2022-11-09, 11:26
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Intressant.
Men med en parprofil, inga bilder och inga smaskiga dagboksinlgg kommer inte "ens" mall frn killar.
S troligen gr mnga igng p ngon av dom sakerna vi inte har i vr profil?
Vi tycks ha hittat ett koncept som funkar fr oss, eller s lter vi bara trkiga och fula 😉
Nu har vi ju bilder i alla vra profiler och ven ngot frklarande "dagboksinlgg" och jag vet ju sjlv att vi sllan gnar profiler utan bilder och/eller bra text mer n ngra sekunder s du har nog rtt i det du skriver (i ett koncept som fungerar fr er, inte att ni skulle vara trkiga och fula ;-) ).

Att hitta spnnande mnniskor p BC r inte alltid ltt, eller jo, man hittar dem, men sen ska man ju ven klicka och dr blir det ju ngot mer komplicerat.
Citera
2022-11-09, 11:47
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
varfr skulle du blocka killar du vill ha kontakt med? lter inte logiskt.
du anvnder vl block fr killar / par / tjejer som p ngot stt har gjort du inte vill ha kontakt med dem

Jag avsg att blockera meddelanden frn killprofiler medans du verkar avse att blockera enskilda profiler?
Jag ogillar att blocka folk, gr det frst nr det r befogat. Tycker det r s fnigt att blocka ngon som inte gjort mig ngot, det r som att g ut p stan och demonstrativt meddela en och en att dom minsann inte tilltalar mig.
Men som sagt, men en parprofil s slipper man onskade meddelanden
Citera
2022-11-09, 11:52
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Nu har vi ju bilder i alla vra profiler och ven ngot frklarande "dagboksinlgg" och jag vet ju sjlv att vi sllan gnar profiler utan bilder och/eller bra text mer n ngra sekunder s du har nog rtt i det du skriver (i ett koncept som fungerar fr er, inte att ni skulle vara trkiga och fula ;-) ).

Att hitta spnnande mnniskor p BC r inte alltid ltt, eller jo, man hittar dem, men sen ska man ju ven klicka och dr blir det ju ngot mer komplicerat.

Jo, jag frstr att bilder och dagboksinlgg kar chansen till kontakt, men det kar ven inkommande icke nskade mail s vi kr p det som funkar d vi s sllan sker ngot.
Dagboksinlgg har vi, men inte av den smaskiga sorten utan bara som komplettering till profilen. Och jag upplever att inte s mnga ids lsa dagboksinlggen om dom inte r vldigt spnnande, men det gr ju bara att dom som nd inte r intressanta fr oss lter bli att ta kontakt.
Citera
2022-11-09, 12:09
Medlem
sillbits avatar
Citat:
Jag avsg att blockera meddelanden frn killprofiler medans du verkar avse att blockera enskilda profiler?
Jag ogillar att blocka folk, gr det frst nr det r befogat. Tycker det r s fnigt att blocka ngon som inte gjort mig ngot, det r som att g ut p stan och demonstrativt meddela en och en att dom minsann inte tilltalar mig.
Men som sagt, men en parprofil s slipper man onskade meddelanden
Om du generellt blockerar killar s kan dom inte skriva till dig. Men om du skriver till dom s kan dom fortfarande svara p det.
Citera
2022-11-09, 12:10
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Jo, jag frstr att bilder och dagboksinlgg kar chansen till kontakt, men det kar ven inkommande icke nskade mail s vi kr p det som funkar d vi s sllan sker ngot.
Dagboksinlgg har vi, men inte av den smaskiga sorten utan bara som komplettering till profilen. Och jag upplever att inte s mnga ids lsa dagboksinlggen om dom inte r vldigt spnnande, men det gr ju bara att dom som nd inte r intressanta fr oss lter bli att ta kontakt.
Vi anvnder dagboken fr att utfrligt frklara vad vi sker och vad vi inte sker, vi skriver inget direkt smaskigt dr, men det frefaller inte hindra mn frn att kontakta oss utan uppehll.
Citera
2022-11-09, 14:06
Medlem
Det r s mnga idioter p BC s man tror knappt att det r sant. Tur att det finns mjlighet att sprra killar frn att skicka DM... bgar vet inte vad hetero r fr ngot verkar det som.

