Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-01, 20:38
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sativamannen
Hon har ätit snarlika doser förut och var får du att hon skulle vara en färsking ifrån? Finns då inget i min text som indikerar på att det skulle vara en av hennes första gånger så sluta hitta på massa skit.
Ingenting i din text indikerade att hon brukar kasta i sig så pass ansvarslöst höga doser heller. Jag får ursäkta att jag inte utgick ifrån att hon var så pass vårdslös som du nu säger att hon är.

Här har jag även gjort antagandet att hon väger tvåsiffrigt - med en kroppsvikt på hundra kg skulle en dos på 200 mg kunna anses vara i den absoluta överkanten av ett rimligt spektra. Den klassiska tumregeln om max 2 mg MDMA per kg kroppsvikt är ett bra sätt att undvika obehagliga upplevelser och minska skaderiskerna i samband med intag av MDMA.
Citat:
Såhär i efterhand är jag av åsikten att det inte var doseringen som var boven i dramat utan att det var tröttheten som ställde till det.
En för hög dos och trötthet är två orsaker som var och en för sig kan vara tillräcklig för att utlösa obehag. Kombinationen ökar denna risk avsevärt.
Senast redigerad av kvm3 2015-01-01 kl. 20:41.
Citera
2015-01-01, 20:42
Moderator
kvm3s avatar
Tråden ecsasy infogad.

/Mod
Citera
2015-01-01, 21:28
Medlem
Sativamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Ingenting i din text indikerade att hon brukar kasta i sig så pass ansvarslöst höga doser heller. Jag får ursäkta att jag inte utgick ifrån att hon var så pass vårdslös som du nu säger att hon är.

Exakt, jag sa varken eller om hennes drogförflutna så det är bara korkat av dig att utgå ifrån att hon är en färsking när det inte finns någonting som antyder det ena eller det andra. Dessutom är 200 mg för en van tjej inte ansvarslöst.

Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Här har jag även gjort antagandet att hon väger tvåsiffrigt - med en kroppsvikt på hundra kg skulle en dos på 200 mg kunna anses vara i den absoluta överkanten av ett rimligt spektra. Den klassiska tumregeln om max 2 mg MDMA per kg kroppsvikt är ett bra sätt att undvika obehagliga upplevelser och minska skaderiskerna i samband med intag av MDMA.

En för hög dos och trötthet är två orsaker som var och en för sig kan vara tillräcklig för att utlösa obehag. Kombinationen ökar denna risk avsevärt.

Det är ju bara det att din tumregel är en bra riktlinje för folk som inte rullat så ofta men denna tjej tillhör inte den gruppen. En van MDMA-användare trycker garranterat i sig mer än 2 mg/kg. Jag har legat på 300 mg de senaste 10-15 gångerna vilket är ca 4 mg MDMA/kg. Trots den dubbla "max-dosen" så har jag då aldrig upplevt några taskiga sidoeffekter. Risken är väl snarare att jag skulle sitta än idag och invänta ruset om jag följde din tumregel och istället åt 140 mg.
Senast redigerad av Sativamannen 2015-01-01 kl. 21:46.
Citera
2015-01-01, 21:31
Medlem
MDMA har inget med endorfiner att göra.
Det frisätter stora mängder serotonin och mindre mängder dopamin. noradrenalin och oxytocin.

Ska du fylla på så måste du göra det innan du kommit ner ifrån första dosen, annars funkar det väldigt dåligt.
Att ta andra dosen 1-1.5 timmar efter första kickat in brukar vara lagom eftersom det tar ett tag för påfyllningen att kicka in och du vill att den ska börja verka precis innan första dosen är påväg ner.
Citera
2015-01-01, 21:54
Medlem
Citat:
Det är ju bara det att din tumregel är en bra riktlinje för folk som inte rullat så ofta men denna tjej tillhör inte den gruppen. En van MDMA-användare trycker garranterat i sig mer än 2 mg/kg. Jag har legat på 300 mg de senaste 10-15 gångerna vilket är ca 4 mg MDMA/kg. Trots den dubbla "max-dosen" så har jag då aldrig upplevt några taskiga sidoeffekter. Risken är väl snarare att jag skulle sitta än idag och invänta ruset om jag följde din tumregel och istället åt 140 mg.

