2011-10-03, 13:19
  #61
Medlem
Kenty-59s avatar
kanske dags införa kedjefångar igen..
Citera
2011-10-03, 13:20
  #62
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosenrasande
Och det hade hjälpt hur?
De andra svinen hade lärt sig att man inte ska gå på vakter, sen hade vi även haft ett kriminellt kräk mindre vilket alltid är positivt.
Citera
2011-10-03, 13:23
  #63
Medlem
refrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upptagetnickname
Återigen lyfts det fram att kvinnor inte är lika stora/starka/skickliga som männen och därför ska de INTE ha samma lön som männen. Könskvotering är fel!
Samma lön ska dom kunna få, men inte samma jobb.

Tänk om det var du (den som läser det här) som blev överfallen och ihjälslagen för att en kvinna blev inkvoterad istället för att ge anställningen till en man som skulle med större sannolikhet kunna avstyra överfallet i tid och på så vis rädda ditt liv.

Fysik som i gravitation m m struntar i om någon har blivit könskvoterad, naturlagarna gör inga undantag för att någon kan diskrimineras.
Citera
2011-10-03, 13:23
  #64
Medlem
dock, Att sla ihjal en haktesvakt ar val om mojligt ett valdigt ogenomtankt brott???

maste vara nagot slags psyksjuk manniska....
Citera
2011-10-03, 13:25
  #65
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Så det är inte en kvinna som blivit ihjälslagen då..
Jo uppenbarligen. Dock vet vi ju inte hur det gick till. Finns ju överfall som inte ens den största och mest vältränade manlige plit skulle ha kunnat skydda sig emot. Det var kanske fler fångar inblandade t ex...
Citera
2011-10-03, 13:25
  #66
Medlem
Mister-urbans avatar
Dags att kedja fångar till händer och fötter vid transport där icke-intagna exponeras för dem.
Citera
2011-10-03, 13:26
  #67
Avslutad
Spelar roll om det är en man, kvinna eller ekorre som det handlar om, oavsett vilket så ska man inte behöva bli ihjälslagen av något bottenskrap utan samhällsvärde.
Citera
2011-10-03, 13:30
  #68
Medlem
Tuesdays avatar
Vilka sitter där för tillfället, förutom Södertäljenätverkare?
Citera
2011-10-03, 13:30
  #69
Medlem
doejanes avatar
Fan vad tragiskt! Hoppas att rättssystemet gör en markering med ett hårt straff. Någon som vet namnet på BO och GM?
Citera
2011-10-03, 13:30
  #70
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refr
Samma lön ska dom kunna få, men inte samma jobb.

Tänk om det var du (den som läser det här) som blev överfallen och ihjälslagen för att en kvinna blev inkvoterad istället för att ge anställningen till en man som skulle med större sannolikhet kunna avstyra överfallet i tid och på så vis rädda ditt liv.

Fysik som i gravitation m m struntar i om någon har blivit könskvoterad, naturlagarna gör inga undantag för att någon kan diskrimineras.

Kan du uppvisa källa på att Kriminalvården könskvoterar?
På Kronobergshäktet i Stockholm omfördelade man personalen så att det blev en majoritet kvinnlig personal på den tyngsta avdelningen (intagningsavdelningen).
Det visade sej att våldsincidenterna sjönk märkbart.
Citera
2011-10-03, 13:30
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Spelar roll om det är en man, kvinna eller ekorre som det handlar om, oavsett vilket så ska man inte behöva bli ihjälslagen av något bottenskrap utan samhällsvärde.


Skulle inte bli förvånad om det var någon som fick sin "heder kränkt" av en kvinna..

.
Citera
2011-10-03, 13:30
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fermatron
Har du inte sett fängelsefilmer? Kriminalvårdarna behandlar fångarna som skit.

"fångarna" behandlar samhället som skit, så de förtjänar det säkert!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in