2011-10-30, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irrblossa
Jag jobbar inte inom kvv själv, men har bekanta som gör det.
Kan inte annat än att hålla med om att många saknar kompetens och utbildning, men det beror nog indirekt också på besparingar och nedskärningar. Så billig arbetskraft som möjligt, är så lite utbildning som möjligt på de man tar in som vårdare...tyvärr.
Jag reagerade också på att högdjuret stod och ljög som en häst travar om det där med att Karen inte alls skulle varit ensam med fången, jag tycker nog att kärringen bör skämmas!
Hon maskar naturligtvis för att dölja bristerna=besparingarna.

Däremot kan jag inte hålla med dig om att det enbart är på grund av dåliga kriminalvårdare, som många återfaller i kriminalitet. Jag tror stenhårt på den egna människans individuella ansvar i sitt EGET liv. En dålig start i livet med dåliga förutsättningar, och sedan upprepade felaktiga val på det och du har en kriminellt belastad individ. Däremot så är ju förutsättningarna inte bättre om individen sedan hamnar med kriminalvårdare som saknar människokännedom och empati.

Jag undrar dock vad GM Erik ansett sig utsatt för, för kränkningar med tanke på det han gjorde...
Titta på hur mycket KV:s budget ökat under, säg 10 år och jämför om resultaten är tillfredsställande.Tror budgeten ökat från cirka 5m till cirka 9miljarder.
Citera
2011-10-30, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det brast i rutinerna där om de intagna kunde komma åt en batong.
Och en människa fick plikta med livet pga det
"Det brast i rutinerna......."En fråga? Delas det ut små handböcker med klysschor till er när ni anställs?Var ärlig,vi som sitter är i många fall skithögar och ni på andra sidan en samling korkade svenne banan o inkvoterade alibiblattar som inte duger till annat än att vrida om nyckeln.
Citera
2011-10-30, 23:06
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
"Det brast i rutinerna......."En fråga? Delas det ut små handböcker med klysschor till er när ni anställs?Var ärlig,vi som sitter är i många fall skithögar och ni på andra sidan en samling korkade svenne banan o inkvoterade alibiblattar som inte duger till annat än att vrida om nyckeln.

Vilka menar du med "er" ?
Citera
2011-10-30, 23:20
Bannlyst
Citat:
Vilka menar du med "er" ?
plitar(art som häckar runt fika bord bakom pansarglas och yttrar frasen(jag ska kolla upp det där)
Citera
2011-10-30, 23:32
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
plitar(art som häckar runt fika bord bakom pansarglas och yttrar frasen(jag ska kolla upp det där)
Eftersom det är mej du svarade så antar jag att du menar att jag är plit?
Hur gick det med det här inlägget du skrev till mej då?
"ditt inlägg bevisar att du aldrig satt din fot på en anstalt vare sig som intagen eller plit"'
Du har lite problem med bevisföringen tror jag.
Jag tycker du passar bra som exempel på ett Kriminalvården misslyckas ibland med sina intentioner:
Att få intagna att inse sin egen del i hur de hamnade bakom galler och att ta ansvar för sitt liv.
Det är inte plitarna som ska ta det ansvaret.
Ej heller har de bjudit in dej
Citera
2011-10-30, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irrblossa
Jag jobbar inte inom kvv själv, men har bekanta som gör det.
Kan inte annat än att hålla med om att många saknar kompetens och utbildning, men det beror nog indirekt också på besparingar och nedskärningar. Så billig arbetskraft som möjligt, är så lite utbildning som möjligt på de man tar in som vårdare...tyvärr.
Jag reagerade också på att högdjuret stod och ljög som en häst travar om det där med att Karen inte alls skulle varit ensam med fången, jag tycker nog att kärringen bör skämmas!
Hon maskar naturligtvis för att dölja bristerna=besparingarna.

Däremot kan jag inte hålla med dig om att det enbart är på grund av dåliga kriminalvårdare, som många återfaller i kriminalitet. Jag tror stenhårt på den egna människans individuella ansvar i sitt EGET liv. En dålig start i livet med dåliga förutsättningar, och sedan upprepade felaktiga val på det och du har en kriminellt belastad individ. Däremot så är ju förutsättningarna inte bättre om individen sedan hamnar med kriminalvårdare som saknar människokännedom och empati.

Jag undrar dock vad GM Erik ansett sig utsatt för, för kränkningar med tanke på det han gjorde...

Jag jobbar inte heller inom kriminalvården men jag brukade titta mycke på tv serien kvinnofängelset. Därför kan jag med fog säga att jag vet vad jag pratar om. Nu var det ett tag sedan jag tittade men jag har bra minne. Nu skall jag bara fundera över vad jag skall säga så återkommer jag.
Citera
2011-10-31, 00:26
Bannlyst
Citat:
Eftersom det är mej du svarade så antar jag att du menar att jag är plit?
Hur gick det med det här inlägget du skrev till mej då?
"ditt inlägg bevisar att du aldrig satt din fot på en anstalt vare sig som intagen eller plit"'
Du har lite problem med bevisföringen tror jag.
Jag tycker du passar bra som exempel på ett Kriminalvården misslyckas ibland med sina intentioner:
Att få intagna att inse sin egen del i hur de hamnade bakom galler och att ta ansvar för sitt liv.
Det är inte plitarna som ska ta det ansvaret.
Ej heller har de bjudit in dej
När jag såg"Det brast i rutinerna"så vädrade jag plit.Personligen så är jag något av en dåre det erkänner jag gärna.Dock inte en sådan dåre att jag blivit kryssad Jag har inte något behov av att ljuga eller skylla mitt liv och leverne på någon eller något annat.Sådant hyckleri är vad som förstör världen.Mina gärningar talar för sig själva,och att stå och lägga huvudet på sne och haspla ur sig något om intentioner är ytterligare en loska i fejset på de jag förstört för.Det lämnar jag åt andra(läs kriminalvårdsanst. mf.)Men förvänta dig inga tårar eller ödmjukhet mot anställda inom kv per automatik.Jag tar mitt ansvar genom att avtjäna mitt straff.Jag tillsätter inga "utredningar eller ser över några rutiner""Vägen till helvetet är kantat av goda INTENTIONER"
Citera
2011-10-31, 03:00
Avslutad
Fan vad GM är en äcklig liten WT-horunge, man skulle utrota varenda en av dem där jävlarna.
Men då blir man väl själv klassad som en av dem. Dilemma.
Citera
2011-10-31, 09:54
Medlem
LaScalas avatar
I början av oktober dödades Karen Gebreab, 24, av en intern på häktet i Flemingsberg.
Nu har familjen startat en minnesfond för att hedra henne.
- Karen får vi aldrig tillbaka, men kan vi hjälpa andra att hjälpa så lever hennes minne vidare. Vi är övertygade om att detta är något som hon själv skulle ha velat, säger *svägerskan Pauline Hoogendoorn.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2607955/minnesfond-for-att-hedra-mordade-karen

"De beskriver Karen som en godhjärtad människa som hade läst till socionom och ville hjälpa andra."
En typisk lat och outbildad plit m a o?
Senast redigerad av LaScala 2011-10-31 kl. 10:14.
Citera
2011-10-31, 13:02
Bannlyst
Det är väl klart att hon beskrivs som godhjärtad i en tidning,vad annars?Alla fångar som dött i kriminalvården tror du de var onda?Eller nej de var misstänkta för grova brott som ett bondslagsmål och förtjänar att dö i en kal cell!!Kriminalvårdens personal är per automatik goda!Ställ frågan till de som suttit häktade och se vilket svar de får.
Citera
2011-10-31, 14:01
Medlem
Bombads avatar
Citat:
Det är väl klart att hon beskrivs som godhjärtad i en tidning,vad annars?Alla fångar som dött i kriminalvården tror du de var onda?Eller nej de var misstänkta för grova brott som ett bondslagsmål och förtjänar att dö i en kal cell!!Kriminalvårdens personal är per automatik goda!Ställ frågan till de som suttit häktade och se vilket svar de får.
Och vem är överhuvud taget intresserad av vad en som varit häktad har att säga?
Citera
2011-10-31, 14:01
Medlem
Erik la sig platt på magen och sträckte ut händerna när plitarna kom efter han hadde slagit Karen besinningslöst och helt oprovocerat.Vilken jävla fjant!!! Varför tog han inte batongen och svingade emot honom?? Deusstom gjorde han ingeting mot den andra kollegan som han tog batongen ifrån. För mig är det hela solklart, han mördade henne pga av hennes hudfärg.. Om han nu var ute efter att döda eller slå någon, varför valde han inte första pliten som han såg innan han tog hissen up?? Vad de för att han var en man(Svensk man)??
Psykiskt sjuk?? säkert Sjukt feg däremot!!

Sen så VET jag att inom plitarna så finns det innre grupperingar eller kompis grupper som sitter med varandra på kaffe rasten. Jag är säker på att dessa grupper har utnyttjat karen ganska mycket som "springpojke" och att andra inom personalen har sett ner på henne, snackat skit om henne bakom ryggen osv kanske t.o.m avundsjuka för att hon hadde en socionom examen. Den andra pliten ville inte slå Erik i huvudet för att hon "inte ville bryta mot regelverket". jag vet mer än 6 personer (interner)som blivit slagna med batonger riktade mot huvudet, men detta har man mörklaggt/förnekat, varför kunnde hon inte bara slå honom i huvudet och sen "förneka" precis som plitarna högre upp gjorde när de förnekade att Karen befann sig ensam med Erik, fast övervaknignsfilmen visar på att hon var ensam med honom?? Jag köper inte hennes argumment, en plit kan göra vad som helst och ar alltid uppbackade av de andra och systemet, det fanns inget som hindra att slå mot huvudet, hon valde att inte göra det..För att hon uppenbarligen skiter i Keren!!

R.I.P
Karen Gebreab
1986-2011
http://cdnstatic.expressen.se/polopoly/bilder/2011/10/31/1.2607961TS1320045322409_slot50ArticleSmall.jpg

-Även att jag inte kännde dig, så har din död tagit väldigt hårt på mig och rotats sig in i min annars empatilösa själ, kan inte sluta tänka på vad som hände dig, jag kommer aldrig att kunna glömma dig
Senast redigerad av SkönGrabb 2011-10-31 kl. 14:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in