Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-09, 20:03
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprammas
Hejsan! Jag och mina vänner tänkte testa lite Ecstasy för första gången på way out west som är ny på torsdag. Jag har testat Ecstasy förut i budapest för ca 6 månader sedan men annars är alla vi relativt nybörjare inom ecstasy kretsen. Har ett par nybörjarfrågor här under.

Vi har tänkt köpa oss 3 knappar och fördela dom jämt på allihop så 1/2 var ungefär. Låter detta rimligt eller borde vi köpa mer? Vi är alla relativt lättpåverkade på alkohol, grönt och liknande.

Är det farligt att dricka alkohol innan/under/efter trippen?

Är Way out West fel festival att ta och testa ecstasy på?

Tja, en halv knapp är väl inget man blir rädd av, direkt (iaf om man pratar om normalstarka knappar, med 160-200 mg). Personligen tycker jag det blir meningslöst att ta så lite, men är man väldigt lättpåverkad så...

Alkohol - nej kanske inte farligt, men det blir ju en större utmaning att hålla sig hydrerad. Dessutom tycker iaf jag att alkohol fuckar upp rollen. Rekommenderar att hålla alkoholkonsumtion till efter isf.

WoW fel festival - tja, frågan är väl om det finns någon festival i Sverige som är rätt att ta E... skulle vara om ni verkligen tar så lite som en halv knapp var då
Citera
2016-08-10, 13:45
Medlem
Arnoldt101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprammas
Hejsan! Jag och mina vänner tänkte testa lite Ecstasy för första gången på way out west som är ny på torsdag. Jag har testat Ecstasy förut i budapest för ca 6 månader sedan men annars är alla vi relativt nybörjare inom ecstasy kretsen. Har ett par nybörjarfrågor här under.

Vi har tänkt köpa oss 3 knappar och fördela dom jämt på allihop så 1/2 var ungefär. Låter detta rimligt eller borde vi köpa mer? Vi är alla relativt lättpåverkade på alkohol, grönt och liknande.

Är det farligt att dricka alkohol innan/under/efter trippen?

Är Way out West fel festival att ta och testa ecstasy på?

börja med en halv i var och känn efter, sen ta andra halvan 2.5-3 h senare (eller 1/4 del beroende på hur mkt den först tog, bättre att vara på säkra sidan än att maxa när man inte är rutinerad sen tidigare)
Hur du reagerar är väldigt individuellt, har haft polare som tryckt 1.5 och knappt fått stora pupiller medans andra har sneat på en halv (han har alltid dock varit en psykiskt svag individ).

Ni kommer knappt känna alkoholen så är egentligen onödigt att dricka, men det kan ju säkert vara rätt soft att stå med en kall bira eller cider i handen när ni röjer, vätska är alltid bra i rimliga mängder.

Sen blir all musik bra på e/md men det är ju roligare att gå på något band som har lite mer puls i musiken så man kan dansa
Citera
2016-08-11, 14:18
Medlem
^ alkohol är inte att inta vätska i det här fallet, det är snarare ett effektivt sätt att göra sig av med vätska eftersom det är vätskedrivande.
Citera
2016-08-14, 16:58
Medlem
Tjena!
Det är så här att jag ska till Amsterdam om någon vecka och gå på misteryland med ett gäng vänner.

Och jag har några frågor som jag skulle vilja ha svar på om någon vet eller bara har någon bra info om detta.

1. Jag vet ju så klart att man får röka lagligt på coffeshops och inneha en viss mängd men hur är det om jag skulle vilja köpa weed och ta med in på misteryland? Vilket jag så klart vill.
Gäller andra regler där mot just cannabis? Eller kan man bli utslängd?

2. Jag tog E, 1 och en halv månad innan festivalen. Det vart 1 vit transformers (sas att den skulle vara mysig, tog jättelångt tid innan den slog och jag tyckte inte att det kändes som ren mdma..)Och innan dess har jag inte brukat sen förra sommaren.

Kände mig bara lite låg i en vecka efter och nu mår jag som om jag aldrig tagit.
Tar alltid en hel svag tablett och jag delar alltid på en stark och fyller på med andra halvan vid peak.
Vet att det är lite väl tätt och att jag kunde väntat till festivalen men ni vet hur det är när man får det slängt franför en på ett skogsrave.

Har fått en lite jobbigare depp för 2 somrar sen då tog jag 3 ggr på ett halvår, 2 på sommaren och en runt nyår.
Kan ju tillägga att jag tog en hel stark vid nyår...
Vart deppig i ca 2 månader, med kallsvettningar, disorientering, orkeslös, ingen aptit och ingen social förmåga typ.
Men det vart bara att bita ihop fasten att jag vart nära på att ringa sjukhuset.
Blev riktigt skrämd.

Googlade ju så klart lite och jag tror att jag kan ha haft en släng av lite lindrigare serotinin syndrom, hade jag haft det så hade jag dött vart jag har läst men alla biverkningar stämde. Kan även tillägga att jag jobbade 5 dagar i veckan under denna tiden och gör fortfarande. Så jag tror inte att jag är en svag person.
Men det släppte ju så klart och allt blev precis som innan.

Jag är och vill knarka ansvarsfullt.
Då jag är en frisk och en mycket träningsglad person som äter sover och tränar rätt så är den livstilen inget jag vill hota men mitt knarkande.

Så till frågan, tycker ni att det är värt att ta mdma sista kvällen på festivalen eller är det bättre att hålla sig till alcohol och weed?

Ps, när jag ändå är i amsterdam så tänkte jag prova tryfflar, har aldrig tagit en hallucinogen drog innan.
Är det något som sänker en dagarna efter?
För jag vill helst inte vara seg på festivalen.

