2011-10-04, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
I infon jag citerade står att hon larmade...
Hur vet du att hon lämnade kvar sitt vapen?

Ja var fick GM sin batong ifrån? Bara för att du jobbar på kriminalvården innebär det inte att allt är politikers fel. Det KAN faktiskt röra sig om felprioritering på låg nivå som fick ödesdigra konsekvenser. Skall man hänga sina chefer om man prioriterat fel längst ner. Nej, har vårdare nr 2 gjort flera allvarliga fel så skall detta fram
Citera
2011-10-04, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Det där låter inte så bra om det stämmer ........

https://www.flashback.org/sp33248465

Det verkar vara han.
Citera
2011-10-04, 15:10
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Ja var fick GM sin batong ifrån? Bara för att du jobbar på kriminalvården innebär det inte att allt är politikers fel. Det KAN faktiskt röra sig om felprioritering på låg nivå som fick ödesdigra konsekvenser. Skall man hänga sina chefer om man prioriterat fel längst ner. Nej, har vårdare nr 2 gjort flera allvarliga fel så skall detta fram
Läs info i tråden så kanske du får klarhet i det med?
Har inte skrivit nånstans att jag jobbar inom kriminalvården. Men stor kännedom om häkten har jag.
Var har jag skyllt på politikerbeslut?
Vi har inga bevis än så länge på felprioriterignar på individnivå här. Därför bör vi vänta med att finna syndabockar där.
Däremot finns bevis för att kriminalvården fått klagomål angående just ensam-jobbande.
Utan att åtgärda det.
Citera
2011-10-04, 15:20
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RT92
Här har ni henne.

Johanna Siw Maria Karlsson
19871204-3200
Orvar Odds väg 1
112 54 Stockholm

Vad har vi för källa på det? Hon är 23 år. Den som dödades är enligt tidningarna 24 år.

Hon skall enligt uppgift ha fyllt 25 år i morgon.
Citera
2011-10-04, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flip1
https://www.flashback.org/sp33248465

Det verkar vara han.

dessutom har det ju på ställen i tråden skrivits att han aldrig glömde saker som gjorts emot honom, att man inte ville hamna på hans dåliga lista(med reservation för hur det skrevs, men typ). så om han hämnats för saker förr skulle det väl kunna vara så igen...
Citera
2011-10-04, 15:28
Medlem
Eddietheeagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vad har vi för källa på det? Hon är 23 år. Den som dödades är enligt tidningarna 24 år.

Hon skall enligt uppgift ha fyllt 25 år i morgon.

Det är inte hon som blev ihjälslagen.
BO skulle fylla 25 år den 5 oktober i år...
Citera
2011-10-04, 15:30
Medlem
Kenty-59s avatar
Alla ni feminister som hävdar att ett sånt här väktarjobb utförs lika bra om inte bättre av kvinnor, kan ni förklara varför pressen idag trycker på att en så här farlig fånge lämnats ensam med två kvinnor..
Citera
2011-10-04, 15:31
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scartissue77
dessutom har det ju på ställen i tråden skrivits att han aldrig glömde saker som gjorts emot honom, att man inte ville hamna på hans dåliga lista(med reservation för hur det skrevs, men typ). så om han hämnats för saker förr skulle det väl kunna vara så igen...

Det kanske inte var nån som vågade lotsa ner honom från taket..
Citera
2011-10-04, 15:33
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddietheeagle
Det är inte hon som blev ihjälslagen.
BO skulle fylla 25 år den 5 oktober i år...

Finns 21 kvinnor som skall fylla 25 år i morgon med postnummer som börjar på 1.

Har vi någon ort där hon bor?
Citera
2011-10-04, 15:35
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Vad jag förstår är det rutiner som brustit, det spelar ingen roll om man är man eller kvinna när det gått så långt som att den intagne beväpnat sig med en batong. Erfarenhet av liknande situationer hade kanske kunnat hjälpa

Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Läs info i tråden så kanske du får klarhet i det med?
Har inte skrivit nånstans att jag jobbar inom kriminalvården. Men stor kännedom om häkten har jag.
Var har jag skyllt på politikerbeslut?
Vi har inga bevis än så länge på felprioriterignar på individnivå här. Därför bör vi vänta med att finna syndabockar där.
Däremot finns bevis för att kriminalvården fått klagomål angående just ensam-jobbande.
Utan att åtgärda det.

Helt klart är det rutiner som brustit, redan från början när KnivErik blev utslängd från rättspsyk brast det. Politiker har ansvar för pengarna och cheferna lägger upp rutinerna. Någon sa på tråden att man borde varit fyra stycken med tanke på KnivEriks status. En sån här sak ska inte få hända, huvudskyddsombudet borde ta sig en funderare.
Citera
2011-10-04, 15:36
Medlem
epost72s avatar
Citat:

Alltså BO är namngiven sedan länge...
https://www.flashback.org/sp33234290
Citera
2011-10-04, 15:36
Medlem
Madame Zs avatar
Citat:

Hennes förnamn är Karen......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in