Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
nä, svenskt.

Och så Somalia igen. Varför denna avpixlade fixering vid Somalia.
Varför stannar inte alla där? Och varför skulle de inte få komma hit om de vill?

Jag är inte särskilt rädd för avpixlat. Men blir de lika lögnaktiga, tjuvaktiga och ohederliga som politiskt inkorrekt så är det inget framsteg.
Därutöver gillar jag demokrati och mänskliga rättigheter. Det är tveksamt om pi gjorde det. vi kan väl hoppas att sd dragit igång avpixlat för att ge partiet ett mer demokratiskt ansikte och ett ansikte mer öppet för mänskliga rättigheter.

Och så var vi där igen. På vilket sätt är de lögnaktiga? Upplys oss gärna om de felaktigheter de skrivit om.
Citera
2011-10-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amadeus4
Jag valde en etnicitet utefter hur kännsligt det är att skriva om den. Du bevisade precis min tes.
Enligt dig så får man ju inte yttra att det rör sig om en person med utlänsk bakgrund utan att vara främlingsfientlig. Begår man allvarliga brott ovavsett ursprung får man räkna med att bli uthängd. Det gäller alla.

Varför förekommer det inga liknande artiklar som gryningspyromanen fast utlänsk bakgrund med bild o namn då? Sist hängde de ut han innan han var dömd.

Man kan säga att det är mycket tack vare PI som tidningarna slutat pixla bilderna. Eller som offtast inte har nån bild alls. Hur AP ställer sig till det är ju ett steg i rätt riktning.
Intressant att PKmedia är mer bekymrade att deras bilder används mot dom istället att hålla sig till fakta om det dom skriver om. Till och med utlänsk media skriver mer om vissa saker som händer i Sverige än våran egen media. Därför fyller AP en funktion.

Edit. Hitta en väldigt talande bild på att publicera någon innan han är dömd. Skulle det hänt om han var tex från Somalia? Knappast.
http://www.expressen.se/1.2376911

Du har nog missförstått både gamla pi och vanliga tidningar.
Klart man får yttra att personer ha utländsk bakgrund utan att man är främlingsfientlig.

Det finns ingen annan gryningspyroman än gryningspyromanen. Han är unik. En del dömda får sin identitet publicerad oavsett etnisk bakgrund. I traditionella medier avgörs det mer av brottet än av etniciteten.

Jag skulle tro att Ulf Borgström fått sin bild i Expressen redan innan han var dömd även om han kommit från Somalia. Vi tror olika. Jag bygger min uppfattning på erfarenhet från svenska redaktioner. Du bygger din uppfattning på ...?

Skulle avpixlat publicerat bild på Ulf Borgström även om han inte varit dömd? Och varifrån skulle de då stjäla bilden?
Citera
2011-10-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Håller med riktigt kul att läsa. Lite besviken på namnet dock men man kan inte få allt

Ja namnet och loggan kanske inte var det bästa, men det är innehållet som är det viktigaste!

Vore nästan en katastrof en sanningstalade sida som avpixlat.info/ skulle försvinna och låta PK-media få fritt spelrum.

Nu är avpixlat.info överlägset mycket bättre än alla Sveriges nyhetssidor av den enkla anledningen att de slipper ljuga och censurerar pga pkism.
Citera
2011-10-25, 21:29
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
nä, svenskt.

Och så Somalia igen. Varför denna avpixlade fixering vid Somalia.
Varför stannar inte alla där? Och varför skulle de inte få komma hit om de vill?

Jag är inte särskilt rädd för avpixlat. Men blir de lika lögnaktiga, tjuvaktiga och ohederliga som politiskt inkorrekt så är det inget framsteg.
Därutöver gillar jag demokrati och mänskliga rättigheter. Det är tveksamt om pi gjorde det. vi kan väl hoppas att sd dragit igång avpixlat för att ge partiet ett mer demokratiskt ansikte och ett ansikte mer öppet för mänskliga rättigheter.

Somalia är ett exempel,men hur tror du dessa ensamkommande "barn" tar sig hit och varför?

Vad är lögnaktigt,tjuvaktigt och ohederlig med Avpixlat???
Det stämmer bättre in på AB.....
Citera
2011-10-25, 21:39
Medlem
Citat:
Du har nog missförstått både gamla pi och vanliga tidningar.
Klart man får yttra att personer ha utländsk bakgrund utan att man är främlingsfientlig.

Det finns ingen annan gryningspyroman än gryningspyromanen. Han är unik. En del dömda får sin identitet publicerad oavsett etnisk bakgrund. I traditionella medier avgörs det mer av brottet än av etniciteten.

