Citat:
1. Har läst att E/MDMA är något extraordinärt jobbigt att fastna i (tex att man kör varje helg eller 1-2 ggr/mån). Varför? Jag fattar så klart att man inte ska leka med skiten, och har inga avsikter att göra så heller. Är det pga serotonin-crashen som man läst om? Är den värd att tänka på även om man aldrig upplevt den. Testat E ett par gånger nu och har inte upplevt tillstymmelse till nedstämdhet dagen/dagarna efter. Faktiskt mår jag väldigt bra efter en kväll på E. Pratglad och vid gott humör (kanske inte nyktrat till helt?). Hur som, har aldrig mått dåligt, blivit deppig etc.
2. Är MDMA generellt sett säkrare att inta? Man vet ju vad man får, eller gör man? Finns det ful-MDMA likt det finns PMA-knappar som poserar som E?
2. Är MDMA generellt sett säkrare att inta? Man vet ju vad man får, eller gör man? Finns det ful-MDMA likt det finns PMA-knappar som poserar som E?
Det där har diskuterats en del här och i andra trådar. Många rekommenderar t o m 3 månader eller mer mellan tillfällena. Det som kan hända om man kör för ofta, är att man sliter hårt på serotoninreceptorerna och kan drabbas av allvarliga depressioner och neurologiska skador. Frågan är var gränsen går. Jag misstänker att 3 mån mellan tillfällena är en väldigt hög säkerhetsmarginal, andra inte. Själv håller jag en månad mellan tillfällen, minst. Det som är säkert är, att många som åt massa E varje helg under Docklands-eran for riktigt illa.
Jag upplever inte heller någon nämnvärd nedstämdhet, annat än kanske lite just dagen efter - och därefter mår jag ovanligt bra en lång tid - uppåt två veckor. Har fått höra att detta ändras när man har tagit många gånger, dock. Jag har tagit MDMA några få gånger bara.
2. Bra E ska vara bara MDMA, men traditionellt har det ofta varit tjack i knapparna, och det kan starkt öka risken för skador enligt ovan.