Citat:
Har inte heller läst ens skummat igenom tråden, men håller med dig om att det är ointressant ifall offret är hon eller han. Det hade säkert kunnat gå lika illa ifall offret var en han. Problemet ligger inte där. Problemet verkar istället ligga på de ansvariga cheferna på häktet som tydligen brister i kommunikationen med personal, inte informerar personalen om vilka häktade som är farliga. Jag utgår från att (de kvinnliga) kriminalvårdarna inte kände till att galningen var riskbedömd som psykiskt labil och farlig. Dessutom verkar det vara brist på internutbildning bland kriminalvårdarna, verkar vara som att Kriminalvården plockar in personal lite hur som helst ungefär som McDonalds med låga löner.
Ursprungligen postat av MorbIda
Har skummat tråden. Månne är jag imbecill men jag har lite svårt att hänga med i frågeställningarna då många av dem berör huruvida det inträffade skulle ha ägt rum om det varit en manlig vårdare som varit närvarande och inte en kvinnlig. Kanske, kanske inte. Det är inte alltid musklerna som räknas....En del sätter en ära i att dunka ner de med stora muskler, andra att dunka ner de med små. Sedan de där som inte bryr sig utan här ska det bara dunkas.
Dessutom är diskussionen om könet, på offret, helt ointressant. Det handlar om en människa som slagit ihjäl en annan människa. Debatten om "bästa" könet är, ja mycket av det jag läst hittills, teorier som inte är förankrade i verkligheten.
Dessutom är diskussionen om könet, på offret, helt ointressant. Det handlar om en människa som slagit ihjäl en annan människa. Debatten om "bästa" könet är, ja mycket av det jag läst hittills, teorier som inte är förankrade i verkligheten.
Sedan kan man ju också diskutera säkerheten på häktena och hur den kan förbättras och förändras, men det är en annan fråga som bör tas i annan tråd.