Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-24, 18:02
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dropkick1
text

Även jag får samma eftereffekter som dig, man blir helt hjärndöd för en period tycker jag....där minnet sviker, humöret skiftar och man är allmänt ur fokus. Kan tilläggas att även jag brukar peta i mig runt ett halvt gram när jag väl kör(150mgx3bomber).

Har testat rätt många olika droger och jag tycker helt klart denna ger värst avtändning och eftereffekter som varar lääänge. Visst ruset är otroligt nice men jag tycker mig inte komma upp i det där supersköna längre, antar att det är som alla säger.....första gången på MDMA! Därför kommer jag låta bli denna ett bra tag framöver tror jag.
Citera
2012-01-24, 22:45
Medlem
Hysteria90s avatar
Konstigt att det kan vara så annorlunda. Ett fåtal gånger fick jag jobbiga avtändingar på MDMA, men rent generellt så var det afterglows som höll i sig under lång tid. Var tryggare i mig själv, mer varmhjärtat, och öppen i några veckor efter varje session. Hade lättare för att fokusera på nuet och planera inför framtiden, fatta rätt beslut helt enkelt. Dock använde jag alla möjliga huskurer för att minimera skadeverkningarna!
Citera
2012-01-25, 01:00
Medlem
emigrants avatar
Tänkte prova ecstasy för första gången under afterglowen av en syra tripp?
Har inga erfarenheter inom CS, men mycket hallucinogena o röka i mina dagar..
Har fått för mig att det hade vart jävligt speciellt att prova första gången på detta sättet iaf,
även om första gången på endast E säkert är speciell ändå.

Frågan är alltså om någon kan direkt avråda mig från kombinationen?
Eller om det kanske är smartare att käka lappen och knappen samtidigt?
Under peaken? Förslag mina anonyma vänner !
Senast redigerad av emigrant 2012-01-25 kl. 01:11.
Citera
2012-01-25, 01:23
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emigrant
Tänkte prova ecstasy för första gången under afterglowen av en syra tripp?
Har inga erfarenheter inom CS, men mycket hallucinogena o röka i mina dagar..
Har fått för mig att det hade vart jävligt speciellt att prova första gången på detta sättet iaf,
även om första gången på endast E säkert är speciell ändå.

Frågan är alltså om någon kan direkt avråda mig från kombinationen?
Eller om det kanske är smartare att käka lappen och knappen samtidigt?
Under peaken? Förslag mina anonyma vänner !
Käka knapparna precis när du känner att syra peaken börjar gå ner. Det blir perfekt!
En fantastisk kombination, min favorit.
Citera
2012-01-25, 11:55
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topsid
Käka knapparna precis när du känner att syra peaken börjar gå ner. Det blir perfekt!
En fantastisk kombination, min favorit.
Dock skulle jag vilja säga att det är bäst att ha erfarenhet av både MDMA och LSD innan man tar sin första candyflip, det kan vara lite överväldigande.

Jag tycker ens första gång på MDMA skall avnjutas utan några andra droger med i bilden!
För övrigt kan MDMA vara neurotoxiskt att blanda med LSD.
Citera
2012-01-25, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Även jag får samma eftereffekter som dig, man blir helt hjärndöd för en period tycker jag....där minnet sviker, humöret skiftar och man är allmänt ur fokus. Kan tilläggas att även jag brukar peta i mig runt ett halvt gram när jag väl kör(150mgx3bomber).

Har testat rätt många olika droger och jag tycker helt klart denna ger värst avtändning och eftereffekter som varar lääänge. Visst ruset är otroligt nice men jag tycker mig inte komma upp i det där supersköna längre, antar att det är som alla säger.....första gången på MDMA! Därför kommer jag låta bli denna ett bra tag framöver tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Konstigt att det kan vara så annorlunda. Ett fåtal gånger fick jag jobbiga avtändingar på MDMA, men rent generellt så var det afterglows som höll i sig under lång tid. Var tryggare i mig själv, mer varmhjärtat, och öppen i några veckor efter varje session. Hade lättare för att fokusera på nuet och planera inför framtiden, fatta rätt beslut helt enkelt. Dock använde jag alla möjliga huskurer för att minimera skadeverkningarna!

Jag tror det var just återladdandet under kvällen som gav mig alla bieffekter. Har kört lite tidigare, och då enbart bombat en gång per kväll, cirka 120-180mg, och inte haft några biverkningar alls, utan snarare som Hysteria90 skrev haft ett trevligt afterglow, och en positiv energi efteråt.

