2011-11-04, 13:48
Medlem
RoughsTowers avatar
Man kan ju undra var skyddsombud och Arbetsmiljöverket varit. Håller med en och annan i tråden som säger att det är direkt olämpligt att behöva ha en "kund" bakom ryggen när man skall låsa upp dörrarna.

Det borde vara uppenbart för skyddsombuden att denna lösning inte är ok, och fick man inget gehör för det av arbetsgivaren borde man istället lyft det vidare till sin fackliga organisation och slutligen till Arbetsmiljöverket.

Skamligt att säkerhetstänket är så lågt för en absolut majoritet av "kunderna" sitter ju där just för att dom inte är guds bästa barn.
Citera
2011-11-04, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irrblossa
Dom borde haft tillgång till elektriska ko-fösare och dragit igenom x antal volt på GM.

Jag tror åter att allt handlar om pengar i botten, indragningar och besparingar. Har påtalat det tidigare i tråden, varpå någon hävdade att KRIMVÅRDEN fått massor av extra pengar senaste åren...
Det låter skumt i mina öron, då de bekanta jag har som jobbar inom KRIMVÅRDEN talar om motsatsen... samt om utbrändhet, överarbete, att dom inte hinner med...osv...
Ta fram uppgifter om kriminalvårdens budget så ser du att den ökat.Tror det var från cirka 5miljarder till 9 miljarder på ett par år.Inom kriminalvården jobbar folk som skulle jobbat på ICA.Man behöver inte prestera något på dessa arbetsplatser för att det handlar ju bara om "tjyvjävlar"
Citera
2011-11-04, 15:20
Medlem
tjocken332s avatar
Har det framkommit om GM är rasist?
Citera
2011-11-04, 15:26
Medlem
Sparv88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjocken332
Har det framkommit om GM är rasist?
Jag läste i cancerblaskan (Aftonbladet) att han fått en liknande fråga ställd av polisen. Till svar angav han att han inte har något emot etniska främlingar.
Citera
2011-11-04, 15:29
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Ta fram uppgifter om kriminalvårdens budget så ser du att den ökat.Tror det var från cirka 5miljarder till 9 miljarder på ett par år.Inom kriminalvården jobbar folk som skulle jobbat på ICA.Man behöver inte prestera något på dessa arbetsplatser för att det handlar ju bara om "tjyvjävlar"
Du betraktar er som kollin med andra ord så det krävs inte så mycket av personalen?

Det är ju också ett sätt att se på saken.
Citera
2011-11-04, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du betraktar er som kollin med andra ord så det krävs inte så mycket av personalen?

Det är ju också ett sätt att se på saken.
Jag menar att du kan kasta ut hur mycket pengar som helst men så länge du inte har kompetent eller motiverad personal så kommer du ingenstans.Den personalen finns inte inom kvv.Du kan få hur mycket utbildning som helst men om du inte använder den,vad har den då för nytta?Var är resultaten?
Citera
2011-11-04, 18:00
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Jag menar att du kan kasta ut hur mycket pengar som helst men så länge du inte har kompetent eller motiverad personal så kommer du ingenstans.Den personalen finns inte inom kvv.Du kan få hur mycket utbildning som helst men om du inte använder den,vad har den då för nytta?Var är resultaten?
Kompetent och motiverad till vad menar du?

Vad är det du anser att personalen skall åstadkomma med er intagna?
Citera
2011-11-04, 19:03
Bannlyst
Citat:
Kompetent och motiverad till vad menar du?

Vad är det du anser att personalen skall åstadkomma med er intagna?
Läs kriminalvårdens egna ord om vad deras mål är!!Till att få brottslingar och narkomaner till att sluta med brottslighet!!!!!!!Det vinner alla på.Det är ett straff att dömmas till fängelse
Citera
2011-11-04, 19:49
Medlem
Sparv88s avatar
Citat:
Läs kriminalvårdens egna ord om vad deras mål är!!Till att få brottslingar och narkomaner till att sluta med brottslighet!!!!!!!Det vinner alla på.Det är ett straff att dömmas till fängelse
Haha! Det borde vara ett straff för samhällets avarter att sitta i fängelse. För att uppnå målen måste verksamheten vara hård mot de kriminella vidriga avskummen så att de aldrig vill begå brott mera.
Citera
2011-11-04, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sparv88
Haha! Det borde vara ett straff för samhällets avarter att sitta i fängelse. För att uppnå målen måste verksamheten vara hård mot de kriminella vidriga avskummen så att de aldrig vill begå brott mera.
De degenererade är alla viljelösa,mätta,fega,medborgare som sitter bakom skärmar och raljerar.Snabba som vint-hundar,hårda som Krupp-stål.Idag sitter vikingarnas ättlingar bakom dataskärmar fyllda av självförakt inför sin egen ynkedom.
Citera
2011-11-04, 21:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Du menar alltså att personalen skall vara kompetent och motiverad att få de intagna att sluta med brottslighet?

I ärlighetens namn - spelar det någon roll hur kompetent personalen (och det är den) och hur motiverad personalen är att få DIG att upphöra med brottslighet - om du inte har motivation?

Är det verkligen personalen som skall vara motiverad? Varför då?

Jag skiter väl i ditt liv egentligen?

Vill du ha min kompetens, OM DU är motiverad så finns den - jag erbjuder den till DIG, men vill du inte ha den, så kan jag spendera mina dagar med att låsa in dig till du dör. Det är faktiskt DITT liv - inte MITT. Mitt liv finns utanför murarna - min energi spar jag till dem som är motiverade, vill ha min kompetens, och givetvis allra mest till MITT liv utanför.

Ta lite ansvar för dig själv och sluta vänta på att personalen skall fixa ditt liv så kommer du att upptäcka att det finns både kompetens och motivation hos personalen - men ingen slösar energi på slashasar som tror att vi skall göra jobbet åt dem.
Senast redigerad av micro113 2011-11-04 kl. 21:19.
Citera
2011-11-04, 21:42
Bannlyst
Citat:
Du menar alltså att personalen skall vara kompetent och motiverad att få de intagna att sluta med brottslighet?

I ärlighetens namn - spelar det någon roll hur kompetent personalen (och det är den) och hur motiverad personalen är att få DIG att upphöra med brottslighet - om du inte har motivation?

Är det verkligen personalen som skall vara motiverad? Varför då?

Jag skiter väl i ditt liv egentligen?

Vill du ha min kompetens, OM DU är motiverad så finns den - jag erbjuder den till DIG, men vill du inte ha den, så kan jag spendera mina dagar med att låsa in dig till du dör. Det är faktiskt DITT liv - inte MITT. Mitt liv finns utanför murarna - min energi spar jag till dem som är motiverade, vill ha min kompetens, och givetvis allra mest till MITT liv utanför.

Ta lite ansvar för dig själv och sluta vänta på att personalen skall fixa ditt liv så kommer du att upptäcka att det finns både kompetens och motivation hos personalen - men ingen slösar energi på slashasar som tror att vi skall göra jobbet åt dem.
Tar mitt ansvar genom att avtjäna straffet.Ni TALAR hela tiden om er kompetens och humanism.En del av erat jobb är väl att motivera fångarna till förändring?Återigen var är resultaten?Ni blåklädda undermänniskor är de som är den största kostnaden i kvv.De flesta plitar gör inte ett vettigt handtag på ett arbetspass och det vet du!Många koppar kaffe blir det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in