2011-10-05, 14:13
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Låt oss säga såhär: Mina kollegor känner sig avsevärt mycket tryggare än vad stackars Karen gjorde Likväl känner jag mig trygg med dem (de manliga kollegorna alltså). Mina kvinnliga kollegor har jag tidigare kännt mig trygg med men nu tvekar jag tyvärr lite ....

Jag tror man ska vänta med att se incidentrapporten istället för medias rapportering innan man dömer ut kollega nr två.
Vad jag förstår har hon handlat efter de instruktioner som finns?
Jag känner mej trygg med vissa män och med vissa kvinnor.
Citera
2011-10-05, 14:15
Medlem
Deloyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkatix
Aryan Brotherhood??
Det är bara de som kan gå loss och fullkomligt slakta vem fan som helst på det här viset...
Iof kommer de från USA och han är förmodligen inte med där.. Men hade detta varit i USA hade jag nog tippat på en AB...

http://www.youtube.com/watch?v=6zMf08cg1AU

Vi pratar alltså inte om GM, utan om offrets bror Mathias.
Han är enligt en källa på FB, en snabb Googlesökning och klubbens hemsida på Facebook medlem i Evil Crew MC som utger sig för att vara en 1%-klubb. Oavsett om han har lämnat klubben idag så verkar det inte vara någon duvunge.

Någon som vet mer om denne Mathias?

Vad Aryan Brotherhood har med saken förstår jag inte alls, de finns inte i Sverige och det är konstaterat att GM inte är någon utpräglad gängmedlem utan med största sannolikhet en person med en allvarlig psykisk störning. Så sluta prata strunt och OT.
Citera
2011-10-05, 14:17
Medlem
hejaklacksledares avatar
Har man verkligen inte regelbunden självskyddsträning för alla kriminalvårdare i landet?

I Malmö vet jag att det förekommer ganska flitigt, men hur ser det ut i resten av landet? Förjäkligt om träningen inte erbjuds av arbetsgivaren.
Citera
2011-10-05, 14:19
Medlem
Mr-potatoheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det görs nog redan eftersom dom är överrepresenterade i skadestatistiken.
Det kanske var så man tänkte när tre stadiga manliga poliser blev mördade i Malexander?
ojj vilken otroligt dålig jämförelse

vad är skillnaden på :
en kille redan i häktet utan några som helst vapen ...
tre killar inte fast , med tillgång till vapen och bil ....

tänk efter tre gånger innan du svarar.
Senast redigerad av Mr-potatohead 2011-10-05 kl. 14:22.
Citera
2011-10-05, 14:20
Medlem
znummis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
han ska ha blivit dömd i oskarshamn tror jag att det var
sen bara för att ni har haft samma efternamn betyder inte det att ni behöver vara släkt
annars är ju risken stor för inavel hos svensson mfl

Det finns "bara" dryga tusen personer i Sverige som heter Ljungström, så släktskapet kan man anta finns där. *kräks*

Citat:
Ursprungligen postat av member-of
Så du är hemmahörande i mellansverige (Medelpad)? Skulle vara kul att se killens släktträd... blir inte förvånad om han är släkt med de jag tänker på.

Mellansverige men inte Medelpad. Mer specifik än så vill jag inte vara av uppenbara skäl. Med tanke på hur tidigare Ljungströmgenerationer (som jag känner till) ynglade av sig och hade dokumenterade psykiska problem så är jag väl inte helt förvånad. Glad över att vi i min familj är tämligen normalstörda.
Citera
2011-10-05, 14:20
Medlem
Mr-potatoheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifLi
Ja vad fan? Varsegod Herr Mördare, här har du en batong. .

sverige vad säger man..Herr instabil som redan stabbat folk me kniv . här får du en batong så ska vi göra en utredning om de funkar eller ej
Citera
2011-10-05, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deloye
Vi pratar alltså inte om GM, utan om offrets bror Mathias.
Han är enligt en källa på FB, en snabb Googlesökning och klubbens hemsida på Facebook medlem i Evil Crew MC som utger sig för att vara en 1%-klubb. Oavsett om han har lämnat klubben idag så verkar det inte vara någon duvunge.

Någon som vet mer om denne Mathias?

Vad Aryan Brotherhood har med saken förstår jag inte alls, de finns inte i Sverige och det är konstaterat att GM inte är någon utpräglad gängmedlem utan med största sannolikhet en person med en allvarlig psykisk störning. Så sluta prata strunt och OT.