Jag är ganska säker på att den där kvällen slet hårt på kropp och själ, men känner mig ändå återhämtad nu till slut. Jag frågar igen, tror ni att en rullning nu skulle ge tråkiga bieffekter, efter fyra månaders rehab? Take care :-)
Citera
2012-01-25, 13:43
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dropkick1
Jag frågar igen, tror ni att en rullning nu skulle ge tråkiga bieffekter, efter fyra månaders rehab? Take care :-)
Det tar 3 månader för serotoninreceptorerna att återhämta sig efter en MDMA-session, så jag skulle säga att det är lugnt. Dock kanske ditt psyke behöver mer vila, men på det fysiska planet så är det hur lugnt som helst. Om du lyckas hålla det på den nivån, att du kör var fjärde månad, så kan du ta MDMA resten av ditt liv utan några anmärkningsvärda skadeverkningar.

Se även till att bunkra upp med antioxidanter innan, under och efter ruset. Jag rekommenderar dig också till att inte fylla på med mer MDMA när du börjar landa om du vill vara på den säkra sidan. Det är påfrestande för serotoninreceptorerna när man fyller på efter peaken.

Mvh
Hysteria
Senast redigerad av Hysteria90 2012-01-25 kl. 13:47.
Citera
2012-01-25, 16:05
Medlem
Tog 2 blå mcdonalds förra fredagen alltså ca 2 veckor sedan, på söndagen körde jag en dubbeldropp och sen en refill alltså 3 totalt. Efter detta har jag känt mig rätt dränerad och ganska låg...

Det börjar släppa nu och polarn dyker in med 4 fräsha knappar i handen, vad tror ni, kan jag rulla idag igen? (finns 2 att ta då.. dubbeldropp eller 1/1 ? )

Edit: Tog 2 alpra (xanor depot 1mg) för 1 timme sedan också vet inte om det inverkar.
Citera
2012-01-25, 17:04
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMonopolyOfForce
Tog 2 blå mcdonalds förra fredagen alltså ca 2 veckor sedan, på söndagen körde jag en dubbeldropp och sen en refill alltså 3 totalt. Efter detta har jag känt mig rätt dränerad och ganska låg...

Det börjar släppa nu och polarn dyker in med 4 fräsha knappar i handen, vad tror ni, kan jag rulla idag igen? (finns 2 att ta då.. dubbeldropp eller 1/1 ? )

Edit: Tog 2 alpra (xanor depot 1mg) för 1 timme sedan också vet inte om det inverkar.

Du kommer antagligen inte få i närheten lika bra rus, så frågan du får ta och ställa dig själv är följande; Är det värt att känna sig dränerad och låg i cirkus 2 veckor till för ett kanske hälften så bra rus?

Om JA, kör hårt!

Sen får du även ta i betänksamhet att du kan få permanenta skador med så täta sessioner av detta euforiska preparat, sliter rätt bra på dina serotoninreceptorer. Jag själv fick en liten kristall i synfältet vilket uppenbaras extra tydligt när jag sitter vid datorskärmen, inte speciellt lätt att koncentrera sig på att läsa då. Så slutsats, tänk efter både en,två och tre gånger innan du bestämmer dig.

Puss

edit: tilläggas ska att jag än idag har kvar detta synproblem och då var det ca ett år sen jag körde den MDMA-sessionen. Sen är väl dina tabletter antagligen inte lika rena som kristaller och innehåller antagligen spår av amfetaminer vilket gör kombon ännu giftigare....så ptja tänk efter fyra gånger!
Senast redigerad av POMJUP53 2012-01-25 kl. 17:07.
Citera
2012-01-25, 17:13
Medlem
Tack!

Lågheten är jag lugn med, synskador låter värre.. De är väldigt rena det vet jag sen innan, inget uppåt alls bara mys..

Tror inte att det är jag själv som ska tänka efter 4 gånger, efter 2-3 brukar jag ha övertalkat mig själv rätt bra fan känner mig som en av dom som postar bara för att få "go ahead" tecken.

Hade nog behövts nåt i stil med "du får ingen effekt, torka dig i röven med pengarna istället"

Ska meditera lite på det...
Citera
2012-01-26, 13:42
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMonopolyOfForce
Tack!

Lågheten är jag lugn med, synskador låter värre.. De är väldigt rena det vet jag sen innan, inget uppåt alls bara mys..

Tror inte att det är jag själv som ska tänka efter 4 gånger, efter 2-3 brukar jag ha övertalkat mig själv rätt bra fan känner mig som en av dom som postar bara för att få "go ahead" tecken.

Hade nog behövts nåt i stil med "du får ingen effekt, torka dig i röven med pengarna istället"

Ska meditera lite på det...
Tycker du skall vänta, se det som en långsiktig investering att låta ditt belöningssystem vila.
Citera
2012-01-26, 13:51
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Dock skulle jag vilja säga att det är bäst att ha erfarenhet av både MDMA och LSD innan man tar sin första candyflip, det kan vara lite överväldigande.

Jag tycker ens första gång på MDMA skall avnjutas utan några andra droger med i bilden!
För övrigt kan MDMA vara neurotoxiskt att blanda med LSD.

Utöver att MDMA i sig är nervgiftigt, vad åsyftar du för någon neurotoxicitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in