats 66 just ifrån.

Avpixlat kan väl inte ha fel?
Citera
2012-01-04, 21:30
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
Avpixlat kan väl inte ha fel?

I just detta fallet med rankingen tror jag de har fel, men det beror nog på att rankingen på Alexa flukturerar ganska ordentligt ibland från dag till dag och det var en riktig topp vid självmordssprängningen i Stockholm som dock sen föll tillbaka snabbt

När det gäller nyhetsrapportering har Avpixlat betydligt mindre fel än gammelmedierna med deras censurerade, tillrättalagda och ibland rent lögnaktiga artiklar och reportage.

Avpixlat berättar åtminstone om verkligheten till skillnad från gammelmedierna så jag förstår helt klart Avpixlats ökade popularitet.
Senast redigerad av Karlskronabloggen 2012-01-04 kl. 21:35.
Citera
2012-01-04, 21:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Den här artikeln tycker jag är kanonbra, här slår man huvudet på spiken :"I Sorsele skulle 23 kvotflyktingar tas emot i slutet av oktober. Allt var förberett med möblerade lägenheter. Men då dessa skulle ta sig till Sverige samtidigt som pilgrimsresorna till Mecka skedde, blev de försenade och kunde inte fly på utsatt tid. Därmed blev Sorsele av med 1,4 miljoner kronor i statsbidrag."

http://avpixlat.info/2012/01/03/fors...s-for-sorsele/

Artikeln avslutas med:

"- Men nästa år kommer vi att se till att de kvotflyktingar flyttar flytta hit kommer lite tidigare. För vi vill inte att det ska vara på det här viset."

Ja, inte kan Sorsele vara utan sin årliga kvot med muslimer. Det vore ju tragiskt...
Citera
2012-01-04, 23:37
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Tror inte det var någon chock för så många, jag vet mycket väl vilket land och stad han bodde i eftersom jag kände honom flyktigt genom mitt tidigare jobb och vi hade en del mailkontakter.

Jag bor själv för det mesta i ett, åtminstone på pappret, kommunistiskt land och ser inga problem med det.

Precis, sånt snicke-snack är baserat på floskler och tramsuppfattningar.

Jag råkar bo i samma land och stad, där 'Gustaf' mötte sitt öde. Sekulärt, respektfullt, fredligt bemötande människor emellan, jag kan göra listan lång. Här kan jag gå ut mitt i natten, inte en fluga rör dig. Jämför med svenska patraskområden som Rosengård, Rinkeby m fl ghetton, där du inte sätter din fot efter mörkrets inbrott.

Jag omtalade för en god vän här, inhemsk, om antalet våldtäkter i Oslo. Han tittade eftertänksamt på mig och genmälde, att han inte kunde minnas ett enda fall i härvarande stad. En annan god vän, som jag dryftade detta med, sade sig minnas att nån full tysk hade begått nåt övergrepp för en del år sedan. Så det är viss skillnad... mellan 'välfärdens' kriminella invandrarparadis Sverige, och länder ute i världen, där det råder ordning, reda, och respekt mellan människor, oavsett härkomst.
Citera
2012-01-04, 23:48
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Plats 66 idag vilket enligt tidigare uppgift av Avpixlat tangerar PIs bästa placering!

Man kan fundera över orsaken. Bättre artiklar, fler artiklar, uppmärksamhet i de censurerade medierna, censurkraven, brottsvågen?

Hur går det för aftonbladet... vilken rating har de?
Citera
2012-01-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Artikeln avslutas med:

"- Men nästa år kommer vi att se till att de kvotflyktingar flyttar flytta hit kommer lite tidigare. För vi vill inte att det ska vara på det här viset."

Ja, inte kan Sorsele vara utan sin årliga kvot med muslimer. Det vore ju tragiskt...

Hur vet du att det var muslimer som inte kom till Sorsle?
Citera
2012-01-05, 00:00
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Hur går det för aftonbladet... vilken rating har de?
1. google.se
2. Facebook.com
3. google.com
4. youtube.com
5. aftonbladet.se
6. wikipedia.com
7. live.com
8. blogspot.com
9. yahoo.com
10. blocket.se

På alexa kan man även ladda ner toolbar som gör att ens favoritsida stiger i rank.
Citera
2012-01-05, 00:15
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Hur vet du att det var muslimer som inte kom till Sorsle?

Citat:
I Sorsele skulle 23 kvotflyktingar tas emot i slutet av oktober. Allt var förberett med möblerade lägenheter. Men då dessa skulle ta sig till Sverige samtidigt som pilgrimsresorna till Mecka skedde, blev de försenade och kunde inte fly på utsatt tid
http://avpixlat.info/page/2/
http://svt.se/2.33919/1.2664878/fors...er_miljonminus

Flyktingar....
Citera
2012-01-05, 00:20
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
1. google.se
2. Facebook.com
3. google.com
4. youtube.com
5. aftonbladet.se
6. wikipedia.com
7. live.com
8. blogspot.com
9. yahoo.com
10. blocket.se

Jag tror du är något på spåret här.
Kan inte vara så många månader bort innan vi ser Avpixlat på 10 i topp
Citera
2012-01-05, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
http://avpixlat.info/page/2/
http://svt.se/2.33919/1.2664878/fors...er_miljonminus

Flyktingar....

Ursäkta mig med Avpixlat är inget en källa för sanning. Det är DE som skriver att de är flyktingar. Ingenstans i SVTs reportage sägs det att de var muslimer. Jag undrar varifrån Avpixlat fått den informationen.
Citera
2012-01-05, 13:21
Medlem
Läser Avpixlat idag och det står ingenting om Pasi Miettinen som döms för 14 års fängelse för mord.
Han verkar ha finskt påbrå som ju är helt ok enligt sekten.

När de snackar om att invandringen är roten till all kriminalitet... räknar de då bort alla ariskt rena från statistiken då eller? För annars borde ju avpixlat som säger sig vilja ge den oretuscherade sanningen... men sanningen verkar bara handla om invandrare som snor en bulle sen glömmer de alla de vita fula djälva asen som slår sina fruar, rånar, skjuter, sätter på barn...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14171834.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in