Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-11, 22:31
  #8821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiniHopp.
Kanske räcker med att du inte blandar alkohol med E? För min egen del är jag way mer klar i huvudet utan alkohol och inte lika närgången och kelig med andra könet som med alkohol. Återigen så föredrar jag ju alkohol till E för att jag vill ju vara på den nivån 😁 Men du som inte vill kanske ska testa utan nästa gång? Jag får även massa minnesluckor om jag super ordentligt till E vilket jag slipper utan. Men lagom är bäst för min egen del. Jag gillar inte det renare ruset det ger utan alkohol till, jag vill vara lite väck och hämningslös.
Jag dricker inte alkohol, blir såhär väck på enbart E

Jag tycker bara det är jobbigt att bli kåt och tappa kontrollen över vad jag gör, annars älskar jag att komma till den nivån där jag är helt i min egna värld.
__________________
Senast redigerad av Oliviaaaa 2018-04-11 kl. 22:40.
Citera
2018-04-11, 23:16
  #8822
Medlem
MiniHopp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliviaaaa
Jag dricker inte alkohol, blir såhär väck på enbart E

Jag tycker bara det är jobbigt att bli kåt och tappa kontrollen över vad jag gör, annars älskar jag att komma till den nivån där jag är helt i min egna värld.

Tja, då vet jag faktiskt inte. Kanske dumt å ta en kärleksdrog om man inte vill bli kåt och närgången 😉 Byt till Kola eller tjack är mitt nästa förslag då, fast det är ju inte lika nice rus alls 🙁

Får man fråga varför det är jobbigt att du blir för kåt om man nu kan vara det? Menar har du fått höra från dina vänner att du är jobbig att dom inte gillar det? Eller är det du som får smått ångest efteråt när du är nykter igen och inser att du hånglat upp din kompis som du normalt sätt inte tänder på?
Eller har du en pojkvän som får skämmas när du är ute?

Nästa gång du kör E så tänk precis innan du tar den att du INTE ska köra kåtracet den rundan. Ibland lyckas jag ha kontroll på mig om jag bestämt nåt precis innan jag tar det. Det kan till exempel i mitt fall vara att jag inte ska slösa tid på onödigt tråkiga personer och hamna i en meningslös diskussion som aldrig tar slut (du vet som man kan bli på E) Har jag då lovat mig själv precis innan jag tar E att inte fastna med tråkiga personer så brukar jag faktiskt kunna hålla det även om jag är väck i min egna bubbla så är det reggat i mitt undermedvetna verkar det som. Däremot att klara av att tänka ut lösningar (vad som helst) under ruset utan att tänkt på det innan är helt jävla omöjligt! För mig iaf. Det roliga är att ingen gång är den andra lik på E så misstag man försöker undvika nästa gång gäller inte då nya mäniskor och nya situtationer uppstår och det är ta mig fan alltid nån jävla grej man lyckas göra fel på.
Citera
2018-04-12, 00:09
  #8823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiniHopp.
Tja, då vet jag faktiskt inte. Kanske dumt å ta en kärleksdrog om man inte vill bli kåt och närgången 😉 Byt till Kola eller tjack är mitt nästa förslag då, fast det är ju inte lika nice rus alls 🙁

Får man fråga varför det är jobbigt att du blir för kåt om man nu kan vara det? Menar har du fått höra från dina vänner att du är jobbig att dom inte gillar det? Eller är det du som får smått ångest efteråt när du är nykter igen och inser att du hånglat upp din kompis som du normalt sätt inte tänder på?
Eller har du en pojkvän som får skämmas när du är ute?

