2011-11-01, 21:44
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vavilldu
Ingen av bilderna visar Karens skador om det är det du är ute efter. De finns endast på film, i ett ex, inlåst hos aina.

Vem är Aina?
Citera
2011-11-01, 21:46
Medlem
xply1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Vem är Aina?
Polisen
Citera
2011-11-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s.svensson
att omgruppera när motståndet är för stort för att sedan slå tillbaka när förstärkning anländer är ju ganska vanligt i krig .

det hade inte gjort någon skillnad på vilken batong vakten haft resultatet hade varit det samma.

om du läst vad jag skrivit i tråden idag så ser du att jag påpekat just de sakerna om GMs psykotisk attack.

Nej min debile adjutant - den soldat som lämnar en annan soldat i nöd kommer att ställas inför krigsrätt.

Men nu handlar det om Karen Gebreab som blev ihjälslagen för att en pensionärskärring kissade på sig och fick panik, väldigt synd, hoppas kärringen ställs till svars och åtminstone arbetsbefrias permanent.
Citera
2011-11-01, 21:48
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellB
Har han asperger så kan han inte läsa av hennes uttryck och i kombination med adhd (som jag misstänker att han har) så är det väldigt svårt att veta vad som triggar igång han. Man vet inte vad som får bägaren att rinna över.

Jag skiter i om han har alla modeaktiga bokstavskombinationer som existerar. Han är en våldsbenägen fulblodspsykopat, han behöver ingen ursäkt för att slå ihjäl någon.
Citera
2011-11-01, 21:49
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Verkar vara oerhört naiv den här vakten, umgås med kriminella på fritiden som hon sen ska vakta på jobbet..

"Kriminella" är inte en särskild folkgrupp, vet du. Du har säkert också träffat kriminella på fester, kanske utan att veta om det. Eller brukar du ställa krav på värdfolket att de begär rena papper från Rikspolisstyrelsen av alla sina gäster?

Rattfyllerister, hembrännare, skattefifflare och folk med dåligt ölsinne som ständigt hamnat i slagsmål på stan räknas också som kriminella.

Jag tror inte på mord som problemlösning och anser inte det finns någon giltig "ursäkt" för att mörda en annan människa. Därför tror jag inte heller att det är BO's eget fel att hon mördades, oavsett kön, kroppsstorlek, umgänge, meritförteckning eller hudfärg.
Citera
2011-11-01, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
För övrigt tror jag att de är bäst för GM att hamna på psyket för på ett fängelse så har vi plitar som gärna ger honom en käftsmäll och dessutom intagna som inte direkt uppskattar att han har dödat en försvarslös kvinna.

Jag mår inte dåligt eller känner att jag är sämre människa om jag tycker att det är okej eller att jag fullständigt skiter i om det händer honom. Kan beror på att jag vill han ska lida värre än vad vårdaren gjorde.
Citera
2011-11-01, 21:53
Medlem
Hade BO facebook? Finns den länkad i tråden i sådana fall?

(Nej, jag tänker inte leta igenom tråden för att få reda på detta, keep on hatin')
Citera
2011-11-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Har läst hela FUP och någon person med minsta sinnesnärvaro förstår att denna grabben är totalt fucked up. Om inte han har något fel i pallet så lär hela världen gå fria.
Är det någon som vill slå vad mot att gm inte får psykfängelse?

Hey Dumbfuck, "på att någon annan diagnos skulle föreligga" dvs utöver den som redan fastslagits att han har, dvs aspergers syndrom.

Samma diagnos som "psykragnar" har som jag drog en paralell till, Martin Beck är betydligt intelligentare än vad du uppvisat så här långt, dags att höja nivån ett par snäpp.
Citera
2011-11-01, 21:57
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grooblle
Hade BO facebook? Finns den länkad i tråden i sådana fall?

(Nej, jag tänker inte leta igenom tråden för att få reda på detta, keep on hatin')
Jag sökte på "facebook" i denna tråd.

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000047310386
Citera
2011-11-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Den kvinnliga vakten som "kom till undsättning" men istället blev av med sin batong och gick därifrån för att som hon säger hämta förstärkning. Hade inte hon redan tryckt på en larmknapp? Förstärkningen borde väl vara på väg redan? Visst handlade hon helt fel? Hon borde inte tagit med batong om hon kom ensamt. Dessutom kunde hon med lite utbildning och mod hanterat även en galning med batong. Bli man angripen med batong kan man rusa mot angriparen och klänga sig fast för då få inte han utrymme och kraft att svinga sin batong. Hon skulle på sin höjd fått blåmärke och kanske utslagna tänder men hon hade kunnat fördröja attacken tillräcklig länge tills "förstärkningen" kom fram.

Du har rätt från A till Ö.

Jag anser att hon minimum skall ha avsked och indragen lön och att man startar förundersökning om tjänstefel.
Helst bör åklagare pröva om hon på något sätt kan klandras vid straffansvar för brottslig handling (medhjälp till dråp, el dyl).
Senast redigerad av svenbrynolf 2011-11-01 kl. 22:08.
Citera
2011-11-01, 21:58
Medlem
GirigaJudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
White trash Erik ser verkligen ut som en knarkande piratpartist som har svårt med tjejer.
Du har faktiskt en jävligt bra poäng där. Titta bara på den här jämförelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Bilderna är svartvita och det finns inga bilder på själva dödsmisshandeln.
Ej heller på Karen annat än före mordet.
Den här förundersökningen är en av de mest censurerade jag någonsin sett...och jag har nog läst tusentals förundersökningar. Skulle vara intressant om någon privatperson eller media såg till att få sekretessen prövad av domstol.

I de flesta fall är ju både färgbilder från obduktionen och brottsplatsen offentliga samt även bevisning i form av film. Har ju sett både mordförlopp och annat på film i andra mål.
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke.B
Det är allt lite tråkigt att de inte släpper sådant matrial.
Ja, det är för jävligt nu när vi vill snaska och frossa i de delikata detaljerna!
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Vem är Aina?
Min faster.
Citera
2011-11-01, 22:03
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
FUP

http://www.2shared.com/document/14padFPW/Fup_del__2_Hktesmordet.html
http://www.2shared.com/document/hkkkN9Rz/Fup_del_1_hktesmordet.html

Tack! Fruktansvärt. Märkligt för övrigt att polisen inte fick komma in till att börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in