Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-24, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det jag skrev var svar på ett påstående om att kopplingen till SD skulle vara "fabulerad", dvs påhittad av "vänsterstofiler".

Så är det ju de facto inte.
Att man publicerar pressmeddelande från SD visar också kopplingen till partiet. Samtidigt som företrädare för partiet, nu senast partiledaren själv, nämner den ofta.
Undra vem som fabulerar. Kan väl inte vara kronidioten numero uno i tråden va?
Citera
2011-11-24, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Det är väl inget 'majestätsbrott' att någon eller några (sd)-medlemmar hyser sympatier för PI? Även i ledande position?

Fullt logiskt dessutom, eftersom PI:s hållning till den skandalösa massinvandringspolitiken, rimmar bra med det enda riksdagsparti som intar en nykter hållning till nationalkatastrofen, nämligen (sd).

Lars Ohly's välkända sympatier för kommunistpartiet, Marx, Lenin och Stalin, har inte avhållit inte vpk:s sympatisörer att ge sitt stöd, i val efter val, till detta belastade parti, diktatoriskt, och historiska unika förtryckar- och mördarparti.
Då är vi alltså överens om att kopplingen till SD är faktisk och inte "fabulerad"?
Källa på att Ohly har sympatier för Stalin tack.
Senast redigerad av Navelfluff 2011-11-24 kl. 22:23.
Citera
2011-11-24, 22:19
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Det är väl inget 'majestätsbrott' att någon eller några (sd)-medlemmar hyser sympatier för PI? Även i ledande position?

Fullt logiskt dessutom, eftersom PI:s hållning till den skandalösa massinvandringspolitiken, rimmar bra med det enda riksdagsparti som intar en nykter hållning till nationalkatastrofen, nämligen (sd).

Lars Ohly's välkända sympatier för kommunistpartiet, Marx, Lenin och Stalin, har inte avhållit inte vpk:s sympatisörer att ge sitt stöd, i val efter val, till detta belastade parti, diktatoriskt, och historiska unika förtryckar- och mördarparti.
Aja, det gamla argumentet. Om andra är dumma får vi vara det...

Dom flesta av oss la av med det när vi fyllde 8. Andra tycker att man ska bedriva politik på dom argumenten. Det är olika det där...

Att hysa sympati är en helt annan sak än att äga domänen och ha sitt privata konto kopplat till sajten. Men det kunde ju en 4-åring kunnat räkna ut. Men inte du inte... Du har väl fullt upp med Trollhättebor...
Citera
2011-11-24, 22:34
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Aja, det gamla argumentet. Om andra är dumma får vi vara det...

Dom flesta av oss la av med det när vi fyllde 8. Andra tycker att man ska bedriva politik på dom argumenten. Det är olika det där...

Att hysa sympati är en helt annan sak än att äga domänen och ha sitt privata konto kopplat till sajten. Men det kunde ju en 4-åring kunnat räkna ut. Men inte du inte... Du har väl fullt upp med Trollhättebor...
Källa på SD eller Ekeroth äger domänen, tack. Ekeroth står för ett donationskonto vilket förstås inte är hans privata konto...
Citera
2011-11-24, 22:36
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Källa på SD eller Ekeroth äger domänen, tack. Ekeroth står för ett donationskonto vilket förstås inte är hans privata konto...
Så då har han ingen koppling? Är det så du menar?
Citera
2011-11-24, 22:37
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Glöm inte att Åkesson har uttalat sitt stöd för sajten.

Den sidan har kopplingar rakt in i riksdagen. Om man förnekar det så är man så hjärntvättad som en propagandacentral vill att dess läsare ska bli.

Kopplingar rakt in i Riksdagen? Stöd och att driva sajten är väl en viss skillnad.

Men jag ser heller inget problem i om det skulle vara så. För till skillnad från dig så ser jag inte att Avpixlat skriver vare sig lögner eller bedriver hjärntvätt (som du tjatar om i vart och vartannat inlägg). Snarare tvärtom. Man bedriver viktig politisk upplysning, något som gammelmedia tyvärr inte gör.

Ett uppmaning till dig som hela tiden hävdar att Avpixlat ljuger, hjärntvättar etc. Någon gång måste du åtminstone kunna presentera några konkreta exempel på vad som är lögn och vad som är hjärntvätt.

Jag tycker att du ska göra lite research, skriva ihop ett debattinlägg med exempel på det som du anser är lögner och hjärntvätt och skicka in det till Avpixlat. Jag ser fram emot dina exempel och den debatt som kommer vara i anslutning till ditt debattinlägg. Hoppas du gör det också!
Citera
2011-11-24, 22:43
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Då är vi alltså överens om att kopplingen till SD är faktisk och inte "fabulerad"?
Källa på att Ohly har sympatier för Stalin tack.

'Faktisk'? Jag skriver om sympatier. Det är upp dig och dina anklagande vapendragare att lägga fram handfasta belägg för de kopplingar ni gör gällande.

Betr Ohly/Stalin~källa:

"Ohly stryker formuleringarna om Stalins avrättningar...". Läs mer här:
_http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15777&a=264856
Citera
2011-11-24, 22:46
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kopplingar rakt in i Riksdagen? Stöd och att driva sajten är väl en viss skillnad.

