2011-11-01, 14:36
Medlem
valle20s avatar
Kan inte förstå hur man kan placera tanter och småtjejer som vakter. Jag är inte på något sätt emot en jämn könsfördelning i arbetslivet, men för i helvette. På vissa ställen MÅSTE man tänka till innan man anställer folk. Det är ju psyksjuka våldsverkare de handskas med på jobbet. Då lär man ha större män som kan slå tillbaks.

Ytterst tragiskt. Avskyn sköljer över mig när jag läser FUP'n. Sådant här SKA inte få hända. Jag hoppas verkligen att man ser över verksamheten nu.
Citera
2011-11-01, 14:38
Medlem
Hej !

Det står säkert någonstans i denna tråd, men vad var motivet??!

Personligen får jag hela tiden känslan av en eller annan typ av relation som har fått
han att lacka ur...
Kan inte vara rasism, om han var ute efter rasism, varför slog han inte ihjäl innan fängelse...
och det är väl inte stor status i fängelse med kvinno mord....

Finns det någon som vet?
Citera
2011-11-01, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Hur kan den här kvinnan inte vara åtalad för tjänstefel och medhjälp till dråp?

Har man utrett om den här gunnbritt är med i SD eller dyl, om det finns något hatmotiv för varför hon passivt medverkar till mordet på Karen?
Tanten blev livrädd som alla andra,de som ska bort är hennes chefer och det snabbt.De arbetar aldrig nära fångar utan delar bara ut direktiv som underhuggarna får verkställa,fråga plitarna själva.Nyckeln ligger hos de anställda,fångarna lyssnar de inte på, alltså återstår bara plitarna själva
Citera
2011-11-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valle20
Kan inte förstå hur man kan placera tanter och småtjejer som vakter. Jag är inte på något sätt emot en jämn könsfördelning i arbetslivet, men för i helvette. På vissa ställen MÅSTE man tänka till innan man anställer folk. Det är ju psyksjuka våldsverkare de handskas med på jobbet. Då lär man ha större män som kan slå tillbaks.

Ytterst tragiskt. Avskyn sköljer över mig när jag läser FUP'n. Sådant här SKA inte få hända. Jag hoppas verkligen att man ser över verksamheten nu.

Jag känner mest en intensiv avsky mot den där satans pensionären som är medskyldig till mordet.
Att hon får stå som BO och inte GM i FUPen gör mig vansinnig, det är ju en skymf mot allt som är rättvisa.
Citera
2011-11-01, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Tanten blev livrädd som alla andra,de som ska bort är hennes chefer och det snabbt.De arbetar aldrig nära fångar utan delar bara ut direktiv som underhuggarna får verkställa,fråga plitarna själva.Nyckeln ligger hos de anställda,fångarna lyssnar de inte på, alltså återstår bara plitarna själva

Ja hon blir livrädd och flyr och gör därmed ett aktivt val "min kollega får dö".
Att inte offra sig i det läget, att dessutom ha givit GM ett vapen att utföra mordet med, jag ser inte annat än att hon är skyldig till medhjälp till dråp.
Citera
2011-11-01, 14:46
Medlem
s.svenssons avatar
Citat:
Hur kan den här kvinnan inte vara åtalad för tjänstefel och medhjälp till dråp?

varför ska hon vara åtalad för medhjälp till dråp? Hon slog med batongen men GM i sitt psykbryt tog ingen nämnvärd skada hon avväpnades av psykfallet som helt resolut slet av henne batongen.
Citera
2011-11-01, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander.Karelin
Hej !

Det står säkert någonstans i denna tråd, men vad var motivet??!

Personligen får jag hela tiden känslan av en eller annan typ av relation som har fått
han att lacka ur...
Kan inte vara rasism, om han var ute efter rasism, varför slog han inte ihjäl innan fängelse...
och det är väl inte stor status i fängelse med kvinno mord....

Finns det någon som vet?
Han är psykiskt sjuk.Sedan är det så att i stort sett varje fånge hatar sin fångvaktare.Du hatar den som låser in dig,finns ingen rationalitet bakom sådana känslor utan man bara hatar.Status får han inte men kan komma undan pga. att fångarna avskyr en stor del av personalen och därför skiter idet.
Citera
2011-11-01, 14:49
Moderator
blomvattnares avatar
Hårda ord mot den andra vakten (eller vårdaren eller vad det nu heter). Vad skulle hon annars ha gjort?
När hon blev av med batongen var det nog bara för henne att inse att hon inte skulle klara av att hindra honom från att fortsätta slå. Att då rusa iväg för att hämta hjälp är både en naturlig och korrekt reaktion.
Citera
2011-11-01, 14:51
Moderator
blomvattnares avatar
Länk till FUP finns nu i trådstarten.

/Mod
Citera
2011-11-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Hårda ord mot den andra vakten (eller vårdaren eller vad det nu heter). Vad skulle hon annars ha gjort?
När hon blev av med batongen var det nog bara för henne att inse att hon inte skulle klara av att hindra honom från att fortsätta slå. Att då rusa iväg för att hämta hjälp är både en naturlig och korrekt reaktion.

Att rusa iväg - kanske (har dom ingen jävla larmknapp eller något?).
Att stå kvar och vänta ut att Karen blir ihjälslagen?
Medhjälp medhjälp medhjälp!

Hon skall för fan lägga sig ovanpå Karen och ta slagen om det skulle vara så.

Att passivt stå och glo när en kollega blir ihjälslagen, det är medhjälp.

Hade GM haft pistol el dyl så ja då hade jag köpt hennes beteende, men det hade han emellertid inte.
Citera
2011-11-01, 14:57
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Att rusa iväg - kanske (har dom ingen jävla larmknapp eller något?).
Att stå kvar och vänta ut att Karen blir ihjälslagen?
Medhjälp medhjälp medhjälp!

Hon skall för fan lägga sig ovanpå Karen och ta slagen om det skulle vara så.

Att passivt stå och glo när en kollega blir ihjälslagen, det är medhjälp.

Hade GM haft pistol el dyl så ja då hade jag köpt hennes beteende, men det hade han emellertid inte.
I någon tidning stod det att hon först (när hon befann sig i tornet) hade slagit på larmknappen. Till och med så hårt att den gick sönder. Sedan rusade hon ner för att hjälpa Karen.
I paniken är det fullt begripligt att hon efter att ha blivit fråntagen batongen sticker för att hämta hjälp trots att hon borde ha förstått att hjälp var på väg. Jag kan tänka mig att det skenade i huvudet på henne.

Att se sin kollega bli attackerad på det sättet måste ha varit förfärligt. Då är det lätt att förstå att tanken kom "tänk om inte larmknappen fungerade". Nästa steg blir då givetvis att hämta hjälp.
Att begära att hon ska lägga sig på Karen - varför då? Är Karen mer värd än vad hon är?

Jag ser det inte som att hon passivt stod och glodde. I vilket skede gjorde hon det?
Citera
2011-11-01, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

vad som helst än det hon gjorde. D.v.s. att fly. Hade hon haft något som helst skam i kroppen hade hon kämpat som om det vore sina sista sekunder i livet för att rädda Karen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in