2011-10-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myranlyran
Håller med om att det daltas med fångarna. Dock är det sanning att de flesta skattebetalarna inte vill att peddon, missbrukare, våldsverkare osv ska sitta av sin tid och sedan släppas ut i samhället exakt likadana som de var när de kom in. Man vill se resultat, oavsett om det handlar om missbrukarvård, anti-vålds- eller sexualbrottsbehandling. I en perfekt värld skulle det räcka med att säga till den dömde att han nu fan ska gå med på att delta, gå till sysselsättningen eller vad det nu kan vara men så funkar det inte.

Du missar poängen helt ditt testikelfattiga miffo. Vi vill inte se peddon eller mördare på gatorna igen, ever. De ska avrättas eller sitta där tills de dör. Vård är ett påhitt av naiva stackare. De säger vad du vill höra, du går på det eftersom du är blåögd, sen är det kanske din unge som får fittan spräckt av en horunge till pedofil. Hur många gånger kan den naive svensken bränna sig utan att lära sig egentligen?
Citera
2011-10-05, 20:46
Medlem
glorups avatar
Jag hoppas att denna kackerlacka får sig ett och annat korsförhör under sveriges patetiska rättsväsende. Jag är emot dödsstraff, men jag skulle allt vilja se honom liggandes under en gran man vatten som droppade ner i pannan på honom. Speciellt nu när man VET att det är han som har gjort det.

Ligger videofilmen uppe än?
Citera
2011-10-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Du missar poängen helt ditt testikelfattiga miffo. Vi vill inte se peddon eller mördare på gatorna igen, ever. De ska avrättas eller sitta där tills de dör. Vård är ett påhitt av naiva stackare. De säger vad du vill höra, du går på det eftersom du är blåögd, sen är det kanske din unge som får fittan spräckt av en horunge till pedofil. Hur många gånger kan den naive svensken bränna sig utan att lära sig egentligen?

Jag tror att det är du som missat min poäng. Jag skrev att jag inte tror att mordet främst är relaterat till jämnställdhet utan om myndighetens mål och uppdrag, och att gemene skattebetalare vill se både straff, samhällsskydd och förändring hos den kriminelle.
Citera
2011-10-05, 20:56
Medlem
Alla som påstår att de är emot dödstraff, ni vet innerst inne att ni skulle vilja se den person död som våldtagit ert barn brutalt för att sedan plåga det till döds, allt medan ert barn ber för sitt liv i svår ångest och ropar efter mamma och pappa. Gör ni inte det, då har ni inavlat bort en ofantligt viktig del av människans självbevarelsedrift och programmering att rensa bort mot arten hotfulla individer. Så nästa gång ni stolt slår er för bröstet och häver ur er hur fel det är med dödsstraff så tänk istället efter vilka veka, inavlade, patetiskt fega kräk ni är som inte ens kan stå upp för era egna nära och kära. Ni är så jävla civiluserade så ni bajsar inte ens längre. Bara för att ni är ett gäng naiva kärringar utan testiklar så drabbas oskyldiga. Jävla politijer utan verklighetsförankring som tror världen är en jävla saga. Livet är brutalt och kommer alltid vara. Hot mot samhällets fredliga medborgare ska hanteras exakt likadant som hot i krig, de ska straffas maximalt!
Citera
2011-10-05, 20:58
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myranlyran
Jag tror att det är du som missat min poäng. Jag skrev att jag inte tror att mordet främst är relaterat till jämnställdhet utan om myndighetens mål och uppdrag, och att gemene skattebetalare vill se både straff, samhällsskydd och förändring hos den kriminelle.

