Flashback bygger pepparkakshus!
2012-02-26, 21:24
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Tack vare Avpixlat och deras "engagerade" läsare och kommentatorer så kommer Radio 1 att spela upp klippet även i morgondagens program, och förmodligen läsa upp några av alla arga mejl de har fått in från rättshaveristmaffian. Invandringskritiker kommer alltså ytterligare en gång att utmålas som idioter och skrattas åt. Bra jobbat BaalZeBub, Kulturmarxist, Ådärkomdenja och alla andra dårar. Hoppas ni är nöjda.

http://www.radio1.se/blog/shabnams-blogg/2012/02/26/lyssnarstorm-efter-fredagens-m%C3%B6te-mellan-robban-jimmie-%C3%A5kesson

Tackar för min del, jag tycker att det här var dagens roligaste diskussion. Jag undrar vilka övriga ord och uttryck Aschberg skulle kunna leka med. Vad kan man göra av t ex 'en fascist'? Eller ska han börja snickra och berätta om hur han slår in huvudet på svartskallar
Citera
2012-02-26, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Answer my QUESTION! The question, jerk!
You cannot be serious !? Det var kul att bli påmind om gamle "red hot" McEnroe, det var länge sen!

När jag slölyssnade på Aschbergs försåtliga frågor i programmet - märkte ni t ex hur han desperat försökte pressa in ordet "gener" i samtalet? - så blev jag förvånad att han kallade en lyssnare "nazist", för det kändes väldigt obefogat.

Nu när jag lyssnar på klippet igen så låter det som han säger "en assist" = assist att göra mål på.

Hursomhelst: minns ni hur det var för sådär 4-5 år sedan? Hösten 2008 kom PI, och före PI fanns det inte särskilt mycket svenskt av den typen att läsa. PI:s roll kan nog inte överskattas när det gäller att ha förmedlat sådan info som gammelmedia mörkat till vanliga, politiskt tämligen oengagerade människor. De hade en verklighetsbeskrivning som många nog kunde dela men inte hittade uttryckt i andra mediekanaler. PI hade ju också en del inbakad systemkritik som har hjälpt till att få igång en offentlig diskussion kring frågor som det tidigare var helt tyst om.

Därför tycker jag det är tråkigt med automatisk kritik mot Avpixlat, som tidigare mot Politiskt Inkorrekt. Det är sajter/bloggar som ändå engagerar så många svenskar nuförtiden att nya klassen/etablissemanget blir tvungna att förhålla sig till det som tas upp där. PI/Avpixlat är med och dirigerar det offentliga samtalet, ett metapolitiskt verktyg.
Citera
2012-02-26, 23:44
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Aldrig hört, men det är något för språkspalten. Om en sportjournalist använder den termen på svenska är det ju fel, de kunde lämpligen säga 'nu fick du hjälp'. Dessutom skulle de ju knappast säga 'nu fick du en hjälp, nu fick du en rasist'
Och en "assistent" ska då heta "hjälpare"?

Jag är chockad. Jag som aldrig tittar på sport har inga problem med det ordet eftersom det inte är helt ovanligt även utanför sportens värld...

Tydligen så vet inte AP om ordets existens eftersom dom lätt kunnat ta reda på vad han egentligen sa.
Citera
2012-02-27, 00:30
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Och en "assistent" ska då heta "hjälpare"?

Jag är chockad. Jag som aldrig tittar på sport har inga problem med det ordet eftersom det inte är helt ovanligt även utanför sportens värld...

Tydligen så vet inte AP om ordets existens eftersom dom lätt kunnat ta reda på vad han egentligen sa.
Var så god, visa exempel på assist i svenska språket utanför dess uppenbart speciella användning som en teknisk term i vissa sporter.
Citera
2012-02-27, 02:12
Medlem
0Thor0s avatar
Finns ju fler sajter som gör epic failures, inte bara Avpixlat som felar.

Skitbra artikel, som visar på gammelmedias svineri, bara ett litet problem...
http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?dokID=1756

Nu är det inte fråga om något hörfel/inte hörfel, utan nu är det betydligt värre.
http://research.nu/2012/02/22/researchgruppen-granskar-ni-skyddar-drapdomd/?pid=2209

Blir ju svårt för Avpixlat att kunna komma undan smärre fel när andra sajter som av makt och gammelmedia ses som samma grupp gör dessa general fel, tragiskt.

