Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Jag har alltid haft den åsikten att farliga personer ska behandlas där efter.
Vi har en tendens i Sverige missta oss på dessa.
Ett ex:
Anna Lindhs mördare - en psykisk sjuk människa fick gå fri på stan.
Och nu en intagen person redan btrekatad som FARLIG bevakas av endast två fångvaktare.
Var är handbojorna - eller värre tvångtröjan.
Detta om något visar väl att det är den enda vägen eller är den kvinnliga fångvaktarens liv inte mera värt?
så du tycker att man bör låsa in alla med psykiska besvär?
anna lindh hade nog vart i livet idag om hon hade sköt sitt arbeta och inte sprungit på nk under arbetstid.
Att hon dog e beklagit men för några år sen när vissa rymde skrek våra folkvalda hårdare tag och det blev det och dyrt blev de med. så det har blivit tuffa tider för kriminalvården och dom har blivit tvugna att dra in på allt möjligt t.ex personal, inom alla möjliga områden. så tro fan att detta hände och det är inte sista gången. det har vart nära förr men då har det slutat bra. Dom som jobbar inom kriminalvården i dag ska ha en ros för att dom pallar med all skit dom får ta.
tro det eller ej men detta kommer ske igen och frågan är vems tur är det då