I praktiken är fängelse mest förvaring, vården är rätt bortkastad på såna som är inne i den kriminella svängen med droger och skit.
Dom håller i allmänhet på tills dom blir ihjälslagna, knarkar ihjäl sig eller blir för gaggiga för tjyvlivet.
Eller blir religiösa.
Citera
2011-10-05, 21:05
Medlem
Citat:
Alla som påstår att de är emot dödstraff, ni vet innerst inne att ni skulle vilja se den person död som våldtagit ert barn brutalt för att sedan plåga det till döds, allt medan ert barn ber för sitt liv i svår ångest och ropar efter mamma och pappa. Gör ni inte det, då har ni inavlat bort en ofantligt viktig del av människans självbevarelsedrift och programmering att rensa bort mot arten hotfulla individer. Så nästa gång ni stolt slår er för bröstet och häver ur er hur fel det är med dödsstraff så tänk istället efter vilka veka, inavlade, patetiskt fega kräk ni är som inte ens kan stå upp för era egna nära och kära. Ni är så jävla civiluserade så ni bajsar inte ens längre. Bara för att ni är ett gäng naiva kärringar utan testiklar så drabbas oskyldiga. Jävla politijer utan verklighetsförankring som tror världen är en jävla saga. Livet är brutalt och kommer alltid vara. Hot mot samhällets fredliga medborgare ska hanteras exakt likadant som hot i krig, de ska straffas maximalt!

Få är emot dödsstraff på grund av dödsstraffet i sig, utan för att dödsstraff har drabbat oskyldiga, då personer som har dömts som skyldiga i efterhand har bevisats vara just oskyldiga.

Exempel: Mellan 1900-1985, påfanns det i efterhand att det satt 350 stycken personer oskyldigt dömda på “Death Row”. Till råga på det, hade 23 av dessa hunnit bli avrättade innan de nya bevisen hade hunnit oskyldigförklara dem.

Skall man ha dödsstraff, skall det endast användas under mycket strikta förhållanden där det inte ens finns minsta utrymme för ens det mest minimala tvivel.
Citera
2011-10-05, 21:09
Medlem
Citat:

Visst, det du beskriver ovan är en väg att gå..

Dock tror jag inte på den vägen, jag tror samhället i stort och även vi som individer bör fundera kring vart våran moral och värderingar är på väg. Vi skrattar åt öga för öga, tand för tand mentaliteten men det är exakt vad ni efterfrågar.

Så fort ni känner er det minsta kränkta eller oförättade skall en hämnd i episk skala utdelas, ni kan inte bara släppa det och inse att det endast föder våld ånyo. Tror du att man genom slag och hårda straff skapar respekt och förståelse är du på eggen till efterbliven, dialog och förståelse tror jag skapar en betydligt tryggare tillvaro.
Citera
2011-10-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
I praktiken är fängelse mest förvaring, vården är rätt bortkastad på såna som är inne i den kriminella svängen med droger och skit.
Dom håller i allmänhet på tills dom blir ihjälslagna, knarkar ihjäl sig eller blir för gaggiga för tjyvlivet.

Du har säkert rätt, men kriminalvården kan knappast köra ett eget race och dumpa vård/anpassnings-uppdraget utan lagändring. De vill uppfylla målen om straff/skydd och vård så kostnadseffektivt som möjligt och eftersom behandlingsinriktad personal knappast kan jobba dubbelt med insatsstyrka i ryggen, anställer man personal som man tror kan motsvara både hård och mjuk säkerhet. Då blir det ibland en kvinna, utrustad med en batong som hon inte kan använda. Bland annat.
Citera
2011-10-05, 21:14
Medlem
Hela 40% av Sveriges befolkning var enligt en mätning gjord av Sifo 1997 FÖR dödsstraff. Det glädjer mig att se att det trots allt finns så många filantroper i detta land! För det är just vad de är! Skydda de goda, rensa ut avarterna, hoten och människohatarna. Övriga tillhör den grupp som lägger sin patetiska energi på att argumentera för brottslingarnas välmående istället för att fråga sig vad offren känner, de som fått sina liv krossade, de som får leva med dödsångest resten av livet.

USA gör helt rätt i som följer sin egna väg och skiter i att lyssna på kärringarna i Europa, en befolkning som tappat all krigarinstinkt och som inte ens skulle kunna försvara sig mot ett angrepp från Uganda.

