Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-12, 11:54
Medlem
Tänkte bara ta upp en idé om att MDMA att det kan öppna upp personer med Autism och ASpergers..

Ja själv har någon form av Hög fungerad autism kan exakt min diagnos, men jag har svårt med närkontakt, ögonkontakt och har problem med det sociala.
Ja själv tog mycket MDMA när jag var ung helt för mycket och det har haft konsekvenser, men ja använde det oansvarigt stoppade i mig en massa annat med och tillslut så slutade alla droger som går på Serotinet och dopaminet att fungera. Nu var det evigheter sedan jag tog MDMA eller Extasy piller så det vet inte om det fungerar på mig nu. Men senaste gången jag tog det så hade det absolut igen effekt på mig och det var bra MDMA var flera som tog det så det fungerade.

Men första gången jag tog MDMA så blev jag förälskad och igen drog har fått mig att må så bra ja har tagit det mesta man kan ta. Ja är tung heroin missbrukare eller var idag så får jag Suboxone lagligt.
MDMA öppnade upp mig, ja klarade av närkontakt och ögonkontakt eller mycket mer än vad jag brukar ja blev mer social ja vågade prata om känslor.
Men jag använde det helt för mycket i skolan varje helg och tillslut så kom konsekvenser, panikångest och HPPD och är deprimerad idag så ja uppmuntrar inte MDMA bruk eller missbruk så ta det jävligt lungt.
Har någon annan här med någon form av atuism eller Anna social problem haft liknade positiva erfarenheter?

Hoppas fattar vad jag har skrivit, har problem med språket och stavning
Citera
2017-02-12, 13:42
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MojoRisinMR
Enda jag tar är zma, 5-htp och magnesium.
Tar i stort sätt aldrig några läkemedel, kanske 1-2ggr om året i snitt.

Kan tillägga i texten att vi drog mkt ladd under resan. Övertygad att det var något konstigt i dessa piller, körde tre dagar etter den kvällen oxå och då hade jag ett fantastiskt bra rus fast med andra piller (gröna nespressos)

Tog du 5-htp samma dag som du tog MDMA?
Citera
2017-02-12, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant

Undrar samma sak..
Citera
2017-02-12, 15:37
Medlem
Bluepants avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Swexer
Undrar samma sak..

5-HTP i kombination med MDMA kan nämligen leda till s.k. serotonin syndrome, vilket även kan inträffa i samband med SSRI/Antidepressiva + MDMA. Jag har själv råkat ta 5-HTP samma dag som MDMA, effekten blev:
-Obehagligt och oerhört kraftigt rus
-Yrsel
-Känsla av att närsomhelst kunna svimma
-Kraftiga stickningar i kropp och händer
-Kramp i händer till den grad att de inte gick att öppna händerna ö.h.t.

När denna kraftfulla & obehagliga peak la sig gick det ner till en "vanlig" MDMA-peak, om än lite mindre intensiv och njutningsfull än vanligt (kan dock ha berott på att jag inte kände mig lika sugen längre). Ruset la sig även tidigare än vanligt. Som att större delen av rusets serotonin släpptes ut & förbrukades snabbt under första peaken.

Undvik 5-HTP samma dag som MDMA i framtiden
Senast redigerad av Bluepant 2017-02-12 kl. 15:59.
Citera
2017-02-12, 19:51
Medlem
Citat:
5-HTP i kombination med MDMA kan nämligen leda till s.k. serotonin syndrome, vilket även kan inträffa i samband med SSRI/Antidepressiva + MDMA. Jag har själv råkat ta 5-HTP samma dag som MDMA, effekten blev:
-Yrsel

När denna kraftfulla & obehagliga peak la sig gick det ner till en "vanlig" MDMA-peak, om än lite mindre intensiv och njutningsfull än vanligt (kan dock ha berott på att jag inte kände mig lika sugen längre). Ruset la sig även tidigare än vanligt. Som att större delen av rusets serotonin släpptes ut & förbrukades snabbt under första peaken.

Tog inte 5-htp samma dag eller ens i närheten av den resan 😉
Citera
2017-02-12, 19:53
Medlem
Citat:
-Yrsel

Vi var fyra st som tog likadana knappar och ingen fick nåt bra
Citera
2017-02-12, 20:15
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MojoRisinMR
Vi var fyra st som tog likadana knappar och ingen fick nåt bra

Det var flera som reagerade på samma sätt menar du?
Citera
2017-02-13, 14:46
Medlem
Kommer jag få ut något av att ta tram idag när jag tog E i fredags natt?
Citera
2017-02-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oopsie
Kommer jag få ut något av att ta tram idag när jag tog E i fredags natt?

Ja, men den seratoninhöjande effekten från tramet kommer inte att kännas av lika mycket. Men du blir ju fortfarande opiat-påverkad eller hur jag ska formulera det. Jag brukar oftast vänta en 5-6 dagar mellan E och Tram för att vara återställd.
Citera
2017-02-14, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kench
Ja, men den seratoninhöjande effekten från tramet kommer inte att kännas av lika mycket. Men du blir ju fortfarande opiat-påverkad eller hur jag ska formulera det. Jag brukar oftast vänta en 5-6 dagar mellan E och Tram för att vara återställd.

Det var helt ok att ta idag, men fick väl bara den opioida effekten, men helt klart bättre än inget. Men det tar alltså ca en vecka för serotoninet att återställa sig helt efter E trots attt man bara tog en knapp? Isåfall, "Stannar/segar" jag upp den processen när jag tar tramadol då? Vet inte riktigt hur det funkar är väldigt opåläst inom mdma, töms hela hjärnan på serotonin eller hur går det till? jag tänker att det kanske inte är så "farligt" för åteställninhen med tram eftersom E frisätter väl serotonin och tramadol hämmar återupptaget, gör det någon slags skillnad skillnad tro?
Citera
2017-02-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oopsie
Det var helt ok att ta idag, men fick väl bara den opioida effekten, men helt klart bättre än inget. Men det tar alltså ca en vecka för serotoninet att återställa sig helt efter E trots attt man bara tog en knapp? Isåfall, "Stannar/segar" jag upp den processen när jag tar tramadol då? Vet inte riktigt hur det funkar är väldigt opåläst inom mdma, töms hela hjärnan på serotonin eller hur går det till? jag tänker att det kanske inte är så "farligt" för åteställninhen med tram eftersom E frisätter väl serotonin och tramadol hämmar återupptaget, gör det någon slags skillnad skillnad tro?

Jag ska vara ärlig och säga att jag inte är helt insatt i det ämnet heller. Däremot konsumerar jag både MDMA och Tramadol en hel del speciellt det sistnämnda och kan säga hur jag brukar göra. Sen om det är rätt eller fel vet jag inte och om någon vet får dom gärna flika in. Men jag brukar vänta 5-6 dagar efter intag av MDMA innan jag tar Tram för att få ut fulla effekten av Tramadolen. Jag kan givetvis inte svara för alla, men för mig funkar det bra.
Citera
2017-02-18, 13:05
Medlem
lemon99s avatar
Någon annan som har erfarenhet från mdma+noopept eller någon annan racetam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in