Citat:
Ursprungligen postat av wallefuralle
Hej!
Jag har följt denna tråd sen begynnelsen och väljer att lägga min första post här.
Jag tycker det är otroligt bedrövligt att detta kunnat ske. Att staten har ett stort ansvar för detta betvivlar jag inte. Håller med de många som uttryckt frustration över hur lättvindigt vi ser på de de grövsta brottslingar och samhällsfarliga.
Jag är oxå för dödsstraff om domen kan anses vara 100% säker. Nu, i detta fall verkar inte det vara något problem men bland stora massan våldsbrott som föranleder just detta straff skulle enstaka fall dyka upp som manar till eftertanke.
KnivErik som han kallas tror jag säkert är en person som hamnat i psykos. Den isolering han fått efter de brott han begått, och en rättmätig sådan, har alldeles tydligen gött hans hat.
Jag tycker att de ansvariga ska hållas just för det, ansvar, då jag inte i min vildaste fantasi kunde misstänka att det går såhär till på ett säkerhetsklassat häkte med en beviserligen otroligt labil människa.
RIP KG!
+1.
Dödstraff i detta fallet hade varit det enda vettiga alternativet.
Varför lägga ner energi+resurser+pengar på detta äckel när det finns många andra och mycket annat i samhället som behöver det istället?
Kan inte se några som helst skäl till varför denna kille borde hållas vid liv av staten.