2011-10-06, 02:07
  #1861
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Ponerandes att det var så det skedde så...

Ergo har hon lämnat en kollega i absolut nöd.

1. Är det tjänstefel?
2. Det måste vara grund för avsked?
3. Hon kan inte få vara fortsatt anställd med tanke på att hon - om det här kommer ut och det lär det göra - kommer att bli oerhört trakaserad av andra anställda.

det kan man ju inte direkt säga att hon gjorde hon var ju fram till dom och slog han med batongen.

1 ser inget fel i det hon gjorde
2 nej hon gjorde det hon kunde när hon blev av med batongen var hon tvungen att baka plitar får lov att backa tills back-upen kommer.
3 hon kommer nog själv säga upp sig hon har bevittnat ett mord på en kollega och det e en rätt så traumatisk upplevelse. hon räknas nog som ett av åklagaren huvudvittnen så hennes historia kommer vara välldigt viktig i kommande rättegång och vi kommer med 99% chans att få läsa hennes historia i tidningarna efter rättegången

själv tycker jag att hon var modig som iaf försökte ingripa och hon ska absolut inte straffas blir hon det tror jag att många plitar kommer säga upp sig
Citera
2011-10-06, 02:09
  #1862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
lite natt humor=)
jag tror iaf så här har när hon ser att erik slår ner karen reagerar hon bara och springer med batongen och försöker hjälpa henne genom att slå ett slag mot hans arm så han ska släppa comradion. hon slår igen och då får erik tag på batongen och sliter den ifrån henne.(under hela den här tiden vet ingen av dessa kvinno folk om hans historik)
och när hon blir avväpnad blir hon så pass rädd/panik slagen så hon flyr för att sätta sig själv i säkerhet i det så kallade tornet.och larmar efter back up.. sen bör vi tänka på att allt måste ha gått jäkligt snabbt från det att hon upptäcker vad som sker tills hon är framme vid platsen och när hon väll e framme bör karen vara medvetslös och kraftigt skadad sen lär det ha vart välldigt mycket blod

Ungefär så jag tänkte tidigare också. Erik skulle omöjligen kunnat få in 40 batongslag om kärringen hade kunnat varit kapabel till att göra någonting som liknar någon form av insats.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Ponerandes att det var så det skedde så...

Ergo har hon lämnat en kollega i absolut nöd.

1. Är det tjänstefel?
2. Det måste vara grund för avsked?
3. Hon kan inte få vara fortsatt anställd med tanke på att hon - om det här kommer ut och det lär det göra - kommer att bli oerhört trakaserad av andra anställda.

Känns som att vi behöver mer information om kärringen. Finns ingenting i den här tråden vad jag kan se.
Avsked lär det nog bli efter en sådan här grej, i synnerhet om hon ändå bara hade några år kvar till pensionen. Hur jävla dum får man vara egentligen? Det är inte nog med att kärringen misslyckas kopiöst med att hjälpa sin kollega. Hon sjabblar dessutom bort batongen så att Erik kan ta den, dra in 40 slag och slå ihjäl Karen med den.
__________________
Senast redigerad av BallaRune 2011-10-06 kl. 02:16.
Citera
2011-10-06, 02:10
  #1863
Medlem
Newstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
jag har själv jobbat inom kategorin farliga yrken (inom bygg) och det visste min familj. allt handlar om att samtala med varandra hur ärlig man är mot sina anhöriga.
har läst ofta om poliser och ordningsvakter som har berättat att deras anhöriga har vart oroliga pga deras yrke och dom har sakt en extra gång att dom älskar varandra för dom vet inte om dom kommer hem igen.

sen tycker jag att e man rädd på jobbet e det dax att byta till något som passar en mycket bättre
alla är inte psyke till vissa yrken
hur skulle det se ut om en doktor var rädd för blod

*Suck* Hoppas lagerarbetarna är lika ärliga mot sina familjer som du..
Citera
2011-10-06, 02:11
  #1864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
det kan man ju inte direkt säga att hon gjorde hon var ju fram till dom och slog han med batongen.

1 ser inget fel i det hon gjorde
2 nej hon gjorde det hon kunde när hon blev av med batongen var hon tvungen att baka plitar får lov att backa tills back-upen kommer.
3 hon kommer nog själv säga upp sig hon har bevittnat ett mord på en kollega och det e en rätt så traumatisk upplevelse. hon räknas nog som ett av åklagaren huvudvittnen så hennes historia kommer vara välldigt viktig i kommande rättegång och vi kommer med 99% chans att få läsa hennes historia i tidningarna efter rättegången

själv tycker jag att hon var modig som iaf försökte ingripa och hon ska absolut inte straffas blir hon det tror jag att många plitar kommer säga upp sig

Jag bryr mig inte så mycket om att hon straffas på så sätt.

Handlar mer om andra fångvaktares reaktion så att säga - hur fungerar kårandan här.

Jag vet inte för jag var inte där - men det är ju remarkabelt att hon inte ansträngt sig mer om det som det målats upp stämmer - anser jag.

Kårandan är väl till för att folk verkligen skall offra sig för varandra?
Citera
2011-10-06, 02:12
  #1865
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Jag hoppas vid gud inte att ni försöker avskriva det hela som en teknikalitet?

