2011-10-11, 21:11
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Dom stollarna som vi har inlåsta i Sverige är det inga tjejer som besöker så du behöver inte oroa dig. Denne Erik Ljungström, t.ex. tror du att nån tjej frivilligt skulle besöka honom? En tokig aspie?

det tror du han lär garanterat få beundrar brev ska du se
anders breivik har fått hur mycket kärleksbrev och vem kunde ha trott det???
Citera
2011-10-11, 21:17
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
det tror du han lär garanterat få beundrar brev ska du se
anders breivik har fått hur mycket kärleksbrev och vem kunde ha trott det???

Ok, beundrarbrev, fantastiskt.

Men denna tjejen som faktiskt bara försökte utföra sitt jobb därför att hon behövde en inkomst. Har ni glömt henne? Hon hade fått höra att: utbildning är bra. Sen måste du så klart jobba för nu har vi moderaternas nya trevliga samhälle där alla jobbar. Sen blev hon mördad.
Citera
2011-10-11, 21:27
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:

Men denna tjejen som faktiskt bara försökte utföra sitt jobb därför att hon behövde en inkomst. Har ni glömt henne? Hon hade fått höra att: utbildning är bra. Sen måste du så klart jobba för nu har vi moderaternas nya trevliga samhälle där alla jobbar. Sen blev hon mördad.

är det ännu en tjej som har blivit mördad??
karen vet jag pluggade till socionom när hon blev klar med studierna
förra året så hade hon ingen inkomst och istället för att gå på bidrag
och hon hade en välldigt bra syn på människan och ville antagligen göra nytta för studierna
så hon sökte ett jobb på kriminalvården och fick det.och hennes kollegor har vittnat om att hon älskade sitt jobb och var en bra plit.
sen att hon har pundhuvuden till chefer som inte klarar av sitt jobb är orsaken till detta är en annan femma.

jag måste oxå arbeta för att få pengar är så ett samhälle fungerar hur gör du?
tänk då alla inom bygg som dör i jobbet. hon var försten inom kriminalvården
Citera
2011-10-12, 00:42
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

/Mod
Citera
2011-10-12, 01:50
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Nog för att det med all sannolikhet redan har sagts; hur kan en sådan fångvaktare, en med all sannolikthet fysiskt svag tjej, tillåtas att obeväpnad vakta tungt kriminella män? Det tyder på en skrämmande naivitet från beslutsfattarnas håll.
Senast redigerad av Saucy.Jack 2011-10-12 kl. 01:54.
Citera
2011-10-12, 01:52
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Citat:

En socialdemokrat utnyttjar tragedin för att kritisera en sund arbetsmarknadspolitik. Jag vet inte vad jag ska säga.......
Citera
2011-10-12, 10:02
Medlem
Shaytaniss avatar
Citat:

Du har rätt. Det är Alliansens fel att Karen blev mördad. Nu faller pusselbitarna på plats för mig och jag ser sammanhangen. Hade inte Alliansen vunnit valet hade Karen inte behövt arbeta, hon hade fått bidrag och således hade hon inte blivit mördad.
Citera
2011-10-12, 11:19
Medlem
TwinPeaks77s avatar
Citat:
Kriminalvården är en vanlig arbertsplats för en socionom, Karen kanske faktiskt ville arbeta där.
Citera
2011-10-12, 12:58
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saucy.Jack
Nog för att det med all sannolikhet redan har sagts; hur kan en sådan fångvaktare, en med all sannolikthet fysiskt svag tjej, tillåtas att obeväpnad vakta tungt kriminella män? Det tyder på en skrämmande naivitet från beslutsfattarnas håll.

hon fick aldrig informationen om hans status.
tack och lov var hon obeväpnad undrar annars hur det hade slutat
blir man påhoppad bak ifrån finns det inte så många vapen att försvara sig med.
nu tycker jag även att det är bevisat att vapen inte har något inom kriminalvården att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Saucy.Jack
En socialdemokrat utnyttjar tragedin för att kritisera en sund arbetsmarknadspolitik. Jag vet inte vad jag ska säga.......

det har en perfekt händelse för våra politiker att kasta skit på varandra sen att en ung tjej dog berör dom ens inte.
dom missar en viktig grej att bedriva kriminalvården är nog inte världens lättaste uppgift.
det felet dom gör är att känslorna för styra istället för sunt förnuft.
Citera
2011-10-12, 13:02
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwinPeaks77
Kriminalvården är en vanlig arbertsplats för en socionom, Karen kanske faktiskt ville arbeta där.

stämmer så bra det.
är kollegor till henne som har bekräftat att hon älskade sitt arbete och var helt rätt tjej för jobbet.
Citera
2011-10-12, 17:21
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
hon fick aldrig informationen om hans status.
tack och lov var hon obeväpnad undrar annars hur det hade slutat
blir man påhoppad bak ifrån finns det inte så många vapen att försvara sig med.
nu tycker jag även att det är bevisat att vapen inte har något inom kriminalvården att göra.
...

Självklart behövs vapen på fängelserna. Däremot ska plitarna inte knalla omkring med dem så att fångarna kan nalla dem. Men när Erik i ett alternativt scenario flyger på Karen, ska dels de kolleger som finns tillsammans med henne kunna hjälpa henne, och förstärkning i form av andra plitar med batonger och vad som nu kan behövas. Ja, förutom att just Erik inte skulle kunna ha direkt fysisk kontakt med någon plit.
Citera
2011-10-12, 17:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Självklart behövs vapen på fängelserna. Däremot ska plitarna inte knalla omkring med dem så att fångarna kan nalla dem. Men när Erik i ett alternativt scenario flyger på Karen, ska dels de kolleger som finns tillsammans med henne kunna hjälpa henne, och förstärkning i form av andra plitar med batonger och vad som nu kan behövas. Ja, förutom att just Erik inte skulle kunna ha direkt fysisk kontakt med någon plit.
I ett alternativt scenario finns förstärkning på plats redan när personer som Erik skall transporteras - och då kan dessa och Karen vara utrustade med batonger i just det scenariot.

Vid vanlig transport bör man vara minst två -- så att man slipper få intagen i ryggen vid öppning etc, och får reaktionsmöjlighet, och kollegor skall finnas på "springlarms avstånd" -- där skall man inte vara beväpnad vare sig med batong eller annat.

Hur skulle en person transporteras utan möjlighet till fysisk kontakt menar du? Och i ett sådant scenario, vilka monster tror du inte vi skulle skapa då? Vilken miljö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in