Citat:
Ursprungligen postat av
Sativamannen
Hon har ätit snarlika doser förut och var får du att hon skulle vara en färsking ifrån? Finns då inget i min text som indikerar på att det skulle vara en av hennes första gånger så sluta hitta på massa skit.
Ingenting i din text indikerade att hon brukar kasta i sig så pass ansvarslöst höga doser heller. Jag får ursäkta att jag inte utgick ifrån att hon var så pass vårdslös som du nu säger att hon är.
Här har jag även gjort antagandet att hon väger tvåsiffrigt - med en kroppsvikt på hundra kg skulle en dos på 200 mg kunna anses vara i den absoluta överkanten av ett rimligt spektra. Den klassiska tumregeln om max 2 mg MDMA per kg kroppsvikt är ett bra sätt att undvika obehagliga upplevelser och minska skaderiskerna i samband med intag av MDMA.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sativamannen
Såhär i efterhand är jag av åsikten att det inte var doseringen som var boven i dramat utan att det var tröttheten som ställde till det.
En för hög dos och trötthet är två orsaker som var och en för sig kan vara tillräcklig för att utlösa obehag. Kombinationen ökar denna risk avsevärt.