2011-11-02, 18:20
Medlem
Imadows avatar
Tycker ni verkligen tjejer ska ha ett sånt jobb?
Folk klagar bara på jämställdigheten mellan männ och kvinnor.
Man måste inse att det finns jobb som bara ska utföras av männ.
Citera
2011-11-02, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strixez
Så hon blir desarmerad av en fånge med en bruten hand, det är ju fan ännu värre.
Visar snarare på att hon tog i. En människa som får frispel är extremt svår att få kontroll på, inte många människor som klarar ta hand om en sådan ensam. Vad hon borde gjort, även om det är meningslöst att vara efterklok är att slagit allt vad hon hade i huvudet och själv vrålat som en galning. Eftersom det var nödvärn så hade hon rimligen befriats från ett sådant slag. Men i all batong-utbildning så inpräntas eleverna att aldrig slå mot huvudet.
Citera
2011-11-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imadow
Klart tjejer ska få jobb som vårdare. Med bra rutiner så ska sådant som det här inte hända.
Citera
2011-11-02, 18:26
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Fan vad snygg hon var Karen, speciellt på senaste fotot. Oerhört tråkigt att en sån fin perosn ska stöta på en dekomunterat våldsam person som Kniv-Erik ENSAM.

Det är så typiskt Sverige i sviterna av massinvandringen, nedskärningar på personal överallt. Tom på sådana här viktiga ställen.

Måtte Kniv ERik få ett RIKTIGT livstidsstraff. Men det blir väl 10-15 år :S
Du är ju otrolig din aspergerfjant. Klagar över massinvandring och är så där lagom sverigedemokratisk, lyssnar på Ultima Thule och samtidigt så får du ökat blodflöde i penisen så fort du ser en ickevit tjej du gillar. Nu syftar jag inte enbart på det här inlägget, utan på den bild jag fått av dig genom åren. Antingen är du för svenskarnas etniska förintande, eller så är du emot den. Du kan inte försöka dig på någon kompromissartad gyllene medelväg. Håll dig till dina skrothögar.

Nåja.

Inom ämnet kan man bara konstatera att det är imbecillt att låta en ensam kvinna på 160 cm överhuvudtaget jobba på en dylik plats. Att hon dessutom förväntas göra sin uppgifter ensam, med en enligt egen utsago gammal kärring som enda backupp i ett övervakningstorn är rent kriminell inkompetens från myndighetens sida.

En bra början vore att avskeda alla kvinnor inom verksamheten och ersätta dem med män.
Citera
2011-11-02, 18:38
Medlem
Mappmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Klart tjejer ska få jobb som vårdare. Med bra rutiner så ska sådant som det här inte hända.

Precis, problemet här är inte att Karen var liten utan att ingen fånge ska få chans att slå en vårdare i huvudet bakifrån. Oavsett kroppshydda är det inte lätt att värja sig/larma....

Jag föreslår (förutom att de alltid ska vara två med ytterligare en i vakttornet!) tazers.
Citera
2011-11-02, 18:39
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
"Kriminella" är inte en särskild folkgrupp, vet du. Du har säkert också träffat kriminella på fester, kanske utan att veta om det. Eller brukar du ställa krav på värdfolket att de begär rena papper från Rikspolisstyrelsen av alla sina gäster?

Rattfyllerister, hembrännare, skattefifflare och folk med dåligt ölsinne som ständigt hamnat i slagsmål på stan räknas också som kriminella.

Jag tror inte på mord som problemlösning och anser inte det finns någon giltig "ursäkt" för att mörda en annan människa. Därför tror jag inte heller att det är BO's eget fel att hon mördades, oavsett kön, kroppsstorlek, umgänge, meritförteckning eller hudfärg.
Jobbade jag som plit så skulle jag nog se till att välja mitt umgänge..
Men kanske tyckte hon det var häftigt med kriminella, och därför valde det yrke hon valde..
Citera
2011-11-02, 18:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Ja jämställdheten har gått till överdrift och inte bara i det här fallet. Klart kvinnor ska arbeta på häkten tex, men då ska dessa assholes va bojade när dom eskorteras inget annat är acceptabelt.
Jämställdheten kan dra åt helvete för visst är det så att kvinnor och män är olika både mentalt och kroppsligen.
Citera
2011-11-02, 18:55
Medlem
oVERGROWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
FUP

http://www.2shared.com/document/14pa...tesmordet.html
http://www.2shared.com/document/hkkk...tesmordet.html

Bra jobbat, mycket uppskattat! Tips till nästa gång, www.zippyshare.com så alla slipper vänta på download.
Citera
2011-11-02, 18:57
Medlem
Sparv88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oVERGROW
Bra jobbat, mycket uppskattat! Tips till nästa gång, www.zippyshare.com så alla slipper vänta på download.
Två frågor

1. Hur kommer det sig att Kriminalvården anställer en ung, kort och späd kvinna till att vakta Sveriges allra mest avskyvärda och farliga avarter till människor?

2. Jag säger inte att den klena lilla negressen får skylla sig själv men hur tänkte hon när hon sökte till att arbeta med ett av Sveriges farligaste yrken?
Citera
2011-11-02, 19:27
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian

Just, och rutin 1 är att såna som Ljungström ska bevakas av män.
Citera
2011-11-02, 19:30
Medlem
Citat:

Jag tyckte som du förut och har diskuterat frågan med manliga plitar med lång erfarenhet inom området och enligt dom är det jätte viktigt med kvinnliga plitar på anstalterna.
De intagna sköter hygienen bättre, de vårdar sitt språk lite bättre, de mjuknar lite gentemot varandra etc.
Nu kan inte jag tycka att sådana saker är livsviktiga om man ska hårddra det gentemot vad som hände BO, men jag har förståelse för varför kvinnor visst kan/ska arbeta där.
Sen kan jag tycka att kvotering är åt helvete men det är en annan historia.
Citera
2011-11-02, 19:41
Medlem
Gud vad jag tycker detta är hemskt, vidrig jävla människa som går på den minsta han kan hitta!
OnT, jag som tjej, tycker att kvinnor absolut ska kunna jobba inom kriminalvården, men varken kvinnor eller män ska vara ensamma med någon intagen, alltid vara två och två. Uppenbarligen hade det inte fungerat att vara två kvinnor i detta fall då han inte brydde sig det minsta om 60-åringen som skulle hjälpa Karen, så rimligtvis bör vårdare alltid vara två och två, man och kvinna. Däremot kan man diskutera hurudvida mannen i vårdarparet skulle känna sig trygg ifall de attackeras och han blir golvad, vad kan kvinnan göra i det läget om hon är lika liten som Karen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in