2024-11-20, 21:27
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryDogIPellesBur
Förbannade skitsida.

Jag är tjej, och fick i förra veckan indragna skrivrättigheter för tredje profilen nu. Utan att jag förstår någonting. Det går heller inte att kontakta kundservice även om de skriver det, att man ska vid frågor och funderingar. Men man får inget svar, jag har skrivit till dem och frågat i över fyra år (angående mina profiler) och inget svar en enda gång.

Saken är den att många män blir arga när de inte får något svar, eller om man som tjej har annons ute och de inte blir "utvalda". Det är omöjligt att försvara sig emot och när kundservice inte ens går att nå är det lätt att jaga bort de tjej-profiler man stör sig på. För det räcker med att en profil får tillräckligt många anmälningar på sig så stängs den ner automatiskt genom att förlora sina skrivrättigheter, utan att innehavaren till kontot ges en chans att svara på det och vad man egentligen är anmäld för.

Jag är inte snygg eller populär i den meningen, och jag har inte tusen krav på de män jag söker. Så efter att den första stormen av meddelanden har lagt sig, som alla nya tjej-profiler får, mottar jag inte särskilt många meddelanden. Däremot känner jag igen killar från min tid där och vet exakt vilka jag direkt ska ignorera och ej svara eller titta på deras profiler. Jag blockerar aldrig folk utan svarar inte på de som jag vet sedan tidigare söker perversa saker eller inte är vad jag söker.

Dessutom har BC tagit bort möjligheten att bekräfta ett nytt konto genom kortbetalning. Nu gäller enbart betal-sms, vilket jag inte har då jag alltid har använt kontantkort.

Så blev det för mig för några år sedan. Kränkta män som anmälde till höger och vänster. Det går inte att låta män skriva fritt till en på bc för de flesta klarar inte av det.

Nu kör jag att bara kvinnor eller par kan skriva och sen när jag tittar runt lägger jag till intressanta män i min adressbok. Män som besökt min profil eller har en annons. De som finns i din adressbok kan skriva till dig. Sållar bort de lättkränkta.
Citera
2024-11-20, 23:16
Medlem
HarryDogIPellesBurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Det finns ingen fungerande support sen flera år tillbaka tyvärr så det är lite vilda västern tyvärr.

Det jag kan rekommendera för att undvika arga män som blockar och rapporterar är att svara så så många mail du bara kan, även om det är ett kort och nekande svar. Dom flesta kanske förstår då och har i alla fall fått ett svar.
Det kan nog räcka med att man låter bli att svara, och så är det några profiler som både blockar och rapporterar för att man inte svarat, då tappar man skrivrättigheterna vid x antal rapporter. Bara att antigen svara på inkommande mail, eller så får man göra en ny profil lite nu och då.

Prova att skriva i din profil, tydligt men vänligt, att du enbart önskar mail från den som läst och förstått och att du kommer att blocka alla som inte uppenbart är vad du söker? Eller info att blocka alla som skriver så kort att du ser hela meddelandet i ämnesraden?
I vissa lägen kan det kanske hjälpa? Men det bygger ju på att den som skriver läst innan förstås och läskunnigheten är inte lika bra hos alla förstås....

Nästan så att jag gissar på att uteblivet svar triggar mera än en block, testa att göra ett nytt konto och om du inte redan varit mycket tydlig vem och vilka du söker, se till vara det i den nya. Och så ber du vänligt men bestämt att bara den som stämmer in på det tar kontakt, och så söker du själv upp män du finner intressanta och svarar så gott du kan på inkommande mail, bara för att se om det gör skillnad?

För mig som gärna tar kontakt med män själv så är uteblivna svar det värsta jag vet, så jag är för att man ska svara oavsett vad ens svar är. Profiler som låter bli att svara håller ju igång det hela med att man inte "har någon skyldighet" att svara men det är trevligt att få ett svar så att man vet. Tycker det hör till sunt förnuft att svara på tilltal så länge det finns en rimlighet i antal mail man får och att det inte är ett puckat mail. Där kan man påverka mycket själv genom att ha tydlig profil med vem och vad man söker, gärna vara plusmedlem och ha bilder i mapp för andra plusmedlemmar så att inte vem som helst kan se ens bilder. För många skriver nog enbart för att dom sett en bild dom gillar?

Jag förstår din ingång. Men att sitta och svara män som ändå inte bryr sig om man skriver att man ej är intresserad. Antingen glömmer de bort vad de har skrivit och skriver en tid senare, eller så bryr de sig inte alls utan fortsätter att ligga på och inbilla sig att man ändå är intresserad trots vad man tidigare har skrivit. Flera gånger har jag svarat och sagt att jag inte är intresserad, vilket då föder en ström av meddelanden om "varför" och "att jag ska ge personen en chans". Som om jag inte har förstånd nog att veta det själv vad jag söker eller kan ta ett beslut själv.
Det känns sådär att svara någon som är så desperat att den skulle svarat exakt vem som helst på sidan. Eller träffat vem som helst.

En icke-fungerande support gör att männens skitbeteende belönas och det blir ännu färre kvinnor där. Fy fan alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Så blev det för mig för några år sedan. Kränkta män som anmälde till höger och vänster. Det går inte att låta män skriva fritt till en på bc för de flesta klarar inte av det.

Nu kör jag att bara kvinnor eller par kan skriva och sen när jag tittar runt lägger jag till intressanta män i min adressbok. Män som besökt min profil eller har en annons. De som finns i din adressbok kan skriva till dig. Sållar bort de lättkränkta.

