Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Answer my QUESTION! The question, jerk!
You cannot be serious !? 
Det var kul att bli påmind om gamle "red hot" McEnroe, det var länge sen!
När jag slölyssnade på Aschbergs försåtliga frågor i programmet - märkte ni t ex hur han
desperat försökte pressa in ordet "gener" i samtalet? - så blev jag förvånad att han kallade en lyssnare "nazist", för det kändes väldigt obefogat.
Nu när jag lyssnar på klippet igen så låter det som han säger "en assist" = assist att göra mål på.
Hursomhelst: minns ni hur det var för sådär 4-5 år sedan? Hösten 2008 kom PI, och före PI fanns det inte särskilt mycket svenskt av den typen att läsa. PI:s roll kan nog inte överskattas när det gäller att ha förmedlat sådan info som gammelmedia mörkat till vanliga, politiskt tämligen oengagerade människor. De hade en verklighetsbeskrivning som många nog kunde dela men inte hittade uttryckt i andra mediekanaler. PI hade ju också en del inbakad systemkritik som har hjälpt till att få igång en offentlig diskussion kring frågor som det tidigare var helt tyst om.
Därför tycker jag det är tråkigt med
automatisk kritik mot Avpixlat, som tidigare mot Politiskt Inkorrekt. Det är sajter/bloggar som ändå engagerar så många svenskar nuförtiden att nya klassen/etablissemanget blir tvungna att förhålla sig till det som tas upp där. PI/Avpixlat är med och dirigerar det offentliga samtalet, ett metapolitiskt verktyg.