2011-10-03, 16:02
Medlem
Jag inser att det blir färre våldssituationer om jag INTE hade kollegor som vägde 95pannor & var testosteronstinna samt förlitade sig på rå muskelstyrka.

Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Och när våldssituationen ändå är framme, föredrar du en välpumpad kollega på 95 pannor eller din mor?
Citera
2011-10-03, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeDredd
Samma här, men så väljer jag ju inte heller att jobba bland kriminella. Tycker att om man arbetar på häkte så bör man alltid vara villig och beredd på att behöva neutralisera farliga brottslingar.

Det är ju faktiskt sant det du säger. Samma med poliser. Man ska ju inte bli polis om man springer iväg i en nödsituation. Samtidigt ska man ju inte uppenbart offra sitt liv i onödan heller. Det finns inget som är värt det förutom för sin egen närmsta familj.
Citera
2011-10-03, 16:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flis11
Jag inser att det blir färre våldssituationer om jag INTE hade kollegor som vägde 95pannor & var testosteronstinna samt förlitade sig på rå muskelstyrka.
Amen.
Citera
2011-10-03, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flis11

Skitsnack. När det väl smäller är du chanslös med en liten späd brud som kollega. Vad tror du att det är för ett jobb, ett dagis eller? Klart hårt måste sättas mot hårt dumfan. Hade kollegan varit en biff hade hon inte varit död idag så ditt korkade argument håller inte.
Citera
2011-10-03, 16:05
Medlem
Olivrankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det var iallafall ärligt och en av få behållningar av pressträffen. Snarare frågan som var dumt ställd.
Näej.

En fråga om det just den här dagen fanns personalbrist på häktet är väl inte dum? Det är en adekvat fråga för en journalist att ställa för att se om det brustit i rutinerna. Om nu tanten tyckte frågan är dum ska hon i alla fall inte brista ut i gapflabb som går så här: Nej "haha" nej nej "hahahahaha ha" det gjorde det inte "hahaha" nej. Höst opassande för den här situationen, oavsett vad man tycker om frågan.
Citera
2011-10-03, 16:07
Medlem
Meslandet Sverige med sina mesiga poliser/väktare och mesiga lagar visar sig igen.
Hade vi levt i ett samhälle där vi vill visa att sånt här inte är acceptabelt så hade GM skjutits ihjäl på rastgården, ren avrättning no questions asked.

Menmen för mesigt som vanligt. Nu sitter han väl säkert och fikar lite och sedan väntar lite playstationspelande, nya FIFA är ju ute!
Citera
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjafsarn
Lite uppgifter jag snappade upp av konferensen:

1. Den intagne var uppe på ett tak, en sorts rastgård, ensam med två vårdare, varav den ena togs av daga.
2. Allt är filmat, polisen går igenom materialet.
3. Kvinnorna som blev intervjuade verkade inte ha svar på någonting, även de frågor de fick svara på.
4. De säger nu att GM är "i trettioårsåldern".
5. BO var 25 år gammal och väldigt "omtyckt av alla".

Standardsvar.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Det är ju faktiskt sant det du säger. Samma med poliser. Man ska ju inte bli polis om man springer iväg i en nödsituation. Samtidigt ska man ju inte uppenbart offra sitt liv i onödan heller. Det finns inget som är värt det förutom för sin egen närmsta familj.
Om hon nu sprang iväg så vet ju ingen varför.

När man har tryckt på larmet så känns sekunderna innan hjälp kommer väldigt långa - befinner man sig då i en situation där man inte kan ingripa vettig utan hamnar i en hjälplös "åskådarroll" så blir kanske reaktionen att man tror att larmet felar och därför drar efter hjälp.

En annan fråga är ju;

Hade övriga vårdare nycklar upp till rastgården -- eller fanns den bara på en eller två knippor, så att rastvakten måste öppna dörren åt övriga. Det systemet fanns på det häktet där jag arbetade, vilket i och för sig är några år sedan.
Citera
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Skitsnack. När det väl smäller är du chanslös med en liten späd brud som kollega. Vad tror du att det är för ett jobb, ett dagis eller? Klart hårt måste sättas mot hårt dumfan. Hade kollegan varit en biff hade hon inte varit död idag så ditt korkade argument håller inte.

Var du på plats?
Citera
Bannlyst
Helt rätt av bruden att springa. Hade nog varit 2 stycken lik istället för ett om hon stannat kvar.

Eller ja, det beror väl på hur stor killen var. Var det en spinkig och liten jävel så skulle hon nog ha köttat lite med batongen faktiskt.
Citera
2011-10-03, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Var du på plats?

Kanske.
Citera
2011-10-03, 16:10
Medlem
DIEXELs avatar
Citat: