Citat:
Ursprungligen postat av
pbo
Jag har när BC diskuterats i ett annat delforum kollat upp antalet annonser som man kan se utan att ha konto. Kollar igen och just nu är det.
Tjej söker kille 190 annonser.
Kille söker tjej 3907 annonser.
Det verkar alltså inte bara vara gamla profiler som ger en obalans. F.ö. borde väl andelen gamla profiler vara lika mellan könen.
Tyckte könsstatistiken på konton var intressant eftersom jag redan hade sett den extremt skeva annonsstatistiken.
En del hävdar att det ibland är kvinnor som innehar killprofiler, just för att kunna kika runt i lugn och ro utan att bli mailbomad efter ett profilbesök. Ifall det ligger någon sanning i det låter jag vara osagt, men det skulle mycket väl kunna vara så.
Jag drar mig ibland för att kolla in profiler, för ofta så kommer ett mail från profilen strax efter och jag får förklara att jag hade skrivit ifall profilen hade tilltalat mig.
Och, tjejer behöver sällan lägga ut annonser om det är inte specifika saker då det redan kommer en del mail. Även när man deklarerar att man inte söker något så kommer det mail ändå, så jag förstår varför killar står för större del av annonser då det kan göra att dom syns mera.
Det kan nog vara så också, att det är lättare för en tjej att hitta en vettig kille genom att svara på en annons än att gå igenom alla profiler inom sin stad eller sitt län.