*edit: Med facit i handen får man nog lov att se det som tur att inte Avpixlat tog upp den artikeln, trots att sakfrågan var mycket intressant.
"Samma brott" en får 6år, den andre månader..
Senast redigerad av 0Thor0 2012-02-27 kl. 02:25.
Citera
2012-02-27, 07:48
Bannlyst
Citat:
Dannie_X Top 10 2 timme sedan
Här ser vi facit av att man glömde repatriera 1 vid baltutlämningen.
Sverige 3:dje största stad till grunden förstörd av antisemiter.

http://avpixlat.info/2012/02/26/rasistchock-muslimer-kallas-rasister-i-sydsvenskan/

Osmakligt minst sagt. Och stan är tydligen förstörd pga att Malmös starke man fäller Israelkritiska uttalanden och pga Wiesenthal-centrets rapporter. Annars är allt i sin ordning.
Senast redigerad av jagedu 2012-02-27 kl. 07:52.
Citera
2012-02-27, 08:49
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagedu
http://avpixlat.info/2012/02/26/rasistchock-muslimer-kallas-rasister-i-sydsvenskan/

Osmakligt minst sagt. Och stan är tydligen förstörd pga att Malmös starke man fäller Israelkritiska uttalanden och pga Wiesenthal-centrets rapporter. Annars är allt i sin ordning.

Är man pro-muslim/arab och anti-semit, så är det naturligtvis osmakligt.
Du läser dessutom in saker som inte finns i artikeln, jag har själv läst den.
Senast redigerad av 0Thor0 2012-02-27 kl. 08:55.
Citera
2012-02-27, 10:04
Medlem
DrVaxjos avatar
de osmakliga e att avpixlat fokuserar bara på invandrare. finns ju mkt inom den organiserade brottsligheten som inget parti vågar ta upp.. inte änns de som säger sig vilja bevara sverige.
Citera
2012-02-27, 10:22
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrVaxjo
de osmakliga e att avpixlat fokuserar bara på invandrare. finns ju mkt inom den organiserade brottsligheten som inget parti vågar ta upp.. inte änns de som säger sig vilja bevara sverige.

Kan du ge ett exempel på sådan organiserad brottslighet och vem/vilka du syftar på?
Blir ju lite svårt att diskutera det osmakliga, utan den infon.

Självklart så har du ju fel om att Avpixlat bara fokuserar på invandrare.
ex: http://avpixlat.info/2012/02/24/fyra-atalade-for-valdtakt-av-14-aring/

Problemet är att invandrare verkar vara extremt överrepresenterade i princip all grov brottslighet, vilket då gör rapporteringen något ensidig och knappast något man kan lasta Avpixlat för.
Snarare är det kriminella invandrare som har sig själva att skylla i den "ensidiga" rapporteringen.
Senast redigerad av 0Thor0 2012-02-27 kl. 10:28.
Citera
2012-02-27, 10:32
Medlem
DrVaxjos avatar
tummen upp för de fallet med svenska tonåringarna.
vill inte peka på nån speciell kriminell gäng..
tycker ba att utpressning, våld o annat skit som drabbar oskyldiga laglydiga svenskar inte ska rinna mellan fingrarna.. höger media borde folkusera på problemet.. anti terror lagen borde utviddgas.
Citera
2012-02-27, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrVaxjo
tummen upp för de fallet med svenska tonåringarna.
vill inte peka på nån speciell kriminell gäng..
tycker ba att utpressning, våld o annat skit som drabbar oskyldiga laglydiga svenskar inte ska rinna mellan fingrarna.. höger media borde folkusera på problemet.. anti terror lagen borde utviddgas.

Kan du utveckla? Din svenska är inte den enklaste att förstå/tyda. Ex. några konkreta exempel?
Citera
2012-02-27, 10:45
Medlem
DrVaxjos avatar
exempel usama bin laden skulle inte kunna gå runt på plattan i stockholm med "AL-Qaida President" printad på tröjan utan att bli gripen av säpo... vill att det ska vara olagligt att vara med i en organisation som ägnar sig åt kriminella verksamheter.. sverige kan faktiskt ta tillbaka makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in