Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kopplingar rakt in i Riksdagen? Stöd och att driva sajten är väl en viss skillnad.
Men jag ser heller inget problem i om det skulle vara så. För till skillnad från dig så ser jag inte att Avpixlat skriver vare sig lögner eller bedriver hjärntvätt (som du tjatar om i vart och vartannat inlägg). Snarare tvärtom. Man bedriver viktig politisk upplysning, något som gammelmedia tyvärr inte gör.
Ett uppmaning till dig som hela tiden hävdar att Avpixlat ljuger, hjärntvättar etc. Någon gång måste du åtminstone kunna presentera några konkreta exempel på vad som är lögn och vad som är hjärntvätt.
Jag tycker att du ska göra lite research, skriva ihop ett debattinlägg med exempel på det som du anser är lögner och hjärntvätt och skicka in det till Avpixlat. Jag ser fram emot dina exempel och den debatt som kommer vara i anslutning till ditt debattinlägg. Hoppas du gör det också!
Du kan ju börja med att påvisa vart jag skriver att dom ljuger. Eller jo, det gjorde dom ju när mussetanterna med täckta ansikten blev utkastade ur rätten. Avpixlat hävdade att det var för att dom var muslimer. Åklagaren förklarade att det var för att dom hade täckta ansikten. Då for dom med direkta lögner. Men den historien har vi avhandlat redan, och ser man inte lögnerna beror det på att deras propaganda har bitit på dej.
Men du kanske borde öppna ögonen lite. Att ljuga är en sak. Att bedriva propaganda är en annan sak. Man behöver inte ljuga för att bedriva propaganda. Man kan bara vinkla den stenhårt för att passa ens egna intressen. Det gör Avpixlat. Klarar du inte av att se det så beror det på att propagandan fungerar.
Jag har presenterat det flera gånger i tråden. Du är så inne på att du läser "sanningen" så du klarar inte av att värdera det du läser där. EXPO är en liknande sida som kör sin propaganda. Samma sak i olika förpackningar men med samma syfte. Att vrida till sanningen för att passa ens egna intressen.
Men jag utgår ifrån att du inte förstår att Avpixlat är en propagandasajt. Jag förväntar mej inte det.