2011-11-02, 13:23
  #2929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Sen när är du läkare här eller har fjärrdiagnoser? Nej, just det du får hålla dig till dina förtalstrådar i ämnet kungligheter detta är krimtrådar.

Mördaren här är pyskopat helt klart det behövs inget annat än att veta just detta och det är ingen diagnos. Psykopat alltså inget annat. Ja du kan lipa nu och försöka se om han va sängvätare som barn. Lipa nu rejält.
"Enligt Länstidningen i Södertälje placerades Erik Ljungström på den rättspsykiatriska avdelningen på Huddinge sjukhus där han skulle genomgå en rättspsykiatrisk undersökning. Han mådde inte bra och ansågs vara mycket psykiskt labil."

mycket psykiskt labil låter ju inte som någon som är 'frisk'.
Detta var då han brutalt jagade och knivhögg en man, därför han satt inne.
http://www.realisten.se/2011/10/03/erik-ljungstrom-mordade-kvinnlig-vardare-pa-haktet-i-flemmingsberg/
Citera
2011-11-02, 13:32
  #2930
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Det enda du belyser genom att använda sådana slask-uttryck är var din egna bildningsnivå ligger.
`

Hallanplask tål du inte att man kallar han psykopat`?
Bara att gilla läget han är en fullfjädrad psykopat och hör hemma på Säters fasta paviljong är det klart tror du? Du är ingen läkare här och du hade inga källor på dina påståenden så du har väl missat en enkel sak som en psykopat.
Citera
2011-11-02, 13:40
  #2931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
`

Hallanplask tål du inte att man kallar han psykopat`?
Bara att gilla läget han är en fullfjädrad psykopat och hör hemma på Säters fasta paviljong är det klart tror du? Du är ingen läkare här och du hade inga källor på dina påståenden så du har väl missat en enkel sak som en psykopat.
"GunMarie har hört att den intagne var farlig och att han inte tagit sin medicin som han skulle, detta visste chefen på avdelningen om."
Friska människor behöver väll ingen medicin eller?

Faktumet att han misshandlade Karen, puttade bort gunmarie och tog hennes batong för att sedan oberydd om gunmarie fortsätta misshandla Karen till döds, tyder enligt mig på att det antingen var ett personligt motiv gentemot Karen eller någon form av främlingsfientlighet. Läs fupen.
Citera
2011-11-02, 13:50
  #2932
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuntsucker

Ta det lugnt grabben, ni invandrare leder fortfarande "slå ihjäl kvinnor"-ligan.

Dels fel i sak, dels ändrar det inte på faktum att det är intressant att diskutera rasism och främlingsfientlighet som en del i motivbilden. Att högerextrema personer är extremt våldsamma (Breivik) vet vi ju och det är väl rimligt att anta att Ljungström, i det fall han är röstar, är SD-väljare.
Citera
2011-11-02, 13:59
  #2933
Medlem
Alla i denna tråden är ju ense om att det är farligt att jobba med fångarna och att
fångarna inte har respekt för vakterna, tvärtemot, dom trackaserar och hotar fångvakterna..

Då blir ju frågan:

Varför i helvete ska man då låta en liten tjej på 60 kilo vakta en psykiskt labil mordförsöksanklagad
person med asbergers ensam?

För mig låter det som det samma att släppa in ett lamm i en lejonbur, det går säkert bra ett
litet tag men sen går det troligtvis till helvete för lammet

Citera
2011-11-02, 13:59
  #2934
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willbew
"GunMarie har hört att den intagne var farlig och att han inte tagit sin medicin som han skulle, detta visste chefen på avdelningen om."
Friska människor behöver väll ingen medicin eller?

Faktumet att han misshandlade Karen, puttade bort gunmarie och tog hennes batong för att sedan oberydd om gunmarie fortsätta misshandla Karen till döds, tyder enligt mig på att det antingen var ett personligt motiv gentemot Karen eller någon form av främlingsfientlighet. Läs fupen.

Titta man på främlingsfientliga så är det vanligt med både drogproblem (exempelvis William Petzäll) och grova våldstendenser (exempelvis Erik Almqvist). När en person inom den här sfären lider av dålig impulskontroll kan det naturligtvis mycket riktigt sluta som i det här tragiska fallet. Lägg till det hat mot etablissemanget, och den självförhärligande martyrbild som SD odlar så stärks motivbilden ytterligare.
Citera
2011-11-02, 14:09
  #2935
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander.Karelin
Alla i denna tråden är ju ense om att det är farligt att jobba med fångarna och att
fångarna inte har respekt för vakterna, tvärtemot, dom trackaserar och hotar fångvakterna..

Då blir ju frågan:

Varför i helvete ska man då låta en liten tjej på 60 kilo vakta en psykiskt labil mordförsöksanklagad
person med asbergers ensam?

För mig låter det som det samma att släppa in ett lamm i en lejonbur, det går säkert bra ett
litet tag men sen går det troligtvis till helvete för lammet


Det är naturligtvis frågan. Jag tror mycket beror på att vårt politiska system är lamslaget - kidnappat av ett populistiskt parti med en hatagenda vilka medvetet ser till att tillsyn och reformarbete störs ut av en osaklig och patologisk fixering vid invandrare. Vi har missat detta, på grund av att vi måste diskutera trams med Kent Ekeroth.