Ja tjejen gjorde bort sig men det är i grund och botten någon annans fel pga bristande utbildning osv osv osv.

vade mena du med teknikalitet har aldrig hört det ordet förr.

gjorde bort å gjorde bort hon fick ta smällen för att cheferna är ett par bängbullor
Citera
2011-10-06, 02:15
  #1866
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Ungefär så jag tänkte tidigare också. Erik skulle omöjligen kunnat få in 40 batongslag om kärringen hade kunnat varit kapabel till att göra någonting som liknar någon form av insats.

anledningen att hon använde batongen var att erik slog henne i huvudet med hennes egna comradio så hon försökte iaf göra så att han skulle släppa radion
Citera
2011-10-06, 02:18
  #1867
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstar
*Suck* Hoppas lagerarbetarna är lika ärliga mot sina familjer som du..

är inte ofta lagerarbetare dör vart vill du komma du har inte en aning om vad jag sysslade med inom bygg slutade pga riskerna
Citera
2011-10-06, 02:23
  #1868
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Jag bryr mig inte så mycket om att hon straffas på så sätt.

Handlar mer om andra fångvaktares reaktion så att säga - hur fungerar kårandan här.

Jag vet inte för jag var inte där - men det är ju remarkabelt att hon inte ansträngt sig mer om det som det målats upp stämmer - anser jag.

Kårandan är väl till för att folk verkligen skall offra sig för varandra?

jag tycker hon handlade rätt i den sitsen hon var i dom skulle vart minst en till där uppe så att en står vid hissen en tar imot vid tårtbitarna och en inne i tornet då tror jag att det hade slutat annorlunda.

jag tror det e många av dom som funderar i dag om dom ska fortsätta jobba eller byta yrke

felet ligger hos deras chefer det e dom som bär ansvaret för detta
Citera
2011-10-06, 02:28
  #1869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Ungefär så jag tänkte tidigare också. Erik skulle omöjligen kunnat få in 40 batongslag om kärringen hade kunnat varit kapabel till att göra någonting som liknar någon form av insats.



Känns som att vi behöver mer information om kärringen. Finns ingenting i den här tråden vad jag kan se.
Avsked lär det nog bli efter en sådan här grej, i synnerhet om hon ändå bara hade några år kvar till pensionen. Hur jävla dum får man vara egentligen? Det är inte nog med att kärringen misslyckas kopiöst med att hjälpa sin kollega. Hon sjabblar dessutom bort batongen så att Erik kan ta den, dra in 40 slag och slå ihjäl Karen med den.

Just så, men hur kommer hennes kollegor reagera?
Att sjabla så när en kollega ligger på marken och håller på att bli ihjälslagen - kårandan kommer göra att hon fryses ut och gör sig helt och totalt omöjlig.
Citera
2011-10-06, 02:30
  #1870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.M.K
Är ju helt klart män också då det finns fler män än kvinnor som arbetar med detta. Känner en normallång och normalbyggd kille som jobbade på ett häkte en kortare period och blev nersparkad av ett fyllo.

Jag tycker inte man ska haka upp sig på att det var kvinnor, man bör haka upp sig på varför de inte bar vapen!

Men ditt pucko. Det var ju just det som slutade med ett dödsfall. Hade vårdare nr 2 inte sprungit in med batongen och LÄMNAT DEN DÄR hade GM inte kunnat slå ihjäl vårdare nr 1 så snabbt. Vårdare nr 2 skulle sprungit in och hängt på rygg på GM som en vante tills vårdare nr 3 och 4 och 5 kommit dit sekunder senare
Istället flydde hon .... och lämnade kvar ett vapen


Hur kom det sig att GM gav upp så snart en manlig vårdare dök upp? Kan det ha varit så att om vårdare nr 2 varit en man så hade det slutat annorlunda?
Citera
2011-10-06, 02:37
  #1871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Men ditt pucko. Det var ju just det som slutade med ett dödsfall. Hade vårdare nr 2 inte sprungit in med batongen och LÄMNAT DEN DÄR hade GM inte kunnat slå ihjäl vårdare nr 1 så snabbt. Vårdare nr 2 skulle sprungit in och hängt på rygg på GM som en vante tills vårdare nr 3 och 4 och 5 kommit dit sekunder senare
Istället flydde hon .... och lämnade kvar ett vapen


Hur kom det sig att GM gav upp så snart en manlig vårdare dök upp? Kan det ha varit så att om vårdare nr 2 varit en man så hade det slutat annorlunda?

Det är det här jag är inne på.

Om tanten genom att vara vårsdslös förser GM med tillhygge som han sen dräper annan med - kan hon dömmas till ansvar?
Citera
2011-10-06, 02:38
  #1872
Medlem
Newstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
är inte ofta lagerarbetare dör vart vill du komma du har inte en aning om vad jag sysslade med inom bygg slutade pga riskerna

Nej, jag vet inte om du hängde i nån gammal sele o putsade fasad eller om du är snickarmästaren själv. Saken är den att alla yrken kan vara farliga på ett eller annat sätt, men i "vanliga yrken" har man ju oftast någon slags skyddsutrustning för att förhindra skador/dödsfall. Inte så ofta förmannen hoppar på en och ger en nacksving.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in