Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-11-09, 09:31
Medlem
organiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av co-profile
Om jag går på zoloft, hur många dagar innan intag av e ska jag sluta med min vanliga antideppmedicin för att få maxad effekt?
det går inte bara att hålla uppe några dagar innan, eller ens en vecka. 5 veckor är vad dom rekomenderar att man ska va kvitt den och om du gör det kommer det bli lite halv tubbligt to get back on track sen
Citera
2005-11-09, 18:43
Medlem
co-profiles avatar
O fan, på så sätt. Aja, det är väl bara att ställa undan zoloften ett par månader då; lagom till nyår hehe.
Tack för svaret.
Citera
2005-11-09, 23:10
Medlem
Hobbyapotekarens avatar
Har letat runt lite men inte hittat ett svar så jag frågar här:

Funkar E som det ska om man är bakfull?Eller blir ruset nedsatt?
Citera
2005-11-09, 23:13
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbyapotekaren
Har letat runt lite men inte hittat ett svar så jag frågar här:

Funkar E som det ska om man är bakfull?Eller blir ruset nedsatt?

Borde inte vara några problem - men alla är naturligvis olika.
Personligen hade jag väntat tills jag mått ok igen, i synnerhet om det är första gången du skall prova. Varför sabba en otrolig upplevelse med bakfylla när man kan få hela paketet när man är klar i knoppen
Citera
2005-11-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av co-profile
O fan, på så sätt. Aja, det är väl bara att ställa undan zoloften ett par månader då; lagom till nyår hehe.
Tack för svaret.

Är iofs lite lätt berusad men om du behöver antidepressiva så är det väl inte så jättebra att äta E? Med tanke på att "normala" personer kan må skit efteråt.

Citat:
Ursprungligen postat av pillertrillaren
SSRI är serotoninupptagshämmare eller hur?
DVS att dom lägger sig på den lilla tratt som ta upp signalsubstansen
Serotonin och alltså åker serotoninet rakt ut i hjärnan i stället för att
gå vidare i signalsystemet och medela något skit.

Ergo: tar man SSRI preparat så läcker det ut mer serotonin i hjärnan
och du mår bättre...
Så när man tar E så borde det bara läcka ut mer serotonin, noradrenalin och dopamin?

Nja, saken är väl snarare som så att SSRI sätter sig på seretoninreceptorerna och hindrar upptag, därmed hindrar dom dopamin at bränna ut dom?

Däremot undrar jag en annan sak. Efter högskoleprovet (som gick bra) så käkade jag E för att fira. Dom funkade sådär trots ett rätt långt uppehåll och E som jag vet är rätt bra. Kan det vara på grund av att man varit tokladdad hela dagen och att man glidit runt och varit skitnöjd i ett par timmar på grund av resultatet? Alltså haft massor av adrenalin, dopamin och serotonin som runnit runt helt naturligt?
Citera
2005-11-13, 12:14
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzy
Däremot undrar jag en annan sak. Efter högskoleprovet (som gick bra) så käkade jag E för att fira. Dom funkade sådär trots ett rätt långt uppehåll och E som jag vet är rätt bra. Kan det vara på grund av att man varit tokladdad hela dagen och att man glidit runt och varit skitnöjd i ett par timmar på grund av resultatet? Alltså haft massor av adrenalin, dopamin och serotonin som runnit runt helt naturligt?

Jag tror verkligen inte du kommer få något svar på det där eftersom det inte är helt klart vad Ecstasy verkligen gör (man vet bara en del) och hur det fungerar.

Det är ju som så att en E som fungerar jättebra på en person fungerar mindre bra eller inte alls på en annan - och ingen vet egentligen varför.

Det kan ju så klart ha att göra med uppenbara faktorer som när du tog sist, hur många du tog då men säkert med minst lika många som vi inte vet om.

Lite OT; brukar inte du vara på en jävla massa skogs/stugfester?
Citera
2005-11-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Jag tror verkligen inte du kommer få något svar på det där eftersom det inte är helt klart vad Ecstasy verkligen gör (man vet bara en del) och hur det fungerar.

Det är ju som så att en E som fungerar jättebra på en person fungerar mindre bra eller inte alls på en annan - och ingen vet egentligen varför.

Det kan ju så klart ha att göra med uppenbara faktorer som när du tog sist, hur många du tog då men säkert med minst lika många som vi inte vet om.

Lite OT; brukar inte du vara på en jävla massa skogs/stugfester?

Nope.
Citera
2006-01-04, 12:16
Medlem
FarbrorFuls avatar
om man är depprimerad länge efter ett E rus. typ 3-4 dagar fast man bara tar E var 3:e månad och "normala" doser. betyder det att seratonin nivån är för låg och att mna skulle behöva anti-depp?

En annan grej. funkar 5-HTP mot E-ångest och allämnt om man vill må lite bättre?
Citera
2006-01-04, 13:44
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFul
En annan grej. funkar 5-HTP mot E-ångest och allämnt om man vill må lite bättre?

vet inte.. men jag inbillar mej att det funkar rätt ok mot tjack-ångest faktiskt!
Citera
2006-01-04, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av organis
det går inte bara att hålla uppe några dagar innan, eller ens en vecka. 5 veckor är vad dom rekomenderar att man ska va kvitt den och om du gör det kommer det bli lite halv tubbligt to get back on track sen

Jag testade att hålla upp 6 veckor förut, för att se om effekten blev normal igen. Det blev den inte, jag var tvungen att hålla upp 3 månader.
Mina 6 veckor som jag höll upp, var totalt värdelösa... höll upp 3 månader och då jävlar fick jag effekt
Citera
2006-01-14, 23:35
Medlem
Zippans avatar
Citat:
• Förmåga att säga saker du kan ångra senare.
(ex: Åh, mina bästa kompisar! Nu ska jag berätta världens hemlighet eftersom jag litar på er så mycket!)

Stor risk för detta? Jag är relativt blyg tyvär och kan inte undgå att bry mig vad folk tycker om mig. Så jag får lätt kort ångest över dumma saker jag slängt ur mig. ;p
Citera
2006-01-14, 23:38
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zippan
Stor risk för detta? Jag är relativt blyg tyvär och kan inte undgå att bry mig vad folk tycker om mig. Så jag får lätt kort ångest över dumma saker jag slängt ur mig. ;p

Ju blygare du är desto lättare kommer du ha att dela med dig av "känslig" information.

Det beror helt enkelt på att du vill passa på och säga allt du inte kan i vanliga fall.

Men detta skiljer sig ju så klart från person till person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in