Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-28, 22:48
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violent.Buddhist
1. Har läst att E/MDMA är något extraordinärt jobbigt att fastna i (tex att man kör varje helg eller 1-2 ggr/mån). Varför? Jag fattar så klart att man inte ska leka med skiten, och har inga avsikter att göra så heller. Är det pga serotonin-crashen som man läst om? Är den värd att tänka på även om man aldrig upplevt den. Testat E ett par gånger nu och har inte upplevt tillstymmelse till nedstämdhet dagen/dagarna efter. Faktiskt mår jag väldigt bra efter en kväll på E. Pratglad och vid gott humör (kanske inte nyktrat till helt?). Hur som, har aldrig mått dåligt, blivit deppig etc.

2. Är MDMA generellt sett säkrare att inta? Man vet ju vad man får, eller gör man? Finns det ful-MDMA likt det finns PMA-knappar som poserar som E?

Det där har diskuterats en del här och i andra trådar. Många rekommenderar t o m 3 månader eller mer mellan tillfällena. Det som kan hända om man kör för ofta, är att man sliter hårt på serotoninreceptorerna och kan drabbas av allvarliga depressioner och neurologiska skador. Frågan är var gränsen går. Jag misstänker att 3 mån mellan tillfällena är en väldigt hög säkerhetsmarginal, andra inte. Själv håller jag en månad mellan tillfällen, minst. Det som är säkert är, att många som åt massa E varje helg under Docklands-eran for riktigt illa.
Jag upplever inte heller någon nämnvärd nedstämdhet, annat än kanske lite just dagen efter - och därefter mår jag ovanligt bra en lång tid - uppåt två veckor. Har fått höra att detta ändras när man har tagit många gånger, dock. Jag har tagit MDMA några få gånger bara.

2. Bra E ska vara bara MDMA, men traditionellt har det ofta varit tjack i knapparna, och det kan starkt öka risken för skador enligt ovan.
Citera
2016-01-28, 23:12
Medlem
Violent.Buddhists avatar

Tack för svar. Undrar fortfarande om det finns ful-MDMA dock. Tex om jag köper E kan jag ju råka få en oupptäckt orange superman och stendö. Finns liknande risker med tex MDMA-kristaller? Fine, jag fattar ju att risken alltid finns att man får något helt fucked up, men ändå. Hur ser riskerna ut i jämförelse med tabletter?
Citera
2016-01-28, 23:49
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violent.Buddhist

Tack för svar. Undrar fortfarande om det finns ful-MDMA dock. Tex om jag köper E kan jag ju råka få en oupptäckt orange superman och stendö. Finns liknande risker med tex MDMA-kristaller? Fine, jag fattar ju att risken alltid finns att man får något helt fucked up, men ändå. Hur ser riskerna ut i jämförelse med tabletter?

Jag har aldrig hört om fulbankade kristaller, det är det jag kört och inbillar mig att det inte är så stor risk med det som med knappar - men kanske någon annan vet bättre? Sen finns det ju testkit, som man bör köpa om man är osäker. På FS kan man ju alltid kolla omdömen från andra innan man beställer också - vissa vendors labtestar och publicerar resultat också.
Citera
2016-01-29, 00:57
Medlem
Jag och en kompis har tänkt köra MDMA en helg framöver.

Vi är mellan 18-25 år, vikt 80-100kg.

Jag kommer att köpa rent MDMA från FS, tror ni jag behover köpa ett test till för att verkligen se att det är 100% rent
MDMA eller kan jag lita på kommentarerna och säljaren?

Sedan undrar jag över dosering, ska vi kora på 150mg? Nagon pafyllning?

Har kört rent MDA tidigare, kan jag förvanta mig ungefär samma rus eller?
Citera
2016-01-29, 15:25
Medlem
Kafes avatar
Är det lite väl hardcore att köra 2st 250 mg bomber på en kväll? Eller är det bättre att dela upp det i 3 eller 4 bomber istället?

