Här kommer en fråga från någon väldigt oerfaren inom dessa ämnen, sitter även uppe närmare fyra på natten med extremt starka ångestkänslor så ni får gärna ursäkta om det blir lite tjatigt och onödigt personligt, behöver verkligen tala ut, blir hemskt tacksam för svar. Orkar ni inte läsa igenom hela så sätter jag en tl;dr på slutet
Är en kille som har haft väldigt lite kontakt med droger över mitt liv, har rökt på enbart några gånger över flera år, och tog något starkare (E) för första gången för ett par månader sen, men i lördags, för två dagar sen, gick det snett för mig.
Lider av en väldigt svår depression sen ett par år tillbaka, och på senare tid har det börjat göra avtryck i mina fyllor, har haft mycket svårare kontrollera mig i allmänhet, och har mer och mer känna ett sug att ta något mer när jag är full. Och i lördags lyckades jag på fyllan hamna på en hemmafest där jag ej kände någon förutom han som tog med mig, och knappt ens det.
När fyllan började stilla sig så kände jag ett grovt sug för att bli fullare, men alkoholen på festen var slut, så någon där erbjöd mig 20mg Ritalin, som jag med glädje tog. Nån timme senare så fick jag även tag på en brytbar ecstasy-tablett som jag delade med en kompis, som verkligen nästan försatte mig i trans vid vissa tillfällen, och en hel del lustgas samt lite mer alkohol fick jag tag på också. In på småtimmarna hade effekten börjat avta, och vid sjutiden på morgonen bestämde vi oss för att det är lika bra att inte somna alls, så vi tag varsin 20mg Ritalin till, och jag vart vaken tills kanske 6-7 nästa dag. Nu sitter jag här två dagar efter att jag tagit detta med en ganska grov huvudvärk och känner mig mer nere och seg i skallen än sånsin.
Nu är jag som sagt väldigt oerfaren vad gäller sådana här saker, men vad jag har sett när jag kollat runt så verkar de flesta överens om att blanda E och Ritalin ökar dess Neurotoxicitet. Som någon som grovt värdesätter sin härnkapacitet och kognitiva förmåga så skrämmer detta mig, så min fråga är: kan ovanstående scenario orsaka några permanenta skador?
tl;dr: Kan en kombination av en halv tablett E, 20+20 mg ritalin, alkohol och lustgas orsaka några permanenta skador? Är en man på 20 år som väger ca 70 kg.
Tacksam för svar