Jag tycker att det uppenbart värsta med hela den här historien, som folk missar, är att GM visar total brist på kunskap om vilket jämställt land vi lever i. Han lägger sig ned på marken så fort en manlig vårdare närmar sig, bara pga det faktum att det är en man. Detta efter att ha snott en batong av en 60-årig tant och slagit ihjäl en späd liten tjej. Så får man ju inte göra! Det är ju könsdiskriminering... Sätt honom i livstids feministskola. Det är ju ingen skillnad på könen liksom...
Han hade alltså ingen batong att slå med innan hans medbrottsling kommer med 1? Klart det ska finnas kvinnor på anstalterna men låt kärringarna sitta och övervaka vid någon tv istället. Inte fan ska de göra saker de uppenbarligen inte klarar av.
Blev bara förbannad av att läsa Fupen
Skulle läst del 2 innan jag yttra mig
Senast redigerad av Choachen 2011-11-02 kl. 17:13.
Han hade alltså ingen batong att slå med innan hans medbrottsling kommer med 1? Klart det ska finnas kvinnor på anstalterna men låt kärringarna sitta och övervaka vid någon tv istället. Inte fan ska de göra saker de uppenbarligen inte klarar av.
Blev bara förbannad av att läsa Fupen
Skulle läst del 2 innan jag yttra mig
Men det stämmer väl att batongen han dödade med kom från den andra vakten? Det ser iallafall ut som hon mottar ett slag mot Erik och sen helt plötsligt har hon ingen batong?
Ni SD-kramare och PIK-iter blundar för problemen med det masshat som SD-sprider och den höga överrepresentationen av narkomaner och våldsverkare som finns i partiets led. Jag förstår att du inte kan sätta dig in i en häktesvakts vardag, varför ta ett riskfyllt jobb när det finns både a-kassa och glesbygdsstöd. För att inte tala om att man ju kan jobba i Danmark när man bor i Skåne.
Partiet understödjer den diskriminering som förnekar invandrartjejer jobb så att de tvingas jobba i farliga miljöer. Och på internet och genom olika fylleresor så förråas unga män till att bli hatiska och empatilösa grottmänniskor.
Sluta lev i förnekelse!
Jag vet inte var man ska börja!!?? är du på riktigt????
Men det stämmer väl att batongen han dödade med kom från den andra vakten? Det ser iallafall ut som hon mottar ett slag mot Erik och sen helt plötsligt har hon ingen batong?
Svarar på min egen fråga. Ja det stämmer, Gunmarie ska enligt egen utsago slagit ett slag med batongen (hon vet själv inte var hon träffade) och därefter tar GM batongen och fortsätter slå.
Fy f-n, vilket djävla stolpskott. Man undrar ju vad som rör sig i huvudet på en del, hoppas han aldrig någonsin får komma ut i friska luften igen. Stackars unga kvinna som hade hela livet framför sig, ihjälslagen av en av samhällets mer intelligensbefriade varelser.
Svarar på min egen fråga. Ja det stämmer, Gunmarie ska enligt egen utsago slagit ett slag med batongen (hon vet själv inte var hon träffade) och därefter tar GM batongen och fortsätter slå.
Hyfsat löjligt, hon får till och med in ett slag men det får ingen verkan. Att man ens har sådana personer i sådana positioner, only in sweden!
Så du tycker vi skall ignorera det faktum att gärningsmannen troligen tillhörde en vålds- och drogsekt som predikar hat mot just den typ av människa som brottsoffret var? En sekt vars ledande företrädare är både tvångsintagna och har blivit anmälda för våld mot tjänstman?
Herregud, är du i den här tråden också och gör bort dig? Räcker det inte med all smisk du får i andra trådar? Hade det varit boxning hade du varit stendöd vid det här laget...
I alla fall, det finns inga paralleller mellan Ljungström och Sverigedemokraterna. Du försöker alltid kleta allsköns hemska händelser på Sverigedemokraterna och politiska grupperingar på den kanten. Det finns däremot starka indikationer på att personer av Erik Ljungströms asociala hatande personlighetstyp är piratpartister: Bevis
Jämförelsebilden visar Erik Ljungström och Piratbyråns/The Pirate Bays frontman Gottfrid Svartholm-Warg. Ohederlig argumentation tycker du? Ja, men hederligare än din i alla fall eftersom utseendejämförelse är mycket mer sakligare än att bara att påstå något ur tomma intet. Slå till med en whoco-smiley för det är det enda "argument" du någonsin haft....
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
En fråga, vad är ens anledningen till att en vårdare måste följa med och låsa upp? Kan de inte bara skicka in honom i korridoren så får han själv öppna dörren och gå in i cellen? Går det inte fjärrstyra?
Det skulle ju faktiskt kunna funka. Kanske kostar systemen för mycket, kanske behövs vissa sägas till vad de ska göra? Kanske behövs det mänsklig kontakt som någon sorts human del av förvaringen? Kom också ihåg att tekniska system ofta går att manipulera. På Kumla hade de ju en skandal av att intagna som manipulerade de elektriska dörrarna på livstidsavdelningen så att de kunde gå ut och in ur sina celler som de ville.
Citat:
Fråga igen... varför öppnade de inte för den andre fången så han fick göra lite kaos? Han skrek ju att han ville hjälpa till? Eller var kärringen, som faktiskt är delaktig i mordet, helt inställd på paragraferna så fången inte fick släppas ut - oavsett vad?
Jag tror du har en poäng när det gäller att en kriminalvårdare främst ser till sin egen säkerhet och den sitter i ryggmärgen att en bra fånge är en inlåst fånge. Att släppa ut den andre finns inte riktigt i en kriminalvårdares tankebanor då de är så inställda på att larma och få hjälp av kollegor. Ett annat skäl, och som jag också tror är en anledning, är att det är en väldigt liten korridor och kvinnan (Gunbritt) ville komma så långt bort från gärningsmannen som möjligt. Att då stå några få meter från denne farlige beväpnade fånge och fumla med nycklarna till ett lås är väl inget som någon kanske skulle våga göra i den situationen. Dock kan jag mycket väl tänka mig ett scenario där faktiskt Karen överlevt om Gunbritt direkt efter att hon blev av med batongen öppnade dörren till fången så att han fick bunta ihop Ljungström. Om det hade låtit sig göras och om det hade räddat Karen får vi aldrig veta.
Vi får heller aldrig veta hur utgången kunde ha blivit om Gunbritt hade valt att placera sitt slag i huvudet/tinningen på Ljungström.
Det händer då och då att fångar räddar kriminalvårdspersonal som överfalls eller hamnar i hotfulla situationer. Fångar är inte mer än människor och många har antagligen en känsla för rätt och fel som tyvärr inte alltid fungerar för dem. Finns mängder med exempel på detta från amerikanska fängelser: Exempel
Citat:
En till fråga... kommer hon få sparken nu, kärringen? Uppenbarligen är hon inte lämpad för jobbet.
Hon är lämpad för arbetet med de krav kriminalvården ställer idag på sina anställda. Det står inget i arbetsbeskrivningen om att de ska kunna klara av att klå upp våldsamma intagna osv. I princip skulle en kraftig överviktig 64-årig kvinna med diabetes, ryggproblem och dålig syn kunna få arbete som kriminalvårdare så länge hon klarar att öppna och stänga dörrar och promenera några meter.
Senast redigerad av GirigaJuden 2011-11-02 kl. 18:07.