Svensken tar smäll efter smäll men ger aldrig tillbaka. Vad fan är det för fel på detta folk? Var är stoltheten, manligheten (vart den bortfintad av Fi?) och de naturliga instinkterna? Bortavlade? Jävla PK-fjantar som ska argumentera emot dödsstraff och tjafsa om vård och skit. Är ni stolta? Över vad? Det sägs att Sverige är sekulariserat...NEJ! lyssna på argumenten, Sverige är så jävla kristet så det finns inte. Värre än vilket katolskt land som helst
Citera
2011-10-05, 21:23
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Enligt uppgift så la sig GM direkt ner på golvet med utsträckta armar och ben när en manlig plit dök upp. Uppenbarligen en lugnande verkan. Hmm...

Jaså, det *vet* du att när en manlig plit dök upp så hade det uppenbarligen* en lugnande verkan?
Kan ju faktiskt vara så att GM inte orkade slå fler slag med sin brutna hand.
Citera
2011-10-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JariK
Visst, det du beskriver ovan är en väg att gå..

Dock tror jag inte på den vägen, jag tror samhället i stort och även vi som individer bör fundera kring vart våran moral och värderingar är på väg. Vi skrattar åt öga för öga, tand för tand mentaliteten men det är exakt vad ni efterfrågar.

Så fort ni känner er det minsta kränkta eller oförättade skall en hämnd i episk skala utdelas, ni kan inte bara släppa det och inse att det endast föder våld ånyo. Tror du att man genom slag och hårda straff skapar respekt och förståelse är du på eggen till efterbliven, dialog och förståelse tror jag skapar en betydligt tryggare tillvaro.

Ännu en naiv stackare. Prata hjälper jättebra! Kom ut ur din bubbla. Det finns ingen psykolog eller vård som kan behandla en djupt störd dåre, någon som är född med svåra empatistörningar och pedofiler. Du är precis den typen av naiva, testikelfattiga svenskar jag talar om. Så jävla dumsnäll och naiv. Fattar du inte att folk skiter i vad du tror om att våld skapar våld. Tappar man greppet så gör det möjligtvis det, men låser man in någon på livstid eller avrättar don så kan de inte begå fler våldshandlingar, hajjar du frun? Det behövs egentligen inga argument för dödsstraff. Det är bara en naturlig instinkt och nödvändighet för människors självbevarelsedrift, precis som syre och inget man behöver förneka. Människan har i alla tider rensat bort avarter och hot mot gruppen. Och sen när slutade lite hederlig auktoritet fungera? Brottslingarna hånar sådana som du. Förr i tiden fick de veta hut, då fanns respekt för rättsväsendet, för klingan! Nu pissar dom på dig, men du är ju så säker på att du ska kunna prata med psyko-erik. Fint. Andra får sätta livet till.

Du kan ju lika gärna sluta argumentera för straff överhuvudtaget. Behövs inga fängelser. Varför ska människor straffa. Låt dom döda oss. Vi ska inte ens försvara oss.
Citera
2011-10-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stavgang
Så många "tuffa" formuleringar. Men stanna upp nu lille vän och läs det jag skriver och tänk sedan till.
Hur skulle du agera om din bror drabbades av psykisk sjukdom efter att ha blivit utsatt för en stor orättvisa på jobbet och fått sparken på falska grunder. Vi säger att du hade försökt hjälpa honom. Trots din hjälp blir han ändå sämre och sämre och ökar sin medicinering gradvis.
Efter att ha varit sömnlös i flera nätter och tagit för mkt medicin händer det som inte får hända.
En liten kille ringer på dörren för att sälja jultidningar din bror är desperat och tror det är ngn som skall döda honom. Han ser dåligt pgr av sitt tillstånd och hugger besinningslöst med kniven han hämtat i köket. Dödsstraff borde vara självklart enligt den straffskala du målat upp i ditt inlägg eller?

I allra högsta grad!! Stackars barn! Vänd på det, tänk om det var ditt barn. Varför ska ett oskyldigt barn få sätta livet till för en dåres personliga problem som med stor sannolik visat hotfulla tendenser tidigare men som detta veka samhälle inte haft stake nog att agera.

Bara för att man är emot dödsstrafg betyder det dessutom inte att alla mord ska leda till maximalt straff. I fallet som du nämner kan livstid vara ett alternativ, MEN INTE som idag, med fjantvård och sen ut på gatan igen för att döda någon annan stackare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in