Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-27, 14:13
Medlem
Hej!

Tidigare när jag tagit E/MDMA eller någon annan drog som får pupillerna att vidgas till Kina så har jag tagit ut mina linser eftersom jag fått för mig att det inte är så nyttigt för ögonen. Är detta något som är sant och jag bör fortsätta göra eller är det bara onödig noja?

Tacksam för svar idag eftersom det smäller ikväll!
Citera
2016-01-27, 14:20
Medlem
LivinginthePasts avatar
Haha, om det nu skulle vara något problem för ögonen är det väl snarare själva substansen som är problemet än huruvida du har linserna inne?
Ta ut dem du, oavsett, så slipper du noja över det!
Rulla gött!
Citera
2016-01-27, 18:33
Medlem
Fick hem blå superman häromdagen, luktar väldigt likt tuggummi mint. Har fått för mig att E inte ska lukta någonting, men det kanske de kan?

Tänkte bara höra här så jag inte fått någon skit-RC istället.
Citera
2016-01-27, 18:52
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artonfemtio
Fick hem blå superman häromdagen, luktar väldigt likt tuggummi mint. Har fått för mig att E inte ska lukta någonting, men det kanske de kan?

Tänkte bara höra här så jag inte fått någon skit-RC istället.
Kan din kran ha förvarat dem i en tuggummipåse, kanske? MDMA luktar inte tuggummi i alla fall.

Testa med EZ-Test eller liknande för säkerhets skull.
Citera
2016-01-27, 20:20
Medlem
Hej igen, tänkte bara fråga bästa sättet att konsumera en grön träsko. Jag och en polare sitter på en i var och vi undrar om det är smart att ta halva först och sen halva när man peakar? eller ska vi ta hela direkt? vad finns det för fördelar med att göra på det ena eller andra sättet?
Citera
2016-01-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggiz
Hej igen, tänkte bara fråga bästa sättet att konsumera en grön träsko. Jag och en polare sitter på en i var och vi undrar om det är smart att ta halva först och sen halva när man peakar? eller ska vi ta hela direkt? vad finns det för fördelar med att göra på det ena eller andra sättet?

Ska påpeka att vi har tagit både E och MDMA ett antal gånger tidigare så ni behöver inte säga att en halv räcker för en rookie
Citera
2016-01-27, 21:30
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Hela på en gång, utan tvekan. Kommer du för lågt på första intaget så når du inte högt nog vid påfyllning heller. MDMA gör sig bäst vid en startdos som tar en upp till önskad nivå och så få påfyllningar som möjligt - själv brukar jag låta bli påfyllningar överhuvudtaget.
Citera
2016-01-28, 10:48
Medlem
villebajens avatar
Citat:

Skulle köra 1.5 - 2
Citera
2016-01-28, 17:14
Medlem
Okej nu blev det så att vi sket i det eftersom det råder stor tveksamhet hur bra den är. Vi är ganska säkra på att det är okej E men för säkerhetsskäl så inhandlade vi en varsin till idag. Så hur skulle ni dosera? 1,5 och fylla på vid peaken med en halv? Eller 1+1?
Citera
2016-01-28, 18:23
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Okej nu blev det så att vi sket i det eftersom det råder stor tveksamhet hur bra den är. Vi är ganska säkra på att det är okej E men för säkerhetsskäl så inhandlade vi en varsin till idag. Så hur skulle ni dosera? 1,5 och fylla på vid peaken med en halv? Eller 1+1?
Jag skulle börja med att ta reda på hur starka dessa knappar är. Kanske är en enda knapp fullt tillräckligt utan påfyllning - kanske är en och en halv lagom som startdos.

Om ni har bestämt er för att sätta i er två knappar var så skulle jag säga 1,5 + 0,5.
Citera
2016-01-28, 20:39
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Jag skulle börja med att ta reda på hur starka dessa knappar är. Kanske är en enda knapp fullt tillräckligt utan påfyllning - kanske är en och en halv lagom som startdos.

Om ni har bestämt er för att sätta i er två knappar var så skulle jag säga 1,5 + 0,5.

Instämmer, men instämmer defintivt i att ni bör veta hur starka de är! Skulle det vara riktigt starka knappar - uppåt 200 mg, är 1,5 knapp riktigt mycket.
Citera
2016-01-28, 22:17
Medlem
Violent.Buddhists avatar
1. Har läst att E/MDMA är något extraordinärt jobbigt att fastna i (tex att man kör varje helg eller 1-2 ggr/mån). Varför? Jag fattar så klart att man inte ska leka med skiten, och har inga avsikter att göra så heller. Är det pga serotonin-crashen som man läst om? Är den värd att tänka på även om man aldrig upplevt den. Testat E ett par gånger nu och har inte upplevt tillstymmelse till nedstämdhet dagen/dagarna efter. Faktiskt mår jag väldigt bra efter en kväll på E. Pratglad och vid gott humör (kanske inte nyktrat till helt?). Hur som, har aldrig mått dåligt, blivit deppig etc.

2. Är MDMA generellt sett säkrare att inta? Man vet ju vad man får, eller gör man? Finns det ful-MDMA likt det finns PMA-knappar som poserar som E?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in