Men jag ser heller inget problem i om det skulle vara så. För till skillnad från dig så ser jag inte att Avpixlat skriver vare sig lögner eller bedriver hjärntvätt (som du tjatar om i vart och vartannat inlägg). Snarare tvärtom. Man bedriver viktig politisk upplysning, något som gammelmedia tyvärr inte gör.

Ett uppmaning till dig som hela tiden hävdar att Avpixlat ljuger, hjärntvättar etc. Någon gång måste du åtminstone kunna presentera några konkreta exempel på vad som är lögn och vad som är hjärntvätt.

Jag tycker att du ska göra lite research, skriva ihop ett debattinlägg med exempel på det som du anser är lögner och hjärntvätt och skicka in det till Avpixlat. Jag ser fram emot dina exempel och den debatt som kommer vara i anslutning till ditt debattinlägg. Hoppas du gör det också!
Du kan ju börja med att påvisa vart jag skriver att dom ljuger. Eller jo, det gjorde dom ju när mussetanterna med täckta ansikten blev utkastade ur rätten. Avpixlat hävdade att det var för att dom var muslimer. Åklagaren förklarade att det var för att dom hade täckta ansikten. Då for dom med direkta lögner. Men den historien har vi avhandlat redan, och ser man inte lögnerna beror det på att deras propaganda har bitit på dej.

Men du kanske borde öppna ögonen lite. Att ljuga är en sak. Att bedriva propaganda är en annan sak. Man behöver inte ljuga för att bedriva propaganda. Man kan bara vinkla den stenhårt för att passa ens egna intressen. Det gör Avpixlat. Klarar du inte av att se det så beror det på att propagandan fungerar.

Jag har presenterat det flera gånger i tråden. Du är så inne på att du läser "sanningen" så du klarar inte av att värdera det du läser där. EXPO är en liknande sida som kör sin propaganda. Samma sak i olika förpackningar men med samma syfte. Att vrida till sanningen för att passa ens egna intressen.

Men jag utgår ifrån att du inte förstår att Avpixlat är en propagandasajt. Jag förväntar mej inte det.
Citera
2011-11-24, 22:55
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
domänen Avpixlat.info är registrerad så sent som den 18 oktober, och ytterligare tecken på att Ekeroth är inblandad är att den som står som köpare för systerdomänen Avpixlat.se är signaturen ”kentek0811-00001″ – en signatur som kommentatorn Martin Eliasson kan berätta enligt .SE tillhör Kent Ekeroth.
http://ajour.se/ar-avpixlat-det-nya-politiskt-inkorrekt/

Detta , plus att Kent Ekeroths konto används för donationer till sajten avpixlat.info. Det räcker inte för dig?
Citera
2011-11-24, 23:28
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
domänen Avpixlat.info är registrerad så sent som den 18 oktober, och ytterligare tecken på att Ekeroth är inblandad är att den som står som köpare för systerdomänen Avpixlat.se är signaturen ”kentek0811-00001″ – en signatur som kommentatorn Martin Eliasson kan berätta enligt .SE tillhör Kent Ekeroth.
http://ajour.se/ar-avpixlat-det-nya-politiskt-inkorrekt/

Detta , plus att Kent Ekeroths konto används för donationer till sajten avpixlat.info. Det räcker inte för dig?
Således är inte avpixlat info registrerat på Ekeroth. Att den icke existerande sidan avpixlat.se skulle göra detta är oklart. Fortfarande inte så att Ekeroths privata konto är inblandat men visst står han för donationskontot vilket ingen förnekat... Innebär inte att han driver eller äger sidan.
Senast redigerad av Torontor 2011-11-24 kl. 23:31.
Citera
2011-11-24, 23:33
Bannlyst
Citat:
'Faktisk'? Jag skriver om sympatier. Det är upp dig och dina anklagande vapendragare att lägga fram handfasta belägg för de kopplingar ni gör gällande.

Betr Ohly/Stalin~källa:

"Ohly stryker formuleringarna om Stalins avrättningar...". Läs mer här:
_http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15777&a=264856
Sajten är en propagandasajt för SD.
Där har du din koppling.
Menar du verkligen att den länk du bifogar visar att Ohly sympatiserar med Stalin?
Du är en riktig praktidiot.
Citera
2011-11-24, 23:39
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Sajten är en propagandasajt för SD.
Där har du din koppling.
Menar du verkligen att den länk du bifogar visar att Ohly sympatiserar med Stalin?
Du är en riktig praktidiot.
"Och det skrevs en ursäkt, ett brev den nionde januari 2000. Men brevet skickades aldrig - och skrevs heller aldrig under. I stället censurerar dåvarande partisekreteraren Lars Ohly det första brevet och skriver ett helt nytt. Han stryker formuleringarna om Stalins avrättningar, att partiet tiget om sanningen - och han raderar bort hela ursäkten. Och sen godkänner det verkställande utskottet brevet. Det ursprungliga brevet, det med ursäkten, visar han inte ens för de i ledningen som skulle skriva under."

Kanske inte direkt står att han sympatiserar man han är beredd att censurera Stalin's brott.

Märkligt att SD och Avpixlat fördöms när detta tas med en klacksparck... Men det är klart. Vänsterjournalister verkar se inte så allvarligt på censur... Tidningarna censurerar ju själva allt som inte är pk...
Senast redigerad av Torontor 2011-11-24 kl. 23:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in