Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-25, 02:14
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Sajten är en propagandasajt för SD.

Jag skulle mer vilja beskriva Avpixlat som en sajt som skriver om riktiga och ocensurerade nyheter, till skillnad från de gamla genomcensurerade medierna och ser ingen koppling till "SD"!
Citera
2011-11-25, 03:31
Medlem
Tydligen var det femtekolonnare på PI som måste sorteras ut. Maktgalet EXPO folk brukar det ju vara.
Citera
2011-11-25, 09:16
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Du kan ju börja med att påvisa vart jag skriver att dom ljuger. Eller jo, det gjorde dom ju när mussetanterna med täckta ansikten blev utkastade ur rätten. Avpixlat hävdade att det var för att dom var muslimer. Åklagaren förklarade att det var för att dom hade täckta ansikten. Då for dom med direkta lögner. Men den historien har vi avhandlat redan, och ser man inte lögnerna beror det på att deras propaganda har bitit på dej.

Men du kanske borde öppna ögonen lite. Att ljuga är en sak. Att bedriva propaganda är en annan sak. Man behöver inte ljuga för att bedriva propaganda. Man kan bara vinkla den stenhårt för att passa ens egna intressen. Det gör Avpixlat. Klarar du inte av att se det så beror det på att propagandan fungerar.

Jag har presenterat det flera gånger i tråden. Du är så inne på att du läser "sanningen" så du klarar inte av att värdera det du läser där. EXPO är en liknande sida som kör sin propaganda. Samma sak i olika förpackningar men med samma syfte. Att vrida till sanningen för att passa ens egna intressen.

Men jag utgår ifrån att du inte förstår att Avpixlat är en propagandasajt. Jag förväntar mej inte det.

Det var intressant. Avpixlat skriver alltså sanningsenligt enligt dig. Fast du kallar sanningen propaganda, på sedvanligt PK-istiskt Orwellspråk. Jag kallar det saklig information.

Men varför inte ta chansen att göra ett inlägg på Avpixalt, istället för att hålla på och harva här? Med din vittomfattande insikt och kunskap så skulle du ju kunna dra ner byxorna på dem ganska enkelt och därtill rejält.

För du blir säkert publicerad, ska du se. För till skillnad mot gammelmedia, är Avpixlat inte rädda för debatt. För de vet att de har fakta på sin sida. Till skillnad mot gammelmedia, som inte vågar bedriva en öppen och fri debatt. Eller vågar inte du heller?
Citera
2011-11-25, 09:28
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Enligt Alexa har nu Avpixlat 95:e plats. Inga ytterligare kommentarer behövs.
Citera
2011-11-25, 10:14
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Enligt Alexa har nu Avpixlat 95:e plats. Inga ytterligare kommentarer behövs.

Japp, snart är Sydsvenskan och en del andra förljugna gammelmedier omkörda av Avpixlat efter bara en månad på nätet!
Citera
2011-11-25, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
"Och det skrevs en ursäkt, ett brev den nionde januari 2000. Men brevet skickades aldrig - och skrevs heller aldrig under. I stället censurerar dåvarande partisekreteraren Lars Ohly det första brevet och skriver ett helt nytt. Han stryker formuleringarna om Stalins avrättningar, att partiet tiget om sanningen - och han raderar bort hela ursäkten. Och sen godkänner det verkställande utskottet brevet. Det ursprungliga brevet, det med ursäkten, visar han inte ens för de i ledningen som skulle skriva under."

Kanske inte direkt står att han sympatiserar man han är beredd att censurera Stalin's brott.

Märkligt att SD och Avpixlat fördöms när detta tas med en klacksparck... Men det är klart. Vänsterjournalister verkar se inte så allvarligt på censur... Tidningarna censurerar ju själva allt som inte är pk...
Precis, han stryker en mening. Det är förstås inte bra, men det betyder inte att han sympatiserar med Stalin.
Citera
2011-11-25, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Jag skulle mer vilja beskriva Avpixlat som en sajt som skriver om riktiga och ocensurerade nyheter, till skillnad från de gamla genomcensurerade medierna och ser ingen koppling till "SD"!
Det kommer bli ytterst pinsamt för de SD-politiker som är inblandade i sajten när de blir avslöjade.
Det läcker ut förr eller senare.
Citera
2011-11-25, 13:12
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Precis, han stryker en mening. Det är förstås inte bra, men det betyder inte att han sympatiserar med Stalin.
Du missade att han även raderade hela ursäkten för Stalins brott?
Citera
2011-11-25, 13:15
Bannlyst
Citat:
Du missade att han även raderade hela ursäkten för Stalins brott?
Gjorde jag?
Oj, jag måste sympatisera med Stalin.
Senast redigerad av Navelfluff 2011-11-25 kl. 13:19.
Citera
2011-11-25, 13:22
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Gjorde jag?
Ja, det gjorde du. Att radera hela ursäkten är förstås svårt att tolka annat än så att Ohly inte tycker att Stalin begått något fel...

Bryr sig svensk media speciellt mycket om detta? Nej. Till skillnad mot behandlingen av SD.
Citera
2011-11-25, 13:32
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Det kommer bli ytterst pinsamt för de SD-politiker som är inblandade i sajten när de blir avslöjade.
Det läcker ut förr eller senare.
Anta nu att SD/SD-politiiker faktiskt äger/driver Avpixlat. Varför skulle detta vara pinsamt?
Citera
2011-11-25, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ja, det gjorde du. Att radera hela ursäkten är förstås svårt att tolka annat än så att Ohly inte tycker att Stalin begått något fel...

Bryr sig svensk media speciellt mycket om detta? Nej. Till skillnad mot behandlingen av SD.
Jag tror att det handlar om partipolitiska överväganden, mer än att han sympatiserar med Stalin.
Bryr sig inte svensk media om det? Det togs ju för fan upp i Uppdrag granskning. Genomslaget blir då per automatik maximalt.
Nå, det här handlar inte om Avpixlat som är ämnet.
Så här blir det när man nappar på trollidioternas (vi vet vem) avvikelser från ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in