Har vi klarlagt vad som orsakade Politiskt Inkorrekts nedläggning? Den strikta modereringen av Israel-kritiska utspel samtidigt som PI gärna gjorde sig skyldiga till grova påhopp på norrmännen? Uppmaningen att försöja Fjordman? Kopplingen till Gates of Vienna (där man nu valt att placera en direktlänk istället

)?
Man vill ju gärna tro att avsikten med att lägga ned ett någorlunda inarbetat varumärke vore att ersätta det med något radikalt bättre men vad är det man får se när banden klipps. En blekgråvit sajt med samma typsnitt som föregångaren bara med förändrat namn och graffiti som banner. Är det Junkyard? Har lunarstorm fått sig en utmanare? Vad betyder avpixlat? Känner kretsen till den här sidan om huruvida deras potentiella läsare är medvetna om att Aftonbladet m.fl. vitpixlar bilder eller är det en sajt för de redan frälsta? Har kretsen runt avpixlat riskkalkylerat över hur sajten ser ut vid en första anblick och kan man från deras håll garantera att läsaren dröjer sig kvar eller om tilläggsrubriken "den oretuscherade bilden" omedelbart klingar "etablissemangskritik"? Man skall ha klart för sig att Internetanvändaren är en otålig karaktär och om denne slösurfar in på Avpixlat vågar jag nog påstå att det är inte "etablissemangskritik" som är den omedelbara tanken som slår honom. Tanken med en sajt bör alltid vara att vårda sina gamla läsare och vända sig mot nya. Jag är tveksam till om "Avpixlat" lyckas med något.
För vad är det som möter en om man surfar in t ex. idag? En videolänk från en hälsning av Robert Spencer. Är "Avpixlats" läsare medvetna om att denne man uppbringar ekonomiskt stöd från av renodlade neo-konservativa judar som David Horowitz och Yerusalmi? Två personer ofta figurerande i propagandarör som Fox News och Washington Post m.fl. Spencer har föreläst för moderata krafter som FBI, US central command etc. De är djupt insyltade i den neo-konservativa, amerikanska, mainstreamrörelsen som via lobbyism med stora belopp lever en problemfri tillvaro post-9/11. Problemställning för dagen: Är det Avpixlats avsikt att tvinna samman den amerikanska neokonservativa lobbyn, med mainstream-islamofobi som förevändning, ihop med ett svenskt massinvandringsmissnöje ser jag inte varför det i slutändan skulle skilja dessas värdegrund från borgarna i DN och SvD.
http://www.americanprogress.org/issu...a_chapter2.pdf