Evil White Crew, är det något som hör till Hells Angels?
Någon grupp inom gänget?
Citera
2011-10-05, 14:23
Medlem
putte-mr-puttes avatar
bara en teori
kniverik kommer upp på taket med hiss kommer ut möts upp av bo
inne i "tornet" sitter en gammel tant och har uppsyn på andra intagna.
ke går före bo och kastar sig på henne tar hennes comradio och börjar mata inslag.
det ser gameltanten och tar en batong och springer ca 13 meter till händelsen för att hjälpa bo.
hon slår ett slag mot hans arm med batongen och blir på något sätt av med den. och KE tar då batongen och fortsätter misshandeln då springer Gammeltanten och larmar under den tiden ropar en annan intagen från en annan tårtbit och uppmanar honom att sluta.
efter ca 30-60 sek kommer första backup personalen en manlig plit och då ger ke upp lägger sig platt på magen med händerna utsträckta
Citera
2011-10-05, 14:24
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Låt oss säga såhär: Mina kollegor känner sig avsevärt mycket tryggare än vad stackars Karen gjorde Likväl känner jag mig trygg med dem (de manliga kollegorna alltså). Mina kvinnliga kollegor har jag tidigare kännt mig trygg med men nu tvekar jag tyvärr lite ....

Dock måste tilläggas att man har annan nytta av kvinnliga kollegor som man ej har bara män som då är värdefull. Men det här med att man stöter på helt kvinnliga polispatruller ute på stan det stör mig tidigare och stör mig ännu mer idag....
Männen på mitt jobb använder vi oss av när vi ska flytta tunga skåp och liknande. Man har nytta av varann, ja.
Två kvinnor i en patrullbil är ju beväpnade. Lite andra förutsättningar än för en kriminalvårdare.
Det händer att patruller med enbart män råkar illa ut. Tänk Malexander.
Nu är vi inne och tassar på det som är OT igen.
Jag ser det hör som en fråga om underbemanning och inte om kön,
Fyra kvinnor är mer än två elefanter
Citera
2011-10-05, 14:24
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarpung2
Jag är offrets svägerska, och väljer att skriva på det här forumet för att bemöta en del av de spekulationer som förekommer här. Jag kan bekräfta att offret är Keren Gebreab hemmahörande i Husby, och att det idag är hennes 25-årsdag.
Det har diskuterats här att Keren skulle varit inkvoterad, och det vill jag med bestämdhet förneka. Detta är så felaktigt det kan vara: Keren var utbildad socionom, och mer än kvalificerad för sitt arbete. Dessutom var hon en underbar person som alltid behandlade alla väl; hon gjorde ingen skillnad på folk utan var snäll och respektfull mot alla hon mötte. Keren var inte adopterad, utan född i Sverige. Båda föräldrarna var stolta Eritreaner. Vi, som var Kerens familj + alla som kände denna underbara tjej, blir ledsna och sårade av vissa saker som skrivits på det här forumet. Vi förstår att det är naturligt att diskutera och spekulera kring en sådan här hemsk tragedi.. Vi förstår att det finns en nyfikenhet bland allmänheten i sådana här fall. MEN vi ber Er, alla ni som skriver i den här tråden och i alla andra trådar, att tänka efter en gång extra på vad det är ni skriver här. Keren blev ett offer för en galning, men hon var även en dotter, syster och vän. Så snälla; visa respekt inför oss som sörjer och saknar henne genom att inte skriva sådant som kan vara sårande. Rasistiska uttalanden, prat om sexuell läggning osv undanbedes. Vill ni spekulera kring Mathias, hennes bror, gör det bäst ni vill men snälla låt Keren vara.

Med ödmjuka hälsningar, hennes familj.

Ps. Denna inlogg är lånad enkom för detta tillfälle.

Om du nu var så nära henne, varför stavar du då inte hennes namn korrekt?
Citera
2011-10-05, 14:26
Medlem
Det är flera brister i denna tragik men en enkel studie visar vilken som var allvarligast:

Cenario:
Tänk er vårdare nr 2 larmar och springer ner utan batong. Direkt när hon kommer in sitter GM över vårdare nr 1 och bankar. Vårdare nr 2 kastar sig på ryggen över GM och håller i i en 30 sekunder kanske upp till en minut.

Fråga: Tror ni vårdare nr 1 hade dött då?

Svar: Kanske men högst troligtvis inte

Att batongen togs med av en icke kompetent medarbetare gjorde saken fatal
Citera
2011-10-05, 14:26
Medlem
Mr-potatoheads avatar
sluta jämföra med malexander Lascala...de är bara korkat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto