Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-01, 19:18
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgiftningen
Dom här ljusbruna kristallerna, är det ofta bra grejer?
Är det dom man ska välja om man vill få bästa möjliga rus?
En viss färg, form, eller lukt är inga definitiva tecken på kvalité. Vill du vara säker på att det är bra grejer får du köpa dig ett testkit eller skicka in kristallerna på analys. Med det sagt så är de kristaller jag köper alltid ljusbruna och jag brukar vara nöjd.

Citat:
Minns när jag svalde 2gram av dom stenarna under en 3 timmars period. Skakade som ett asplöv och alla muskler spände sig. Svettades som en gris gjorde jag också .
Vet att det var för mycket men var påverkad av andra medel redan innan så omdömet var inte det bästa .

Det var extremt mycket, två gram är en potentiellt dödlig överdos.

Citat:
Jag svalde dom hela. Ska man krossa dom till fint pulver innan man bombar dom?

Tack för ett bra och informativt forum
Nej, det är inte nödvändigt. Det tar längre tid att krossa kristallerna än vad det gör för din magsyra att lösa upp dem. Vad som spelar roll är hur nära inpå du käkade, vill du att det ska slå optimalt så ta kristallerna på tom eller nästintill tom mage.

Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Ja, två gram är uppenbarligen allt för mycket. Rekommendation ligger kring max 200 mg, give or take. En del skulle säga att det är lugnt med något 100 mg uppåt. Men två gram? Inte en normal dos, utan en högst farlig sådan.
200-300 mg är lite utav en Flashbackdosering. Läser du på Erowid eller liknande sidor brukar rekommendationen vara max 125 mg, vilket är rimligare för en nybörjare.

Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Hur länge håller ecstasy tabletter innan dom börjar tappa effekt?
MDMA är en väldigt stabil molekyl, förutsatt att du inte förvarar knapparna i direkt solljus eller på ett väldigt fuktigt ställe håller de i många år.
Citera
2019-07-03, 22:38
Medlem
Vore det extremt ansvarslöst att rulla två gånger på samma vecka? Delade på en halv XTC förra fredagen (bedömt runt 280mg delat på två) och överväger om jag ska rulla på en liknande dos nu på lördag? Känner mig pigg i övrigt, ingen comedown i veckan, förutom lite trött kanske.. Men det kanske är oklokt? vet ju att rekommendationen är tre månader men hade velat rulla en sista gång innan det blir uppehåll på obestämd tid.
Citera
2019-07-04, 19:26
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234ost
Vore det extremt ansvarslöst att rulla två gånger på samma vecka? Delade på en halv XTC förra fredagen (bedömt runt 280mg delat på två) och överväger om jag ska rulla på en liknande dos nu på lördag? Känner mig pigg i övrigt, ingen comedown i veckan, förutom lite trött kanske.. Men det kanske är oklokt? vet ju att rekommendationen är tre månader men hade velat rulla en sista gång innan det blir uppehåll på obestämd tid.
Effekten blir sämre och riskerna större. Jag skulle råda dig att låta bli - spara magin till någon gång i framtiden istället.
Citera
2019-07-05, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Effekten blir sämre och riskerna större. Jag skulle råda dig att låta bli - spara magin till någon gång i framtiden istället.

Några andra här som referens? Har ni känt sämre effekt och jobbigare bieffekter om ni kört två helger i rad?
Citera
2019-07-05, 21:39
Medlem
Citat:
Några andra här som referens? Har ni känt sämre effekt och jobbigare bieffekter om ni kört två helger i rad?

Ja, ovärt.
Citera
2019-07-07, 12:07
Medlem
Hur kommer det sig att många sitter och rör på munnen/blundar som att dom fortfarande är e:ade flera timmar efter ruset avtagit? Har själv aldrig blivit så.
Citera
2019-07-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Ja, ovärt.

En liten recap av upplevelsen.. Körde samma dos som helgen innan, ca 140mg.. Och det är precis som ni säger, ovärt! men framförallt för att ruset blev så svagt. Men ingen jobbig krasch eller så. men jag drack mkt vatten och käkade mkt frukt och grönt. Nu har man iaf lärt sig att det är poänglöst med så korta intervaller. Så nu blir nästa gång om ett halvår kanske. Borde vara lugnt för hjärnan å så, om det var en engångsföreteelse?
Senast redigerad av 1234ost 2019-07-07 kl. 17:52.
Citera
2019-07-07, 22:20
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
En liten recap av upplevelsen.. Körde samma dos som helgen innan, ca 140mg.. Och det är precis som ni säger, ovärt! men framförallt för att ruset blev så svagt. Men ingen jobbig krasch eller så. men jag drack mkt vatten och käkade mkt frukt och grönt. Nu har man iaf lärt sig att det är poänglöst med så korta intervaller. Så nu blir nästa gång om ett halvår kanske. Borde vara lugnt för hjärnan å så, om det var en engångsföreteelse?
Synd att du körde igen så snart trots att flera avrådde dig. Ett nytt försök om ett halvår låter bättre.

Om du inte redan har gjort det - få i dig ett par bananer. De innehåller 5-HTP, vilket hjälper kroppen att återfylla serotonindepåerna såhär efter intag av MDMA
Citera
2019-07-07, 23:16
Medlem
Citat:
Om du inte redan har gjort det - få i dig ett par bananer. De innehåller 5-HTP, vilket hjälper kroppen att återfylla serotonindepåerna såhär efter intag av MDMA

Nu menar du nog tryptofan och inte 5-HTP i sig. Rådet är gott, dock - och 5-HTP i sig är inte fel det heller efter MDMA.
Citera
2019-07-08, 00:09
Medlem
Citat:
Synd att du körde igen så snart trots att flera avrådde dig. Ett nytt försök om ett halvår låter bättre.

Jag vet.. Dum som man kan vara när det dyker upp ett sånt exceptionellt tillfälle att ha en magisk kväll med nära vänner.. Har du själv erfarenhet av intag efter så kort tid eller har du varit strikt med 3 månadersregeln? Tänker mest på dom här referenserna som hävdar att magin kan försvinna, det hoppas jag verkligen inte.. Tänker att det rörde sig trots allt inte om några dundermängder, och ingen påfyllnad heller under dessa kvällar, så mina receptorer kanske är förhållandevis bevarade.
Citera
2019-07-08, 00:24
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Nu menar du nog tryptofan och inte 5-HTP i sig. Rådet är gott, dock - och 5-HTP i sig är inte fel det heller efter MDMA.
Tack för rättelsen!
Citat:
Jag vet.. Dum som man kan vara när det dyker upp ett sånt exceptionellt tillfälle att ha en magisk kväll med nära vänner.. Har du själv erfarenhet av intag efter så kort tid eller har du varit strikt med 3 månadersregeln? Tänker mest på dom här referenserna som hävdar att magin kan försvinna, det hoppas jag verkligen inte.. Tänker att det rörde sig trots allt inte om några dundermängder, och ingen påfyllnad heller under dessa kvällar, så mina receptorer kanske är förhållandevis bevarade.
Magin kommer att försvinna - även om du brukar MDMA ansvarsfullt lär den femtonde gången inte kännas lika magisk som de första sessionerna.

Genom att låta hjärnan återhämta sig mellan varje tillfälle kan du både minska risken för skador och undvika att förlora magin ännu snabbare än vad du hade gjort annars. Kom ihåg det framöver, så gör du dig själv en tjänst!
Citera
2019-07-08, 00:27
Medlem
Citat:
Tack för rättelsen!

Magin kommer att försvinna - även om du brukar MDMA ansvarsfullt lär den femtonde gången inte kännas lika magisk som de första sessionerna.

Genom att låta hjärnan återhämta sig mellan varje tillfälle kan du både minska risken för skador och undvika att förlora magin ännu snabbare än vad du hade gjort annars. Kom ihåg det framöver, så gör du dig själv en tjänst!

Tack! Det rådet kommer jag definitivt att följa! Har du själv gjort några avsteg eller har du varit strikt disciplinerad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in