Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
I någon tidning stod det att hon först (när hon befann sig i tornet) hade slagit på larmknappen. Till och med så hårt att den gick sönder. Sedan rusade hon ner för att hjälpa Karen.
I paniken är det fullt begripligt att hon efter att ha blivit fråntagen batongen sticker för att hämta hjälp trots att hon borde ha förstått att hjälp var på väg. Jag kan tänka mig att det skenade i huvudet på henne.
Att se sin kollega bli attackerad på det sättet måste ha varit förfärligt. Då är det lätt att förstå att tanken kom "tänk om inte larmknappen fungerade". Nästa steg blir då givetvis att hämta hjälp.
Att begära att hon ska lägga sig på Karen - varför då? Är Karen mer värd än vad hon är?
Jag ser det inte som att hon passivt stod och glodde. I vilket skede gjorde hon det?
Jajaja, visst, hon var en liten räddhågsen pensionär som inte hade där att göra och således fick hon sedvanlig panik och allt är chefernas fel - så säger ni.
Läs FUP, hon har alltså jobbat tio år på HALL, vad jag förstår är Hall en av Sveriges säkerhetsanstalter - där vi har dom grövsta avskummen. Hon är alltså en gammal räv i gemet. Hon har all tänkbar erfarenhet.
Att hon kissar på sig och sen blir apatisk, det får bara inte hända, därför att då
kan hennes kollegor dö vilket dom också gjorde.
En människa har förlorat livet. Mest troligt
på grund av att GM fick batongen av Gunnmarie (alla ni som precis som jag hållt i en gammeldags gummibatong vet precis vad jag menar) och på grund av att Gunnmarie värderade sitt 60-åriga liv mer än en tjugoårings.
Läs FUPen - står under en bild "Gunnmarie inväntar hjälp" el dyl.