En kvinnlig vårdare på häktet i Flemingsberg i södra Stockholm avlidit efter ett bråk med en intagen.
Kvinnan ska ha dödats med ett föremål som hon bar på sig.
Vem kan få ett sånt jävla frispel att han slår ihjäl en vårdare?
Jobbar inte vårdarna i lag? Hade kunnat undvikas om man var två och två.
En kvinnlig vårdare på häktet i Flemingsberg i södra Stockholm avlidit efter ett bråk med en intagen.
Kvinnan ska ha dödats med ett föremål som hon bar på sig.
Det är märkligt att sådant kan inträffa på ett häkte.
Vad kan det ha varit för föremål som vårdaren bar på sig som kunde användas som mordvapen?
Det är nog svårt att undvika en sådan här risk helt då det kan räcka med ett slag för att slå ihjäl någon. Det kan man hinna med även om vårdarna jobbar i lag.
Som bekant kan det räcka med ett enda välriktat slag för att en person ska avlida. Hon kan ha ramlat oturligt. Jag vet inte hur säkerheten ser ut på våra häkten, men jag gissar att den kan vara lägre än på kåken. Framför allt om personen inte är häktad för något våldsbrott.
EDIT: Batong alltså. Utan att veta några detaljer kan man konstatera att närstridsvapen inte bör bäras av fysiskt svagare då de lätt kan bli övermannade och på så vis tvingas smaka på sin egen medicin.
"En anställd på häktet i Flemingsberg i södra Stockholm har skadats svårt i ett bråk med en intagen, uppger TV 4. Enligt Aftonbladet på nätet ska kvinnan ha dött av skadorna.
- Personen är mycket svårt skadad, mer kan vi inte säga, säger Hesam Akbari, informatör vid Södertörnspolisen till tv-kanalen. "
Vilket jävla öde, bli ihjälslagen med sin egen batong.
Jag tror nog att bråket var över ganska snabbt... GM attackerade vårdaren inne i sin cell, fick tag i dennes batong och slog 1-2 slag och fick in riktiga fullträffar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!