Citat:
Ursprungligen postat av upptagetnickname
Återigen lyfts det fram att kvinnor inte är lika stora/starka/skickliga som männen och därför ska de INTE ha samma lön som männen. Könskvotering är fel!
Samma lön ska dom kunna få, men inte samma jobb.
Tänk om det var du (den som läser det här) som blev överfallen och ihjälslagen för att en kvinna blev inkvoterad istället för att ge anställningen till en man som skulle med större sannolikhet kunna avstyra överfallet i tid och på så vis rädda ditt liv.
Fysik som i gravitation m m struntar i om någon har blivit könskvoterad, naturlagarna gör inga undantag för att någon kan diskrimineras.