Frstr att det kan vara jobbigt att lgga upp annonser ocks. Sg ett par ifrn en liten kommun, dr de efterlyste en specifik profil som hlsat p dem tidigare... och de ville ha kontakt p nytt med just den personen. Det var vldigt specifik information i annonsen, s gick liksom inte att ta fel. De hade snart 22 svar.
Citera
2022-11-09, 15:31
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillbit
Om du generellt blockerar killar s kan dom inte skriva till dig. Men om du skriver till dom s kan dom fortfarande svara p det.

S ven o killprofil inte kan skicka mall till mig, s kan han svara om jag skriver frst?
Citera
2022-11-09, 15:40
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Intressant.
Men med en parprofil, inga bilder och inga smaskiga dagboksinlgg kommer inte "ens" mall frn killar.
S troligen gr mnga igng p ngon av dom sakerna vi inte har i vr profil?
Vi tycks ha hittat ett koncept som funkar fr oss, eller s lter vi bara trkiga och fula 😉

Har inte anvnt BC, men sg denna trd och blev nyfiken, det svartmarkerade, kan det vara s att killar tror det r ngon slags fake-profil och blir oroliga att de skall hamna i trubbel, t ex rnade eller valfritt problem om de knyter kontakt?
Citera
2022-11-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Har inte anvnt BC, men sg denna trd och blev nyfiken, det svartmarkerade, kan det vara s att killar tror det r ngon slags fake-profil och blir oroliga att de skall hamna i trubbel, t ex rnade eller valfritt problem om de knyter kontakt?

En gissning r att mnga hetero-killar knner sig obekvma om tjejens kille ska vara med och att bgarna knner likadant infr tjejen. Oavsett vad det kan bero p, tror inte jag att det har med oro fr trubbel att gra.
Citera
2022-11-09, 15:57
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum442
En gissning r att mnga hetero-killar knner sig obekvma om tjejens kille ska vara med och att bgarna knner likadant infr tjejen. Oavsett vad det kan bero p, tror inte jag att det har med oro fr trubbel att gra.

Ahh, ok, tack fr feedback!
Citera
2022-11-09, 18:09
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet

Mycket mjligt, i detta fallet r jag bara njd om det r s d vi inte vill ha en massa kontakt d vi sjlva tar den om och nr det r aktuellt.
Men du kom med ngot jag inte tnkt p, tack!
Citera
2022-11-09, 20:07
Medlem
Citat:
En fundering kopplat till BC.

Nr jag hade en tjejprofil s kom mnga mail, och mestadels frn sna som inte var vad jag skte och sllan frn sna som var nskade.
Sen skaffade jag och en man parkonto tillsammans, och vips s kommer det i princip inga mail alls och det r bara bra d vi sjlv vill ta kontakt med den eller dom vi finner intressanta.

Hur kan det komma sig att det pltsligt inte kommer ngra mail frn killprofiler, kan det ha att gra med att vi inte har ngra bilder alls att beskda?
Fr ven om det inte alltid r samma killar som sker tjejer som sker par, s r jag frvnad ver att det i princip ekar tomt i inboxen som parprofil. Kan det vara att profilen lter mera respektfull med en man med s att killar aktar sig fr att stta p patrull?
Som sagt helt nskat med frnvarande mail, mera s frvnad ver hur det kan vnda s tvrt frn singeltjej till en parprofil.

Det svnger ju fr att de flesta mn vill vara ifred med tjejen och sin kuk... Sen att ni saknar bilder skapar vl utmrkta frutsttningar fr att inte f ngon som skriver.

Men du menar att det finns en stor efterfrgan? Ja, d r det fr att ni saknar bilder. Kan ju inte vara ngot annat d.
Senast redigerad av Merkuri 2022-11-09 kl. 20:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in