Jag skulle tro att Ulf Borgström fått sin bild i Expressen redan innan han var dömd även om han kommit från Somalia. Vi tror olika. Jag bygger min uppfattning på erfarenhet från svenska redaktioner. Du bygger din uppfattning på ...?

Skulle avpixlat publicerat bild på Ulf Borgström även om han inte varit dömd? Och varifrån skulle de då stjäla bilden?

Men hur gör man det utan att bli anklagad att vara främlingsfientlig? Om man håller sig till fakta vad är det för fel med det?

Ja han är unik och det var ett exempel. Tror säkert du fattar vad jag syftar på. Du får gärna visa mig nån med utlänskt härkomst som blivit uthängd på liknande sätt av PKmedia. Med tanke att du har erfarenhet av svenska redaktioner så vet du säkert något liknande brott.
Jag är nämligen övertygad att han inte skulle bli det om han utlänning.

Om AP skulle gort det har jag ingen aning om. Skulle gissa att AP anser allmänintresset i vissa bilder är större än upphovsrätten till den. Men ni som vill undanhålla fakta för allmänheten har väll en helt annan agenda än sanningen.
Citera
2011-10-25, 21:43
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Men hur gör man det utan att bli anklagad att vara främlingsfientlig? Om man håller sig till fakta vad är det för fel med det?

Ja han är unik och det var ett exempel. Tror säkert du fattar vad jag syftar på. Du får gärna visa mig nån med utlänskt härkomst som blivit uthängd på liknande sätt av PKmedia. Med tanke att du har erfarenhet av svenska redaktioner så vet du säkert något liknande brott.

Om AP skulle gort det har jag ingen aning om. Skulle gissa att AP anser allmänintresset i vissa bilder är större än upphovsrätten till den. Men ni som vill undanhålla fakta för allmänheten har väll en helt annan agenda än sanningen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13634324.ab

Varsågod!
Citera
2011-10-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13634324.ab

Varsågod!

Kred av AP att publicera icaroslistan.
Dock är det en stor skillnad på personer polisen eftersöker och sitta anhållen. Mig veterligen så har inte polisen publicerat Gryningspyromanens bild.
Citera
2011-10-25, 22:00
Medlem
Citat:

Om man är noga med att använda främmande etnicitet som grund för sitt urval då riskerar man bli kallad främlingsfientlig. Även om varje enskilt exempel har sina fakta hämtat från pk-media.

Juha Valjakkala

AP står hos mig och för många andra för associated press, en av världens större nyhetsbyråer.
http://www.ap.org/

intressant att du tror att avpixlat kommer att stjäla av allmänintresse.
Citera
2011-10-25, 22:02
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Det är ju din subjektiva uppfattning. Du vet, det du tycker är inte samma sak som att alla tycker det...

Allmänintresse? På FB kanske, inte i den riktiga världen.

Och det här är inte din subjektiva uppfattning då?

Jo, i den riktiga världen är det så. Det är därför sajter som PI, Avpixlat etc dyker upp hela tiden. Det är därför FB är full av denna typ av information.

Och det är därför gammelmedia och det politiska etablissemanget är så rädda för dessa sajter, så att de i Orwellsk anda försöker döpa om saklig information till "näthat". Misslyckat givetvis, men ändå.

Kanske dags för dig att dra någon form av slutsats av det. Om du nu är förmögen till det.
Senast redigerad av Karman 2011-10-25 kl. 22:05.
Citera
2011-10-25, 22:05
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Senast ett gäng somalier gick runt och mördade folk så stod det på pi eller.
Senast det hände så var det förmodligen i Somalia och ingick väl i någon form av etnisk rensning eller inbördeskrig.

Du är inte ens rolig längre. Jag kommer knappt ihåg om du någonsin haft ett vettig eller intressant argument. Men förut kunde man iallafall småle åt dig som en bullen nummer 2. Nu är det bara sanslöst spammande.
Citera
2011-10-25, 22:15
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Sen tycker jag också att Avpixlat var ett rätt dåligt namnval, som osar lite oseriösitet och låter rätt skumt både i mun och fingrar på tangentbordet.

Alla bra namn känns lite jobbiga och kantiga i början. Det är ett tecken på ett bra namn som kommer leva länge.
Citera
2011-10-25, 22:27
Medlem
Afskums avatar
Finns det några siffror på antalet besökare jämfört med PI? Enligt antalet kommentarer (ca 100-150 per post) så verkar övergången från PI gått smärtfritt.

För mig verkade det vara samma sida med enda skillnaden att det (iaf ännu) inte postas youtube-videos om muslimer som dödar kristna i Irak eller dylikt.

Sparad i bokmärken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in