Nästa gång du kör E så tänk precis innan du tar den att du INTE ska köra kåtracet den rundan. Ibland lyckas jag ha kontroll på mig om jag bestämt nåt precis innan jag tar det. Det kan till exempel i mitt fall vara att jag inte ska slösa tid på onödigt tråkiga personer och hamna i en meningslös diskussion som aldrig tar slut (du vet som man kan bli på E) Har jag då lovat mig själv precis innan jag tar E att inte fastna med tråkiga personer så brukar jag faktiskt kunna hålla det även om jag är väck i min egna bubbla så är det reggat i mitt undermedvetna verkar det som. Däremot att klara av att tänka ut lösningar (vad som helst) under ruset utan att tänkt på det innan är helt jävla omöjligt! För mig iaf. Det roliga är att ingen gång är den andra lik på E så misstag man försöker undvika nästa gång gäller inte då nya mäniskor och nya situtationer uppstår och det är ta mig fan alltid nån jävla grej man lyckas göra fel på.
E/mdma är min stora kärlek så vill inte ersätta det med något annat, jag gillar tjack men helst i mina knappar. Jag tycker inte kola går ens att jämföra med E. Jag älskar hur kärleksfull och mysig jag blir och den sköna känslan som kanske kan misstas för kåthet, vet inte hur det är för er killar men jag kan absolut bli för kåt på E. Det blir för mycket helt enkelt, det pirrar och har sig och dessa ”orgasmer” i kroppen tar inte slut (som intensivast i peaken sedan lägger det sig) och det kan bli lite frustrerande om man inte vill vara på det humöret

Det är jag som får ångest när jag är nykter igen och minnet från kvällen börjar komma tillbaka. Jag har aldrig hånglat upp mina vänner men senast fick jag höra att jag suttit och smekt min killkompis upprepande gånger. Jag har ett svagt minne från detta men kan inte alls minnas att det var ett medvetet val. Det är det jag vill undvika, att bli så väck att jag inte är medveten om vad jag gör.

Tack för ditt tips! Jag tror också att om man har bestämt sig för något innan så sätter det nog sig i ditt undermedvetna.
Jag håller inte på såhär mot främlingar utan bara mot vänner som jag redan tycker bra om så jag tror mycket det handlar om att ens känslor förstärks när man tagit E. Hade det varit mot främlingar hade jag nog inte brytt mig så mycket men det blir så fel när det är en vän till dig.
__________________
Senast redigerad av Oliviaaaa 2018-04-12 kl. 00:33.
Citera
2018-04-13, 13:39
  #8824
Medlem
Klotas avatar
Hallå

Övriga droger är slut och är utbjuden på fin middag ikväll. Är seg och nere så funderar på att ta det enda jag har, dvs en E. Tagit det kanske 10 ggr och då alltid två st och med goda vänners sällskap i hemmets lugna vrå. Inte känt mig supermärklig mer än att jag blivit kramgo och dansant. Inget LSD-galet mer än klara färger och starka kärlekskänslor. Så vad tror ni? Vågar jag köra på det eller kommer jag skämma ut mig?
Citera
2018-04-13, 14:39
  #8825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klota
Hallå

Övriga droger är slut och är utbjuden på fin middag ikväll. Är seg och nere så funderar på att ta det enda jag har, dvs en E. Tagit det kanske 10 ggr och då alltid två st och med goda vänners sällskap i hemmets lugna vrå. Inte känt mig supermärklig mer än att jag blivit kramgo och dansant. Inget LSD-galet mer än klara färger och starka kärlekskänslor. Så vad tror ni? Vågar jag köra på det eller kommer jag skämma ut mig?
Varför ska du ta droger när du ska ut på middag?
Citera
2018-04-13, 15:37
  #8826
Medlem
Klotas avatar
För att jag är seg och paj och har opiatavtändning! E är det enda jag har tillgodo idag. Alkohol är uteslutet. Viktig middag :/
Citera
2018-04-13, 15:38
  #8827
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klota
Hallå

Övriga droger är slut och är utbjuden på fin middag ikväll. Är seg och nere så funderar på att ta det enda jag har, dvs en E. Tagit det kanske 10 ggr och då alltid två st och med goda vänners sällskap i hemmets lugna vrå. Inte känt mig supermärklig mer än att jag blivit kramgo och dansant. Inget LSD-galet mer än klara färger och starka kärlekskänslor. Så vad tror ni? Vågar jag köra på det eller kommer jag skämma ut mig?

Hur ska vi veta det utan mer utförlig info? T ex är personerna drogliberala? Är det första middagen med din nya tjejs föräldrar? Eller hos Lallar-Kenta i trappan mitt emot?

