Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BB5
Högsta dosen ni tagit? Först dosen och sammanlagt under en kväll.

Brukar hamna runt 270-280mg, fyller aldrig på då detta är någonting som aldrig har fungerat för mig trots att jag försökt på fler sätt än ett men utan att lyckas - så jag njuter av en stabil dos istället.
Citera
2016-05-01, 02:36
Medlem
Ok läst mycket nu men ändå lite osäker och skulle gärna få lite guidning.

Sugen på att ta lite mdma inom en snar framtid och vill isf minimera risker så gott det går. Var många år sen senast och nu är förutsättningarna annorlunda och även mer medveten om riskerna.

Går på en svag dos lyrica och även elvanse dagligen.

Har tillgång till det mesta. Dock ej 5htt(?).

Antar att jag bör skippa elvansen några dagar innan? Lyrican kan jag ej hoppa över helt.

Skulle gärna baka in lite svamp i ekvationen, även thc. Och helst avsluta med diazepam och zopiklon.

Äger men går ej på ssri, och bör kunna få tag i bananer ;-)

Hur bör jag gå tillväga? Efterdoseringen av ssri? Och samma fråga för vän utan medicinering, antaligen utan svamp i soppan.

Efterfrågar svar från kunniga, inga -kör på, funkade för mig.

Har ingen brådska och kan vänta på 5htt(?) om det är värt det.
Citera
2016-05-01, 16:06
Medlem
Hur mycket man man smacka på innan man "överdoserar" på första hitten?
Har tagit iallafall över ett dussin gånger och alltid väntat över 5 månader innan jag har tagit igen men de händer lite på första hitten sen om jag rehittar så får jag bara eufori inte att det "slår"

har hittils tagit som max 230mg så jag undrar hur mycket kan man ta?
vet att man bygger upp en tolerans men vafan? :P
Citera
2016-05-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BB5
Högsta dosen ni tagit? Först dosen och sammanlagt under en kväll.

Högsta dos än så länge är 180mg, Men landade på ca 480~ som max en kväll, Vilket blev galet visuellt mot slutet av kvällen, nästan jobbigt.
Då den mängden omvandlades till MDA
Citera
2016-05-02, 15:35
Medlem
MellowHighs avatar
Har en fråga till er som brukar fylla på under rusets gång. Har hört att den andra dosen slår på mycket snabbare än den första? Om vi säger att det tar runt en timme för den första dosen att slå, kan man då räkna med att den andra kickar igång redan 20-30 min efter intag? Vill vara säker på att jag inte tar den andra dosen för sent så att den inte hinner komma igång innan jag är på väg ner från den första
Citera
2016-05-02, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MellowHigh
Har en fråga till er som brukar fylla på under rusets gång. Har hört att den andra dosen slår på mycket snabbare än den första? Om vi säger att det tar runt en timme för den första dosen att slå, kan man då räkna med att den andra kickar igång redan 20-30 min efter intag? Vill vara säker på att jag inte tar den andra dosen för sent så att den inte hinner komma igång innan jag är på väg ner från den första

Att rehitten slår snabbare stämmer.
Själv brukar jag ta precis när jag känner att peaken börjar dala ner, brukar bli lagomt för mig men om du vill att de ska peaka längre så kan du ju ta när du känner att du ligger uppe på peaken?
Detta är ju helt broende på mängd/kvalite
Citera
2016-05-02, 16:19
Medlem
Satanazists avatar
Tja!

Käkade ca 900mg tramadol igår (söndag). Är det fritt fram att köra på 150mg MDMA om 4-5 dagar (alltså till helgen), eller finns det risk för serotonerga konsekvenser?
Citera
2016-05-02, 18:06
Medlem
J.J.s avatar
hur mycket E kan man äta utan att få mycket hallisar? Hur mycket psykadelisk effekt ger gräs under ett Erus?
Citera
2016-05-02, 22:37
Medlem
Tjenare

I lördags så tog jag och en vän Ecstasy, men tidigare på dagen så hade vi även tagit tramadol. Vi kände i stort sett inget alls av ecstasyn vilket jag antar berodde på tramadolen.

Så det jag undrar ifall vi kan njuta av ecstasy om en vecka eller så när vi är helt rena ifrån andra substanser?

Eller behöver vi vänta någon månad för att låta hjärnan återhämta sig trots att vi inte kände något?

Mvh
Citera
2016-05-03, 01:00
Medlem
flaouapaouas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.J.
hur mycket E kan man äta utan att få mycket hallisar? Hur mycket psykadelisk effekt ger gräs under ett Erus?

Är inte jätteerfaren, men när jag & vännerna tagit E har detta med hallucinationer varit högst individuellt. Trots att vi tog lika stor dos, 200—300 mg, och rökte cannabis upplevde jag inga hallucinationer alls medan vännerna däremot gjorde det. Då rökte jag förmodligen mer än dem dessutom.
Citera
2016-05-03, 04:27
Medlem
Tjena, har några frågor.

Tänkte testa LSD / eventuellt MDMA istället för LSD på fredag med några kompisar.

Tänkte bara höra lite om det är lämpligt eller inte så att jag inte stoppar i mig nåt som jag ångrar sedan.

Längd: 178 cm
Vikt : 55-58

Har bara rökt gräs tidigare och röker med polare 4ggr i veckan ungefär just nu. Har ej rökt gräs länge.
Utöver det är det lite mediciner som Elvanse t.ex som jag käkar, undrar också om det är nåt jag borde skippa att ta just när jag ska testa MDMA.

Vad tycker ni? Låter det lämpligt?
Citera
2016-05-03, 07:54
Medlem
Sjoestedts avatar
Hur säkert är egentligen MDMA? Om man bortser från de s.k "neurotoxiska skadorna" vilket jag inte bryr mig om ett dugg. Då jag har ett 40-tal rollar bakom mig. Har alltid landat fint. Och har aldrig blivit deprimerad. Jag är medveten om att det alltid är individuellt hur man påverkas.

Men jag har blivit lite orolig på den senaste tiden. Har inte tagit något på två år. Alltså, forskningen påvisar som den forskande psykiatern från England och fd. drogrådgivare till regeringen: Professor Nutt sa att MDMA inte är farligare än att rida på en häst.

Men har läst att det sker ca. 22 dödsfall årligen av miljoner användare. Så hur farligt är MDMA? Har avstått från att rolla sedan jag har tänkt lite mera på det. Men som statistiken säger det är i princip helt ofarligt. Men risken finns där ändå. Tänk om man blir en av de 22? Hur ska man tänka?

Vill helt klart rolla igen utan att oroa mig för mycket. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in