2011-10-24, 03:09
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonguy
Namnet Avpixlat känns mer "oskyldigt", Politiskt Inkorrekt känns mer provocerande om man jämför. Avpixlat blir dock som en motpol och komplement till etablerad media och inte en som en självständig site. Men namnet kanske väcker mer nyfikenhet än "Nyhetssidan", så det behövs kanske.

precis vad jag med tycker, det låter mer som en site vanliga svenssons kan surfa in på utan att känna sig suspekta.
Citera
2011-10-24, 04:14
Medlem
BaalZeBubs avatar
Den stora röda whos.amung.us-loggan i högra spalten, som täcker annan text och följer en när man scrollar är

fruktansvärt irriterande
Citera
2011-10-24, 04:59
Medlem
Intellectuss avatar
Börjar nästan misstänka att det är establisimanget som ligger bakom den nya sidan. Förstår inte hur man kan göra en sån oseriös sida med så mycket tid. Då menar jag det grafiska och upp-lägget. Allt annat har man ju redan. En stabil läsarskara som återkommer och sprider sidan på nätet. men vill man sprida den där designen. Nej. Jag hoppas innerligt för Sveriges skull att designen och upp-lägget, Speciellt loggan ändras snabbt innan man förlorar läsare som följt PI och ännu värre man får inga nya läsare.

Edit: Va lite hård, vill dock ändå credda dem som driver sidan för att de gör det över huvud taget.
Senast redigerad av Intellectus 2011-10-24 kl. 05:02.
Citera
2011-10-24, 05:20
Medlem
Nej herregud! Lite "Min första photoshop tutorial" på headern där...
Annars var designen okej. Hatar dock namnet "Avpixlat" eftersom det är en nonsensterm som inte betyder något.
Citera
2011-10-24, 07:09
Medlem
SummaSummarums avatar
Hoppas det blir en bra sida.

Måste liksom andra anmärka på logan, den kunde se mer seriös ut med ett mer stilrent typsnitt. Gillar bakgrunden dock.
Citera
2011-10-24, 07:14
Medlem
Schutzstaffelns avatar
Logotypen kan vara bland de värsta jag någonsin har beskådat. Har de anlitat en gymnasieelev som designer eller vad är det frågan om?
Är inte heller helt såld på namnet, känns igen som om det är en väldigt ung person som ligger bakom det valet.
Nu haglar kritiken men tyvärr ger sidan mig ett väldigt oprofessionellt intryck. Jag tror dessvärre att jag är långt ifrån ensam med dessa åsikter.
Citera
2011-10-24, 07:20
Medlem
Soyuzs avatar
Får man fler vänner och tjejer om man sitter och bölar ut över Typsnittet och färgen? Faktum är att det är en ny sida och under uppstart, finns nog ingen sida som är fulländad i början.

Antingen så stödjer man och väntar ut sidan eller mejlar in förslag och förändringar, eller så skiter man i sidan och håller käft.

Orka med nyttiga kvasi-idioter som sitter och letar i Akademins ordlista efter korrekta ord för att jaga Lunarstorm poäng på Flashback.

Stöd sidan och återgår till livet på mIRC och Flashback chatten.

Orka.
Citera
2011-10-24, 07:33
Medlem
Aftons avatar
Ingen vidare design på sidan. Oseriöst namn. Förstår verkligen inte varför de tog bort PI för denna.
Citera
2011-10-24, 07:33
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schutzstaffeln
Logotypen kan vara bland de värsta jag någonsin har beskådat. Har de anlitat en gymnasieelev som designer eller vad är det frågan om?
Är inte heller helt såld på namnet, känns igen som om det är en väldigt ung person som ligger bakom det valet.
Nu haglar kritiken men tyvärr ger sidan mig ett väldigt oprofessionellt intryck. Jag tror dessvärre att jag är långt ifrån ensam med dessa åsikter.
Mm är inte så pigg på namnet jag heller, det för tankarna till bilder på invandrares nyllen, som om det är främst avslöjande av sådana bilder sidan handlar om. Det får sidan att framstå som lite av en nischsida och inte en bred nyhetssida. För egen del bryr jag mig inte så mycket men för att sidan skall få stort genomslag kan det ha betydelse.
Citera
2011-10-24, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amadeus4
Förmodar att du inte läst varför de vill vara anonyma. Hur ser Lars Wiks liv ut tex?.