Ärligt talat oavsett vad är det en dum idé och dessutom kommer du inte vara hungrig då MDMA tar bort hungerkänslorna. Vidare kommer det oavsett vad du tror eller ej att synas/märkas. Riktigt dålig idé.

Ta en Red Bull vodka istället.
Citera
2018-04-13, 15:57
  #8828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klota
För att jag är seg och paj och har opiatavtändning! E är det enda jag har tillgodo idag. Alkohol är uteslutet. Viktig middag :/
Om det är en viktig middag är det en väldigt dålig idé att ta e. Det kommer synas och märkas på dig så jag hade nog härdat igenom det utan.
Citera
2018-04-13, 16:13
  #8829
Medlem
Klotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Hur ska vi veta det utan mer utförlig info? T ex är personerna drogliberala? Är det första middagen med din nya tjejs föräldrar? Eller hos Lallar-Kenta i trappan mitt emot?

Ärligt talat oavsett vad är det en dum idé och dessutom kommer du inte vara hungrig då MDMA tar bort hungerkänslorna. Vidare kommer det oavsett vad du tror eller ej att synas/märkas. Riktigt dålig idé.

Ta en Red Bull vodka istället.


Hade människorna varit drogliberala hade jag givetvis inte ställt frågan!
De är en nästan pojkvän och hans vänner som samtidigt erbjudit potentiellt bra jobberbjudande.
Käka kan jag uthärda på tjack så borde gå på e.
Fuck.. du har säkert rätt. Får upp minnen hur jag olämpligt kladdat på exets vänner. Men släpar mig fram som en efterbliven gråsugga här hemma.
Citera
2018-04-14, 10:21
  #8830
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klota
Hade människorna varit drogliberala hade jag givetvis inte ställt frågan!
De är en nästan pojkvän och hans vänner som samtidigt erbjudit potentiellt bra jobberbjudande.
Käka kan jag uthärda på tjack så borde gå på e.
Fuck.. du har säkert rätt. Får upp minnen hur jag olämpligt kladdat på exets vänner. Men släpar mig fram som en efterbliven gråsugga här hemma.

Jag hoppas du gjorde ett bra val.

Middag med by pojkvän och hans polare, som dessutom erbjudit dig ett potentiellt bra jobberbjudande. Det låter ju inte som det bästa tillfället att ta E på.
Citera
2018-04-14, 11:48
  #8831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klota
Hallå

Övriga droger är slut och är utbjuden på fin middag ikväll. Är seg och nere så funderar på att ta det enda jag har, dvs en E. Tagit det kanske 10 ggr och då alltid två st och med goda vänners sällskap i hemmets lugna vrå. Inte känt mig supermärklig mer än att jag blivit kramgo och dansant. Inget LSD-galet mer än klara färger och starka kärlekskänslor. Så vad tror ni? Vågar jag köra på det eller kommer jag skämma ut mig?

Hej!

Som andra har nämnt i tråden så är det bästa alternativet att avstå. Ecstacy (MDMA) är ingen drog som passar på någon middag då den aktiva substansen är kraftigt nedsättande.

Om du nu måste ta så skulle jag rekommendera dig att vara väldigt försiktig med doseringen, då en person under MDMA påverkan påvisar många fysiska symptom som indikerar på att man är hög. Även om du skulle ta en mindre dosering så skulle även det kunna bli jobbigt då man kan komma i något mellan läge mellan nykter och påverkad.
Det är inte alltid behagligt eftersom du oftast då kan känna bieffekterna av ditt kraftiga serotogena utsläpp tydligare än när du är påverkad av stor dos då euforin oftast döljer de effekterna, man tänker inte på det med andra ord. De bieffekterna kan yttra sig genom rastlöshet, humörsvägningar, dålig mage m.m.

Men i ditt fall så skulle jag nog gå efter riktlinjerna att hellre för lite än för mycket.

Med vänlig hälsning,
Livinitup
Citera
2018-04-19, 11:36
  #8832
Medlem
Hur gör folk för att kunna köra under hela dagar på festivaler osv? Hur länge kan man ha ett skönt High förutsatt att man fyller på med fler tabletter?

Fylla på med tjack? Bara köra Fler E tabletter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback