2022-11-13, 21:01
Mött både bra och dåliga personer därifrån.
Citera
2022-11-15, 15:37
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddan95
Profiler / Kön

Kön Antal
Kille 82076 st 75.2%
Tjej 7738 st 7.1%
Par 17221 st 15.8%
Killpar 383 st 0.4%
Tjejpar 35 st 0.0%
Grupp 81 st 0.1%
Förening 68 st 0.1%
Transperson 1604 st 1.5%
Intressant statistik. En genomsnittlig man kommer med andra ord nästan säkert inte att träffa någon kvinna via den sajten. Närapå 10 män för varje kvinna.

Det är ändå intressant att män fortsätter bli och vara medlemmar. Jag antar att de kämpar på och hoppas fast de allra flesta rimligen aldrig träffar någon via sajten.
Citera
2022-11-15, 16:26
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Intressant statistik. En genomsnittlig man kommer med andra ord nästan säkert inte att träffa någon kvinna via den sajten. Närapå 10 män för varje kvinna.

Det är ändå intressant att män fortsätter bli och vara medlemmar. Jag antar att de kämpar på och hoppas fast de allra flesta rimligen aldrig träffar någon via sajten.

Svårt med statistik och genomsnittlig, för vad exakt är en genomsnittlig man, och finns han ens?
En del män hittar ju en kvinna eller ett par att ha sex med, men en ganska stor del av männen tycks inte fungera så bra vad gäller att ta kontakt eller upprätthålla kontakten på en civiliserad nivå och dom lär inte ha någon större jaktlycka.

Sen finns det absolut män som aldrig får napp, och det finns säkert lite olika anledningar till det. Tyvärr är det nog så att med så många fler män än kvinnor så tenderar en hel del män att stå utan. Och klimatet på sidan kan också bidra till att det är svårt för många män, för om man som kvinna svarar artigt och trevligt men nekande så är det inte helt ovanligt att få höra fula tillmälen tillbaka och då drar man sig förmodligen för att svara över huvud taget.
Citera
2022-11-15, 18:06
Citat:

Jag är kille och 27 år gammal. Får napp ibland.
Citera
2022-11-15, 18:27
Medlem
sillbits avatar
Citat:

Säger ju dock inget om hur aktiva dom är. Kan ju vara 10 år gamla profiler som inte varit aktiva dom senaste 9 åren. Säkert åtskilliga män som gett upp genom åren.
Citera
2022-11-15, 18:47
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nervkollaps007
Visst att många tjejer därinne är tjockisar.
Ja största delen av kvinnorna på BC är koruplenta men dom får knulla ändå, ofta smällfeta kvinnor med väldigt högra krav ingen man kommer leva upp till och gör dom det så knullar dom snyggare kvinnor än dessa fettos som har fått massor av luft via BC

förvånad hur många kvinnor som stoppar in magen i trosorna ,
ölmagar på kvinnor 40 + finns att beskåda i var och varannan profil
notera att dessa kvinnor ofta skriver " du som man ska inte ha ölmage"
Senast redigerad av DayNite 2022-11-15 kl. 18:49.
Citera
2022-11-15, 19:19
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillbit
Säger ju dock inget om hur aktiva dom är. Kan ju vara 10 år gamla profiler som inte varit aktiva dom senaste 9 åren. Säkert åtskilliga män som gett upp genom åren.
Jag har när BC diskuterats i ett annat delforum kollat upp antalet annonser som man kan se utan att ha konto. Kollar igen och just nu är det.

Tjej söker kille 190 annonser.
Kille söker tjej 3907 annonser.

Det verkar alltså inte bara vara gamla profiler som ger en obalans. F.ö. borde väl andelen gamla profiler vara lika mellan könen.

Tyckte könsstatistiken på konton var intressant eftersom jag redan hade sett den extremt skeva annonsstatistiken.
Citera
2022-11-15, 19:48
Medlem
sillbits avatar
Citat:
Jag har när BC diskuterats i ett annat delforum kollat upp antalet annonser som man kan se utan att ha konto. Kollar igen och just nu är det.

Det verkar alltså inte bara vara gamla profiler som ger en obalans. F.ö. borde väl andelen gamla profiler vara lika mellan könen.

Tyckte könsstatistiken på konton var intressant eftersom jag redan hade sett den extremt skeva annonsstatistiken.
Min poäng var att det är vanskligt att dra några riktiga slutsatser av lite siffror. Och den där siffran understryker det ännu mer. Om det var 10:1 i antal profiler, så är det ju 20:1 i annonser. Betyder det att det finns fler inaktiva tjejer, eller att tjejer annonserar mindre? Kan vi ju inte säga. Och det leder ju också till reflektionen att antal annonser inte är proportionerligt till antal profiler, men vi vet inget om ifall det är proportionerligt till antalet aktiva.

Statistik är knepigt.
Citera
2022-11-15, 19:50
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillbit
Min poäng var att det är vanskligt att dra några riktiga slutsatser av lite siffror. Och den där siffran understryker det ännu mer. Om det var 10:1 i antal profiler, så är det ju 20:1 i annonser. Betyder det att det finns fler inaktiva tjejer, eller att tjejer annonserar mindre? Kan vi ju inte säga. Och det leder ju också till reflektionen att antal annonser inte är proportionerligt till antal profiler, men vi vet inget om ifall det är proportionerligt till antalet aktiva.

Statistik är knepigt.
Fast samtidigt blir det väldigt konstigt att inte tänka sig att det inte är väldigt många fler män än kvinnor som är medlemmar med dessa siffror.
Citera
2022-11-15, 19:52
Medlem
One2Manys avatar
Skulle en gång träffat ett par därifrån (kvinna och man), men jag var så jävla pundig och opålitlig på den tiden så jag bangade när jag nyktrat till.

Så, dålig erfarenhet av BC? Nä men BC har en dålig erfarenhet av mig
Citera
2022-11-15, 19:55
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:

En del hävdar att det ibland är kvinnor som innehar killprofiler, just för att kunna kika runt i lugn och ro utan att bli mailbomad efter ett profilbesök. Ifall det ligger någon sanning i det låter jag vara osagt, men det skulle mycket väl kunna vara så.
Jag drar mig ibland för att kolla in profiler, för ofta så kommer ett mail från profilen strax efter och jag får förklara att jag hade skrivit ifall profilen hade tilltalat mig.

Och, tjejer behöver sällan lägga ut annonser om det är inte specifika saker då det redan kommer en del mail. Även när man deklarerar att man inte söker något så kommer det mail ändå, så jag förstår varför killar står för större del av annonser då det kan göra att dom syns mera.
Det kan nog vara så också, att det är lättare för en tjej att hitta en vettig kille genom att svara på en annons än att gå igenom alla profiler inom sin stad eller sitt län.
Citera
2022-11-15, 20:09
Medlem
sillbits avatar
Citat:
Fast samtidigt blir det väldigt konstigt att inte tänka sig att det inte är väldigt många fler män än kvinnor som är medlemmar med dessa siffror.
Åh. Missförstå mig inte åt det hållet. Jag är helt övertygad om att det är många fler män än kvinnor och par där. Jag är bara inte alls säker på vad det faktiskta förhållandet mellan dom är.
Det kan ju vara så illa att det även är värre än vad vi tror. Vem vet...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in