Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Alla som påstår att de är emot dödstraff, ni vet innerst inne att ni skulle vilja se den person död som våldtagit ert barn brutalt för att sedan plåga det till döds, allt medan ert barn ber för sitt liv i svår ångest och ropar efter mamma och pappa. Gör ni inte det, då har ni inavlat bort en ofantligt viktig del av människans självbevarelsedrift och programmering att rensa bort mot arten hotfulla individer. Så nästa gång ni stolt slår er för bröstet och häver ur er hur fel det är med dödsstraff så tänk istället efter vilka veka, inavlade, patetiskt fega kräk ni är som inte ens kan stå upp för era egna nära och kära. Ni är så jävla civiluserade så ni bajsar inte ens längre. Bara för att ni är ett gäng naiva kärringar utan testiklar så drabbas oskyldiga. Jävla politijer utan verklighetsförankring som tror världen är en jävla saga. Livet är brutalt och kommer alltid vara. Hot mot samhällets fredliga medborgare ska hanteras exakt likadant som hot i krig, de ska straffas maximalt!
Visst, det du beskriver ovan är en väg att gå..
Dock tror jag inte på den vägen, jag tror samhället i stort och även vi som individer bör fundera kring vart våran moral och värderingar är på väg. Vi skrattar åt öga för öga, tand för tand mentaliteten men det är exakt vad ni efterfrågar.
Så fort ni känner er det minsta kränkta eller oförättade skall en hämnd i episk skala utdelas, ni kan inte bara släppa det och inse att det endast föder våld ånyo. Tror du att man genom slag och hårda straff skapar respekt och förståelse är du på eggen till efterbliven, dialog och förståelse tror jag skapar en betydligt tryggare tillvaro.