Man på 25-33, 85kg och ca 180 lång.
Ursäkta för stavfel och lång läsning.

Tacksam för svar!
Ha det fint alla!😀
Citera
2016-08-15, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickern
Ps, när jag ändå är i amsterdam så tänkte jag prova tryfflar, har aldrig tagit en hallucinogen drog innan. Är det något som sänker en dagarna efter?
För jag vill helst inte vara seg på festivalen.
Inte som alkohol, MDMA eller tjack. Men det kan vara mentalt utmattande att trippa och det kan hända jävligt sjuka och svårsmälta grejer under ruset.

Trippa kan du göra i ditt trygga hem hemma i Sverige istället tycker jag.
Citera
2016-08-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyklop
Inte som alkohol, MDMA eller tjack. Men det kan vara mentalt utmattande att trippa och det kan hända jävligt sjuka och svårsmälta grejer under ruset.

Trippa kan du göra i ditt trygga hem hemma i Sverige istället tycker jag.

Känns som att du har rätt i det du säger men det är ju lagligt där och inte hemma..
Tänkte ju inte göra det på festivalen utan kanske i någon fin park eller på hotellrummet.
Och så klart ta en nybörjardos.
Men du avråder detta ändå?
Isf så lyssnar jag på det.
Vill verkligen inte riskera min resa på att må dåligt.
Så tryfflar är lika starkt som vilken annan psykedelisk drog som hellst?
Citera
2016-08-15, 21:45
Medlem
Citat:
Känns som att du har rätt i det du säger men det är ju lagligt där och inte hemma..
Tänkte ju inte göra det på festivalen utan kanske i någon fin park eller på hotellrummet.
Och så klart ta en nybörjardos.
Men du avråder detta ändå?
Hotellrummet funkar nog fint. Jag rekommenderar verkligen inte att ta det utomhus första gången.

Jag tycker att psykedelia endast borde användas i utforskning- och utvecklingssyfte. Det är inget som jag rekommenderar någon att på ett hotellrum sådär. Men du är boss och bestämmer själv.
Citat:
Så tryfflar är lika starkt som vilken annan psykedelisk drog som hellst?
Ja, du flyger ut i rymden om du tar en stor dos.
Citera
2016-08-15, 22:54
Medlem
Citat:
Hotellrummet funkar nog fint. Jag rekommenderar verkligen inte att ta det utomhus första gången.

Jag tycker att psykedelia endast borde användas i utforskning- och utvecklingssyfte. Det är inget som jag rekommenderar någon att på ett hotellrum sådär. Men du är boss och bestämmer själv.

Ja, du flyger ut i rymden om du tar en stor dos.

Okey, jag fick mina svar, får bli lite mdma på sista dagen på festivalen ist😊
Tack för bra svar! Verkligen!😊
Citera
2016-08-22, 14:22
Medlem
Är tanken att alla som tar E blir empatiska och känner närhet/kärlek med andra eller finns det olika rus för olika människor?

Har provat det två gånger nu och har inte fått de här känslorna. Är väldigt kärlekslös och empatilös även när jag är nykter så det blev liksom ingen skillnad på den nivån där. Däremot blir jag mer social och lite mindre "kritisk" mot människor.

Det jag gillade med ruset båda gångerna var musiken och att kunna knarka fritt bland andra människor. Även ljusen var riktigt nice.

Känner inte heller någon dipp, varken dagen efter/dagarna efter. Känner mig helt normal, om inte lite bättre än tidigare. Blir mer lugnt och stabilt känsolänge för mig.

Mvh
Citera
2016-08-22, 14:37
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidhommeyer
Är tanken att alla som tar E blir empatiska och känner närhet/kärlek med andra eller finns det olika rus för olika människor?

Har provat det två gånger nu och har inte fått de här känslorna. Är väldigt kärlekslös och empatilös även när jag är nykter så det blev liksom ingen skillnad på den nivån där. Däremot blir jag mer social och lite mindre "kritisk" mot människor.

Det jag gillade med ruset båda gångerna var musiken och att kunna knarka fritt bland andra människor. Även ljusen var riktigt nice.

Känner inte heller någon dipp, varken dagen efter/dagarna efter. Känner mig helt normal, om inte lite bättre än tidigare. Blir mer lugnt och stabilt känsolänge för mig.

Mvh
Kom att tänka på denna video när jag läste ditt inlägg: "Molly" with Autism: A Live Experience
Citera
2016-08-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sidhommeyer
Om man har problem med empati så kan såna där känslor utebli. Sen kan psykiskt sjuka uppleva sämre effekt än någon som är fullt frisk. Ju gladare du är, desto gladare blir du av MDMA. Ju mer empatisk du är, desto mer empati känner du under ruset. Det är nog en bra riktlinje, men ej en regel. Talar av egna erfarenheter.
Citera
2016-08-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Kom att tänka på denna video när jag läste ditt inlägg: "Molly" with Autism: A Live Experience

Intressant!
Mitt rus går definitivt att jämföra med killen i videon.
Har alltid haft svårt att känna empati för personer som inte är väldigt nära mig (t ex familj eller kompisar jag har haft i över 10 år).

Blir även missförstådd väldigt ofta och folk blir arga, och jag fattar inte varför . Men att gå så långt som att sätta en diagnos på mig själv inom autismspektrumet låter lite långsökt.

Tack för länken dock!

Citat:
Om man har problem med empati så kan såna där känslor utebli. Sen kan psykiskt sjuka uppleva sämre effekt än någon som är fullt frisk. Ju gladare du är, desto gladare blir du av MDMA. Ju mer empatisk du är, desto mer empati känner du under ruset. Det är nog en bra riktlinje, men ej en regel. Talar av egna erfarenheter.

Tack för svaret, låter väldigt rimligt till mitt rus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in