Sen kan man ju också anföra att samma parti gärna ser att kriminalpolitiken stannar kvar som den är, då den kraftigt diskriminerar invandrare och bygger mycket av parties argumentation. De låga kraven på utbildning av häktesvakter innebär ju också att det är ett arbete som är lågavlönat vilket inte heller den vita befolkningen är speciellt intresserade av. Liten risk att detta drabbar dem själva, alltså.

Jag tror att Ljungströms inträde i detta mycket väl kan vara planerat - antigen kan han ha specialrekryterats för att skapa en våldstupptrappning eller så har man insett att han, liksom väldigt många andra i de här kretsarna har blivit helknäpp och man har skickat in honom i systemet i hopp om att han skall ställa till skada och sedan radera sig själv.
Citera
2011-11-02, 14:34
  #2936
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander.Karelin
Alla i denna tråden är ju ense om att det är farligt att jobba med fångarna och att
fångarna inte har respekt för vakterna, tvärtemot, dom trackaserar och hotar fångvakterna..

Då blir ju frågan:

Varför i helvete ska man då låta en liten tjej på 60 kilo vakta en psykiskt labil mordförsöksanklagad
person med asbergers ensam?

För mig låter det som det samma att släppa in ett lamm i en lejonbur, det går säkert bra ett
litet tag men sen går det troligtvis till helvete för lammet


Alla inkl kriminalvården är ense med dig, problemet var att de inte fattade det innan hon dog. Cheferna på häktet är vållande till hennes död
Citera
2011-11-02, 14:45
  #2937
Medlem
Hur kom SD in i bilden?
Jag tycker, om man läser om fallet så lutar det inte åt något rasistiskt brott.
Han är långsint och har varit frihetsberövad en längre stund.
Det finns många småsaker som kan ha hänt som utlöst det här gnolande hatet, vilket kan ha legat och vilat länge.
Nu kom Karen ensam och mötte upp, en person Erik aldrig hade träffat (Men vårdare). Han kan ha tagit tillfället i akt.
Och att det hände i "promenaden" kan kanske tyda på som många säger att det är en ren hämdaktion pga hans natt i "tårtan" långt tidigare.

Kan även ha berot på medicinen som han fuskade med, att det blev som nått simpelt som en "dålig dag".
Eller en sorts bieffekt/Snetändning på den nya medicinen han fick den morgonen (om han nu tog den).

Nått rasist dravvel här köper jag inte...
Citera
2011-11-02, 14:49
  #2938
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnsh
Hur kom SD in i bilden?
Jag tycker, om man läser om fallet så lutar det inte åt något rasistiskt brott.
Han är långsint och har varit frihetsberövad en längre stund.
Det finns många småsaker som kan ha hänt som utlöst det här gnolande hatet, vilket kan ha legat och vilat länge.
Nu kom Karen ensam och mötte upp, en person Erik aldrig hade träffat (Men vårdare). Han kan ha tagit tillfället i akt.
Och att det hände i "promenaden" kan kanske tyda på som många säger att det är en ren hämdaktion pga hans natt i "tårtan" långt tidigare.

Kan även ha berot på medicinen som han fuskade med, att det blev som nått simpelt som en "dålig dag".
Eller en sorts bieffekt/Snetändning på den nya medicinen han fick den morgonen (om han nu tog den).

Nått rasist dravvel här köper jag inte...


Att det finns våldsamma tendenser i samhället som tar sikte på just människor av den mördade flickans etnicitet kan naturligtvis inte ignoreras. SD står för våld, droger och rasism. Så även Erik Ljungström. Det är klart att det har med varandra att göra.
Citera
2011-11-02, 14:56
  #2939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Att det finns våldsamma tendenser i samhället som tar sikte på just människor av den mördade flickans etnicitet kan naturligtvis inte ignoreras. SD står för våld, droger och rasism. Så även Erik Ljungström. Det är klart att det har med varandra att göra.

Så allt/alla som står för våld, droger och rasism kan förknippas med SD?.
Låt oss inte gå in politiskt, jag kan bara kort säga att vi inte ha samma syn om partiet även fast jag inte är en SD röstare.
Citera
2011-11-02, 14:59
  #2940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
`

Hallanplask tål du inte att man kallar han psykopat`?
Bara att gilla läget han är en fullfjädrad psykopat och hör hemma på Säters fasta paviljong är det klart tror du? Du är ingen läkare här och du hade inga källor på dina påståenden så du har väl missat en enkel sak som en psykopat.

Är det enda stödpinnen som återstår det?, flöjten som använde sig av anekdotisk bevisföring?, och som "känner" flera stycken som fått sina ASPS diagnoser i vuxen ålder och där det ej går att se ett mönster daterat tillbaka till barnsben?

Bor ni bägge två också i fablernas värld, tillsammans med den kloke ugglan, vem av dess innevånare är du?, att andra pissluffarn sett till utsago är pentii varg står rätt klart.

Men klart för er radhussvenskar är det ju enormt viktigt att kunna särskilja och dela in i "vi" och "dom" fack, så pass att inte eran världsbild raseras när ni inser att vem fan som helst under rätt förutsättningar kan bli ett sånt här "monster"

Bästa vore ju om man helt kan frånkoppla alla former av ansvar från omgivningen och konstatera att "jojo minann han är född sån, en psykopat" tyvärr är inte verkligheten fullt så enkel är jag rädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in