Citat:
Ursprungligen postat av Sebastard2
Så det är inte sanningen om den händelsen i Helsinborg som jag länkade till?
Jag är en kritiker av det mesta. Sanningen är att jag diggar det Avpixlat gör, att man vågar rapportera vad etablerad media inte vågar. Däremot tycker jag att det är väldigt fult av Avpixlat att medvetet och selektivt ignorera vissa grova brott i samhället som dem inte tycker förtjänar lika mycket uppmärksamhet, bara för att det inte är invandrare inblandade.
AP, Friatider mfl är trots allt väldigt små aktörer med begränsade resurser. De har aldrig sagt sig ge HELA bilden. Om du bara läser AP får du en vinklad bild, men vem läser bara AP? Normalpersonen fullständigt dränks ju i multikultipropaganda från regimen, det är ju liksom aldrig problemet.
Att vita, svenskar begår brott får vi ju redan veta eftersom AB och Expressen gör en poäng av att hänga ut dessa. Men visar de på sambanden mellan MENA och våldtäkter? Romer och åldringsrån?
I våra grannländer så skrivs det faktiskt om detta, visste du det? Vanliga norska tidningar skriver artiklar om utomeuropéer som överfallsvåldtar norskor och om romska ligor som rånar norska gamlingar, kände du till det? Svensk press är obalanserad och förljugen och behöver kompletteras.
Tycker du inte själv att det är rimligt att begränsade resurser läggs på att berätta det som förtigs i första hand?