Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Tror inte det var någon chock för så många, jag vet mycket väl vilket land och stad han bodde i eftersom jag kände honom flyktigt genom mitt tidigare jobb och vi hade en del mailkontakter.
Jag bor själv för det mesta i ett, åtminstone på pappret, kommunistiskt land och ser inga problem med det.
Precis, sånt snicke-snack är baserat på floskler och tramsuppfattningar.
Jag råkar bo i samma land och stad, där 'Gustaf' mötte sitt öde. Sekulärt, respektfullt, fredligt bemötande människor emellan, jag kan göra listan lång. Här kan jag gå ut mitt i natten, inte en fluga rör dig. Jämför med svenska patraskområden som Rosengård, Rinkeby m fl ghetton, där du inte sätter din fot efter mörkrets inbrott.
Jag omtalade för en god vän här, inhemsk, om antalet våldtäkter i Oslo. Han tittade eftertänksamt på mig och genmälde, att han inte kunde minnas ett enda fall i härvarande stad. En annan god vän, som jag dryftade detta med, sade sig minnas att nån full tysk hade begått nåt övergrepp för en del år sedan. Så det är viss skillnad... mellan 'välfärdens' kriminella invandrarparadis Sverige, och länder ute i världen, där det råder ordning, reda, och respekt mellan människor, oavsett härkomst.