Citat:
Ursprungligen postat av amadeus4
Förmodar att du inte läst varför de vill vara anonyma. Hur ser Lars Wiks liv ut tex?.
Hur ser Widar Nords liv ut? Eller Vavra Suks? Eller för den delen Kent Ekeroth och Mats Dagerlind, hur ser deras liv ut? Det är klart att man tar vissa risker om man arbetar med en tidning som är eller ger plats för kritik mot invandring och islam. Inga skyhöga risker, i historisk eller geografisk jämförelse. Risken att hamna i fängelse, blir mördad eller torterad är låg. Risken att du förlorar ett arbete eller en vän är högre. Att du får mängder av kritik och förolämpningar slängda mot dig är garanterat. De riskerna stoppar några, men de har aldrig kunnat stoppa en hel rörelse historiskt. Så frågan är varför just personerna bakom PI behöver vara anonyma när folk kan jobba på Fria Tider eller kandidera för SD öppet?
Menar personerna bakom PI/AP att det är förenat med så stora risker att man skulle lägga ner om man blev outade? I så fall har ju motståndarna ett ganska starkt incitament att försöka.
Nej, jag köper det inte. Jag anser att den anonyma redaktionen är ett enormt handikapp för PI/AP. Det är ju en motsägelse i sig att man inte kan stå för vem man är när man driver en sida som håller på med uthängningar.
Citat:
Angående artiklarna som de "själ" är i första hand att påpeka uppenbara faktafel eller vinklingar. Ett litet tipps till alla er PK elit. Skriv sakligt utan att utelämna fakta så avdramatiserar ni AV.
Det där med att kasta skit på Somalier o Zigenare handlar väll mer om att en del faktist begår brott. Med tanke att de refererar till domar och annat källmaterial så håller de sig till fakta till skillnad i många andra medier.
Ja det är väl bra om man påpekar faktafel i etablerad press, men PI/AP producerar ju inget eget redaktionellt material? Inget annat än förvirrade "ledarartiklar" iaf. Det är helt och hållet reaktivt. Sedan är det klart att man skall kunna skriva om sociala problem bland somalier om syftet är att visa på brister i den förda politiken. Däremot anser jag att PI ofta ägnat sig åt rent frosseri i somaliers och romers misslyckanden och det är helt enkelt inte konstruktivt utan just smutskastning.
Citat:
Om det är nån tidning som har politiska kopplingar på är det väll EXPO.
Ja, usch. Men hur kom de in i den här diskussionen?
Citat:
Sen skiter jag i hur siten ser ut. Bra mycket bättre än både AB o EX.
Du skiter i hur sidan ser ut? Ok. Då tror jag att vi kan fastslå att du hör till den målgrupp jag talade om i mitt första inlägg, de som redan är frälsta av PI och kommer att följa AP oavsett vad. Men skall man påverka något måste man ju kliva utanför denna målgrupp och det tror jag inte AP kan göra.