Hur ser Widar Nords liv ut? Eller Vavra Suks? Eller för den delen Kent Ekeroth och Mats Dagerlind, hur ser deras liv ut? Det är klart att man tar vissa risker om man arbetar med en tidning som är eller ger plats för kritik mot invandring och islam. Inga skyhöga risker, i historisk eller geografisk jämförelse. Risken att hamna i fängelse, blir mördad eller torterad är låg. Risken att du förlorar ett arbete eller en vän är högre. Att du får mängder av kritik och förolämpningar slängda mot dig är garanterat. De riskerna stoppar några, men de har aldrig kunnat stoppa en hel rörelse historiskt. Så frågan är varför just personerna bakom PI behöver vara anonyma när folk kan jobba på Fria Tider eller kandidera för SD öppet?
Menar personerna bakom PI/AP att det är förenat med så stora risker att man skulle lägga ner om man blev outade? I så fall har ju motståndarna ett ganska starkt incitament att försöka.

Nej, jag köper det inte. Jag anser att den anonyma redaktionen är ett enormt handikapp för PI/AP. Det är ju en motsägelse i sig att man inte kan stå för vem man är när man driver en sida som håller på med uthängningar.

Citat:
Angående artiklarna som de "själ" är i första hand att påpeka uppenbara faktafel eller vinklingar. Ett litet tipps till alla er PK elit. Skriv sakligt utan att utelämna fakta så avdramatiserar ni AV.
Det där med att kasta skit på Somalier o Zigenare handlar väll mer om att en del faktist begår brott. Med tanke att de refererar till domar och annat källmaterial så håller de sig till fakta till skillnad i många andra medier.

Ja det är väl bra om man påpekar faktafel i etablerad press, men PI/AP producerar ju inget eget redaktionellt material? Inget annat än förvirrade "ledarartiklar" iaf. Det är helt och hållet reaktivt. Sedan är det klart att man skall kunna skriva om sociala problem bland somalier om syftet är att visa på brister i den förda politiken. Däremot anser jag att PI ofta ägnat sig åt rent frosseri i somaliers och romers misslyckanden och det är helt enkelt inte konstruktivt utan just smutskastning.

Citat:
Om det är nån tidning som har politiska kopplingar på är det väll EXPO.

Ja, usch. Men hur kom de in i den här diskussionen?

Citat:
Sen skiter jag i hur siten ser ut. Bra mycket bättre än både AB o EX.

Du skiter i hur sidan ser ut? Ok. Då tror jag att vi kan fastslå att du hör till den målgrupp jag talade om i mitt första inlägg, de som redan är frälsta av PI och kommer att följa AP oavsett vad. Men skall man påverka något måste man ju kliva utanför denna målgrupp och det tror jag inte AP kan göra.
Citera
2011-10-24, 08:17
Medlem
WithGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raixes
Flopp, bara SD sympatisörer och vilsna personer som läste PI, samma sak kommer det bli på denna om ens det

Om så skulle vara fallet skulle SDs väljarkår förmodligen sträcka sig till 25% av dom röstberättigade.
Citera
2011-10-24, 08:20
Medlem
WithGods avatar
Skulle ju helst ha sett att Politisktinkorrekt skulle funnits kvar i sin dåvarande form. Axpixlat har en bit kvar när det gäller design. Sidan ska vara så enkel som möjligt, det behövs inga konstigheter på en nyhetssida.

Vad sidan har att ge återstår att se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in