Är ganska van användare men det var längesen nu och jag har glömt doseringarna lite.
Citera
2016-01-29, 16:49
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Är det lite väl hardcore att köra 2st 250 mg bomber på en kväll? Eller är det bättre att dela upp det i 3 eller 4 bomber istället?

Är ganska van användare men det var längesen nu och jag har glömt doseringarna lite.

Som det nämnts många gånger innan så är påfyllning bäst att göra 1 + 0.5 ett par timmar senare. Dvs om du tänkt ta 250mg så fyll inte på med mer än 125mg senare. Att dela upp det i mer än två intag är både rätt meningslöst i berusningssyfte plus att det ökar skaderiskerna rätt markant.

Orkar inte fortsätta kommentera om höga doser här då få verkar bry sig utan antar istället att du redan vet om att 250mg är en relativt hög dos givet att du inte väger 120kg+. I så fall ber jag om ursäkt och det är bara tuta och köra.
Citera
2016-01-29, 19:38
Medlem
MDMA: domnat ansikte

Hej!

Jag rullade på md inatt och cirka en timme efter intag fick jag nedsatt känsel i delar av mitt ansikte, och det höll i sig hela ruset (då brydde jag mig såklart inte, hehe). Det sitter dock fortfarande kvar efter att jag sovit några timmar, och det är liite obehagligt. Någon som stött på det här och vet om det är något som försvinner?

Tacksam för svar!
Citera
2016-01-30, 19:14
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Som det nämnts många gånger innan så är påfyllning bäst att göra 1 + 0.5 ett par timmar senare. Dvs om du tänkt ta 250mg så fyll inte på med mer än 125mg senare. Att dela upp det i mer än två intag är både rätt meningslöst i berusningssyfte plus att det ökar skaderiskerna rätt markant.

Orkar inte fortsätta kommentera om höga doser här då få verkar bry sig utan antar istället att du redan vet om att 250mg är en relativt hög dos givet att du inte väger 120kg+. I så fall ber jag om ursäkt och det är bara tuta och köra.

Tack för svaret. Man vill ju hellst ha en så maxad kväll som möjligt utan att slösa för för mycket. Men kommer köra på din rekommendation så får vi se hur det funkar
Citera
2016-01-31, 09:38
Medlem
Crankmines avatar
Lyrica och ecstasy?

påverkar lyrica effekten av e ?
sist jag tog e tyckte jag inte jag riktigt fick den där extrema glädjen
och kärleken man brukar få.
Men rejällt sväng blev man och det kändes som
det var bra saker men att det saknades det där lilla extra.

Tilläggas bör att jag inte tagit e på 10år och äter lyrica sen en tid tillbaka.
Givetvis var det bra knappar då jag tog tid på mig att leta eftersom
jag ville ha en så bra upplevelse som möjligt.
Undrar om det är nån som vet eller vart med om nåt liknande för i såfall
suger ju lyrican pung .
och det sura är ju att lyra är nästintill omöjlig att sluta med
Senast redigerad av Crankmine 2016-01-31 kl. 09:43.
Citera
2016-01-31, 10:25
Medlem
Snabbt svar tack. Körde en lågod 250mg vid midnatt och fått nu sova några timmar. Bara lite slö i huvudet. Jag undrar om man köra igen och få en skön tripp? Vilken dos?
Citera
2016-01-31, 10:36
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BB5
Snabbt svar tack. Körde en lågod 250mg vid midnatt och fått nu sova några timmar. Bara lite slö i huvudet. Jag undrar om man köra igen och få en skön tripp? Vilken dos?
Jag råder dig att låta bli. Det är verkligen inte hälsosamt att ta MDMA så ofta; inte ens vid enstaka tillfällen.
Citera
2016-01-31, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Jag råder dig att låta bli. Det är verkligen inte hälsosamt att ta MDMA så ofta; inte ens vid enstaka tillfällen.

Jag har varit på g+ förr så förstår hur det kan ta på en. Frågan är om man fortarande kan få ut något i rus nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in