Mja, mycket möjligt.
Jag likt dig kan käka ofantliga summor utan att märka av sidoeffekter men senast testade jag 150mg vilket är mindre än 2mg/kg för mig och hade en av de bättre gångerna på ett tag; allt är relativt och man inte ska inte alltid sälja ut sig på doseringen.
Citera
2015-01-01, 22:16
Medlem
Sativamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Mja, mycket möjligt.
Jag likt dig kan käka ofantliga summor utan att märka av sidoeffekter men senast testade jag 150mg vilket är mindre än 2mg/kg för mig och hade en av de bättre gångerna på ett tag; allt är relativt och man inte ska inte alltid sälja ut sig på doseringen.

Absolut inte, jag skulle säkert också kunna bli skön på doser lägre än 2mg/kg om jag tog ett längre uppehåll. Problemet är att h*n får det att låta som att äter du över 2 mg/kg så ökar du risken att få smaka på otäcka bieffekter oavsett om du är rookie eller en person som äter varje helg när sanningen är att de som är vana brukare alla någon gång har tryckt i sig betydligt större mängder än den rekommenderade maxdosen och detta utan att få fler eller påtagligare sidoeffekter.

Tumregeln är bra för newbs, inte oss andra.
Senast redigerad av Sativamannen 2015-01-01 kl. 22:21.
Citera
2015-01-01, 22:27
Medlem
Parkours avatar
Första gången på E igår.
i var ett gäng vänner som hade hyrt ett hotellrum i Halmstad över nyår.
Det börjar med att jag tar en halv tablett (1 tablett = 180-220mg)
Väntar 30 min, väntar 60 min. Inget händer. Tar en till halva.
Märker fortfarande inte så mycket... Blir lite sne och funderar för mig själv om jag blivit blåst..

En kompis som tagit mycket innan fick en tablett av mig som han drog i näsan. Och helvete vad det kickade på honom... Efter en timma så kunde man inte se hans ögonfärg utan endast pupillerna...

Då fick jag iaf nog och tog en eller två tabletter på ett bräde (Lite osäker, var rätt duktigt packad vid det här laget)

Och nuså!! Jag uppfattade aldrig riktigt att det kickade... Plötsligt var allting bara så jääävla underbart! Alla människor var underbara, musiken var som gjord för mig. Och när man nuddade vid människor på klubben så fick jag gåshud....

Till min fråga!!! Varför kände jag absolut _ingenting_ av mina första intag? Och sedan när jag ökade dosen så small det till något enormt?!

/P
Citera
2015-01-01, 23:20
Medlem
Ni fyllde på för sent tror jag
Citera
2015-01-01, 23:34
Medlem
KarlStefanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Ni fyllde på för sent tror jag

Precis vad jag också skulle tro, jag fyllde på igår efter 1 timme och det var perfekt.
Citera
2015-01-02, 05:25
Medlem
Inte nått min peak på ecstacy?

Är inte så bekväm med att skriva på telefonen
Jo det är så att jag löste 4 stycken gröna granater igår
Och jag tog det då med en kompis, vi kallar henne A

Vi båda hade käkat pizza på dagen, och det var A frösta gång.

Jag har tagit allt från rent mdma till helt ok e pills.

Men detta är det sjuka, jag förvanar om att det kommer bli en smäll i ansiktet till A, du får se om 1 timma max!

Men allt vi kände var "lite glad" ingen peak, inget mys, inget speciellt alls, bara "lite glad"

Så vi väntade en timme till och tog våra sista tabbletter, och våra förata var kl 12.. andra vid 3..

Vi har läst lite om att några kan få en kick efter flertal timmar..
För dessa tabletter som jag vet är hög MDMA120 men pillreport är nere.. Men har altid hört bra om dessa

Skulle vilja veta om någon har fått en LÅNG dröjande effekt
Citera
2015-01-02, 05:47
Medlem
Lilabanans avatar
Så lång tid ska det inte ta, låter konstigt.

För att ta mig som exempel, E brukar slå på ca en timme för mig vanligtvis. Men en gång när jag var ganska ovan på E så fick jag flera timmars fördröjning på kicken. Hade köpt några piller utan tryck på o ville kvalitetssäkra, så jag tog en när det inte var något särskilt samanhang, var med några polare och vi rökte bara. Hade inte särskilt höga förhoppningar heller. Efter två timmar hände inget och jag tänkte att det var sockerpiller. Drog hem. Somnade till en stund vill jag minnas, vaknade upp och var helt E:ad en liten stund senare
Citera
2015-01-02, 06:54
Medlem
Tack för responsen!
Nä just nu är vi sega och tänkte sova..
Får la se om vi vaknar av något rus !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem