2011-10-04, 12:31
Medlem
Rultas avatar
Känner erik sen tidigare, och som nån skrivit sedan tidigare har han fått diagnosen asberger. Han har inte gjort mycket sedan han kom ut för mordförsök sist. Skulle förvåna mig om det var oprovocerat, sist han blev dömd för mordförsök bottnade i en händelse på krogen ett år tidigare då erik fått ett glas i ansiktet av offret (jag var på platsen vid det tillfället) och erik såg till att inte glömma bort det. Så att lägga sig på hans "dåliga" sida är inte att rekomendera haha. Trevlig som fan annars, blir dock lite orolig när jag läser att han knivhuggit sin bästa vän helgen innan, kan någon bekräfta detta? Vem är offret isf?
Citera
2011-10-04, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rulta
Känner erik sen tidigare, och som nån skrivit sedan tidigare har han fått diagnosen asberger. Han har inte gjort mycket sedan han kom ut för mordförsök sist. Skulle förvåna mig om det var oprovocerat, sist han blev dömd för mordförsök bottnade i en händelse på krogen ett år tidigare då erik fått ett glas i ansiktet av offret (jag var på platsen vid det tillfället) och erik såg till att inte glömma bort det. Så att lägga sig på hans "dåliga" sida är inte att rekomendera haha. Trevlig som fan annars, blir dock lite orolig när jag läser att han knivhuggit sin bästa vän helgen innan, kan någon bekräfta detta? Vem är offret isf?
Nej det var i början av augusti, inte helgen innan.
Citera
2011-10-04, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEdler
Jag vet inte om det har framkommit i tråden tidigare, men Erik är tydligen diagnostiserad med Aspergers syndrom sedan många år tillbaka:

http://www.realisten.se/2011/10/04/erik-ljungstrom-har-en-historia-av-allvarlig-valdsbrottslighet/
Vilket borde vara orelevant för brottet. Vad som däremot är relevant tas upp i artikeln:
Citat:
Den 17 augusti beslutades om att han skulle genomgå en så kallad paragraf 7-undersökning. Fem dagar senare beslutades om att Erik Ljungström skulle genomgå en rättspsykiatrisk undersökning då misstänks lida av en allvarlig psykisk störning.
GM misstänks alltså lida av en allvarlig psykisk störning, vilket troligvis också är anledningen till hans struliga historia och det aktuella brottet.
Citera
2011-10-04, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deejam
Vilket borde vara orelevant för brottet. Vad som däremot är relevant tas upp i artikeln:

GM misstänks alltså lida av en allvarlig psykisk störning, vilket troligvis också är anledningen till hans struliga historia och det aktuella brottet.
Asperger är väl en psykisk störning som kan vara allvarlig?
Citera
2011-10-04, 12:40
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RT92
Här har ni henne.

Joha**a S M Karl**on
19871204
Nej, den där tjejen fyller INTE år om två dagar så hon är inte BO om det nu är det du försöker säga.
Citera
2011-10-04, 12:49
Medlem
Deloyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle

Nej! Aspergers syndrom är ett neuropsykiatriskt funktionshinder (precis som ADHD) och är alltså INTE klassat som en psykisk störning eller sjukdom, vilket däremot psykopati och schizofreni är. Människor diagnostiserade med Asperger är normalt sett inte mer våldsbenägna än neurotypiska ("vanliga") människor.
Citera
Medlem
batmanfittas avatar
28-åringen har suttit häktad utan restriktioner fram till dagens datum!

Han ska tydligen nu också vara misstänkt för mordbrand och mordförsök! info om det??

OT: Kvinnor ska stå i köket!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Asperger är en neuropsykiatriska funktionsnedsättning. Dock är det inte ovanligt att man har psykiatriska störningar utöver Asperger. Så verkar fallet vara för GM.
Citera
2011-10-04, 13:05
Medlem
Combots avatar
Är övervakningsvideon släppt än??
Citera
2011-10-04, 13:06
Medlem
Funkydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Varför skrev du det här inlägget? Självklart är det så.
Antog att du var ironisk men det är svårt att vara säker då det sker över Internet, lättare då det sker muntligt så att säga

I vilket fall drog du ju ett rätt smaklöst skämt tidigare och skrev sedan ytterligare något i den stilen. Ville bara påvisa att du hade fel ifall du nu var en fullkomlig idiot. Nu var det inte så.

Btw: Läste någonstans att den andra vakten hade sprungit iväg från bråket. Kan man på något sätt åka fast för detta? Typ tjänstefel?
Citera
2011-10-04, 13:09
Medlem
Nån som vet, eller vet hur man får reda på, vad hon hade för anställningsform? från juli förra året är ju en bekräftad uppgift!men juli är ju semestermånad, så hon gick väl på sin första sommar som sommarvikarie. Om detta vikariat har gått vidare till fast anställning eller om hon var timvikarie under sitt sista pass.
Skulle ge bränsle till elden och diskussionen om ledningens misstag i situationen!
Citera
2011-10-04, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jim-bob99
Sorry om jag hakar på en liten bi-tråd i ämnet, men ska dela en historia jag hörde. Från hästens mun om man så säger. Handlar om personalens inställning till vissa intagnas brott:
X satt häktad som vanligt för något vålsrelaterat, han var välkänd och rätt välsedd på det mellansvenska häktet.
Personal kommer in till honom på kvällen och småsnackar och garvar, en av dom säger:
- Du vet vem som sitter i rummet bredvid, va? Den där jävla pedofilen dom tog häromdagen, han som nästan våldtog en 6 årig tjej.
X mulnar till, han hatar peddosar lika mycket som alla andra.
Vid 21 tiden hör X plötsligt hur hans dörr klickar upp, han reser sig från sängen och känner på dörren som är öppen, kikar ut i korridoren som är tom och öde, ser att granndörren också står på glänt. Han tittar in.
Där inne sitter pedofilen och skakar.
Vad X, som är stor och stark, gör sedan kan ni ju räkna ut.
När han tycker sig vara färdig går han tillbaka till sitt rum och sätter sig på sängen.
Efter några minuter klickar hans dörr igen.
Dagen efter berättar en personal att pedofilen bredvid tydligen försökt ta livet av sig genom att slå huvudet i bordskivan och nu är på sjukhus. *blink,blink*

Japp, så kan det gå till också.

Arresten/Häktet i Helsingborg har kameror i korriorerna, men inte i cellerna. Vad jag vet så kan man hitta på vad som helst utan att någon ser in i cellerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in