Jo. Jag förstår att det är frustrerande för männen att inte få svar eller inte kunna träffa en sexpartner. Men det är inte min specifika uppgift att lösa det problemet eller den naturliga ordning som trots allt existerar mellan män och kvinnor. Jag är ju där av samma skäl som de, inte för att lösa samhällsproblem eller analysera mänskliga, kvinnliga och manliga relationer.
Är man lättkränkt åker man i stället ännu längre ner i rangordningen och gör det således endast svårare för sig själv att faktiskt få ett svar.
Senast redigerad av HarryDogIPellesBur 2024-11-20 kl. 23:21.
Citera
2024-11-21, 22:29
Medlem
Crapmagics avatar
Går det inte? att ladda upp en profilbild fören man fyllt i profilens obligatoriska info-fält om en själv?
Jag hittar nämligen ingen uppladdningsfunktion i hemsidans gränssnitt än så länge

Hur många övriga bilder får man ladda upp på ett gratiskonto?
Citera
2024-11-21, 22:34
Jag har ett konto och fått många förslag på träffar. Med män och med par.

Det finns sjukt många snygga tjejer där med, men dom får ju 1 miljon svar på sina annonser.
Citera
2024-11-21, 23:29
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Går det inte? att ladda upp en profilbild fören man fyllt i profilens obligatoriska info-fält om en själv?
Jag hittar nämligen ingen uppladdningsfunktion i hemsidans gränssnitt än så länge

Hur många övriga bilder får man ladda upp på ett gratiskonto?

Gissar att du måste fylla i profilens obligatoriska fält först?

Enligt BC själva så är det 5 st bilder som gäller som gratismedlem. Finns att läsa under "förmåner för plusmedlem" där jämförs gratismedlemskap med plusmedlemskap.
Citera
2024-11-23, 04:18
Medlem
Vad är grejen med stora kukar som alla annonserar efter? Minst 20 cm.
Det är både par och kvinnor som söker efter stora kukar.
Det är inte storleken på pennan som avgör hur snyggt man skriver tänker jag som förövrigt är tjej.
Citera
2024-11-23, 06:08
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenL
Det är inte storleken på pennan som avgör hur snyggt man skriver tänker jag som förövrigt är tjej.

Om kvinnor är ändå är inne på en sexsida och har lyxen att ställa in sitt sökfält kan de lika gärna pröva nåt nytt.
Ute på fältet kan kvinnor inte veta hur stor kuken kommer vara. Och rent statistiskt kommer de flesta aldrig komma i kontakt med 20 cm.

Det är vad jag tror är svaret, utöver en underliggande fetisch.
Citera
2024-11-23, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapslad
Om kvinnor är ändå är inne på en sexsida och har lyxen att ställa in sitt sökfält kan de lika gärna pröva nåt nytt.
Ute på fältet kan kvinnor inte veta hur stor kuken kommer vara. Och rent statistiskt kommer de flesta aldrig komma i kontakt med 20 cm.

Det är vad jag tror är svaret, utöver en underliggande fetisch.

Så kan det förstås vara.
Citera
2024-11-23, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenL

Har inte heller fattat det. Jag har aldrig träffat en kvinna som tycker det är skönt att få kuken ändå upp i livmoderhalstappen.

Jag kan förstå att man vill ha en grov kuk, men varför en lång?
Citera
2024-11-26, 22:02
Medlem
Ni som använder bc. Brukar ni polisanmäla när någon försöker köpa sex av er?
Jag ringde in en anmälan på en profil nu, men jag antar att det är lönlöst?
Kanske kan man lika gärna bara blocka, och anmäla till admin?
Citera
2024-11-28, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeemiiiil
Haft flera konto efter 2017, jag o min fru, betalt för att få tidigare tillgång men ngn gång har vi väntat de dagarna, som sagt är det en kille som sköter allt så att klaga där eller fråga saker eller annat har han helt enkelt inte tid till eller så skiter han i det, rätt säker på att du kan logga in om några dagar

Jokern?😉
Eller har jag fel?
Mvh sirenen888
Citera
2024-11-28, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
Svar till ovan..
Dom tänker inte alls, så vill du sticka ut,

Ha en bra text med smakfulla bilder som du gillar, kan stå för
Vissa kvinnor vill ha kukbild, andra inte
Skriv vad du söker
Skriv vad du gillar
Ha nya bilder på dig / kroppen
Ljug ej om din kukstorlek
Skriv något härligt i dagboken
Fiska lite olika annonser

Håller med..

Men vill påpeka att jag märkt att lättkränkta män har satt i system att blockera .som om det skulle påverka mitt sökande på bc,
delu är verkligen dessa män.

En väl skriven profil är inte svårt för det är precis som du säger , hur tänker dom..
Om du inte är bi för då räcker en bild på din kuk

Bi/ gay-snubbarna och transorna knullar allt på BC

Trots att supporten och andra tekniska problem, tycker jag bc är den bästa sidan..kunde blivit ett guldkorn...

Visst finns det mycket nötter precis som överallt,men jag har personligen fått både vänner och haft otroligt bra möten/kk relationer.
Tips fyll i all information
Var ärlig och tala om vad du söker
Lättare för alla parter att hitta de man söker.
Ge det du får...
Om du är intresserad så du börjar dm,så skriv lite mer än hej hur mår du va sexig du är .dessa mail åker direkt i papperskorgen.

De som inte skriver sin riktiga bostadsort är dem som har störst problem med att få till någon form av kontakt..
Och till alla som inte har bilder pga jobb osv..
Man kan ha dolda bilder där man väljer vilka som får se..kallas adressbok..

De som är guldkornen på bc är de som man har sms/telefon kontakt med,så vill vederbörande inte lämna ut nummer,så fimpa denne direkt...

Visa respekt är en självklarhet,be inte om något du inte kan ge själv..
Va ärlig så kommer du lyckas bättre på bc....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in