Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-22, 22:19
Medlem
dubbel
Senast redigerad av kruzzidullmannen 2013-03-22 kl. 22:22.
Citera
2013-03-22, 22:22
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kruzzidullmannen
Har du piller eller ren mdma där du vet att det är ca 150 mg rent så tycker jag att du tar ett, låter det slå på och i peaken ta en halv. Efter det räcker det enligt min erfarenhehet, ok är du på flerdarsrave så fyller du på med halvor så du är i peaken så länge du vill. Drick mycket vatten, är du på rave sitt ner ibland och njut av alla glada människor runt dig. ÄT nånting, banan, energybar vad som helst.

Sluta i tid. Är det vanlig klubb som har öppet till 5. Ta inget mer efter kanske 2 senast. Åk sen hem till nån, ät, drick, rök nåt och ligg o kramas.

Edit: Jag tog Prozac typ 2 timmar efter sista intag och det kändes bra. Ska minska giftigheten.
Edit2: Dagen efter är ju lite benz mysigt, men afterglowen är inte dum den heller. Den missade jag om jag mixade med affe. Ät nåt du får ner, nyponsoppa, kräm. Eller en fet köttbit med potäter om du klarar det. Och SOV sen mycket nästa natt.
Tack!
Citera
2013-03-22, 22:23
Medlem
Citat:
Har du piller eller ren mdma där du vet att det är ca 150 mg rent så tycker jag att du tar ett, låter det slå på och i peaken ta en halv. Efter det räcker det enligt min erfarenhehet, ok är du på flerdarsrave så fyller du på med halvor så du är i peaken så länge du vill. Drick mycket vatten, är du på rave sitt ner ibland och njut av alla glada människor runt dig. ÄT nånting, banan, energybar vad som helst.

Sluta i tid. Är det vanlig klubb som har öppet till 5. Ta inget mer efter kanske 2 senast. Åk sen hem till nån, ät, drick, rök nåt och ligg o kramas.

Edit: Jag tog Prozac typ 2 timmar efter sista intag och det kändes bra. Ska minska giftigheten.
Edit2: Dagen efter är ju lite benz mysigt, men afterglowen är inte dum den heller. Den missade jag om jag mixade med affe. Ät nåt du får ner, nyponsoppa, kräm. Eller en fet köttbit med potäter om du klarar det. Och SOV sen mycket nästa natt.

Vill bara rätta dig - du kan inte vara i peaken så länge du vill. Efter ett tag finns det inte mer serotonin för hjärnan att använda, hur mycket du än tar efter detta stadiet kommer ingenting att hända, möjligen huvudvärk, hallucinationer och en jävla avtändning efteråt.

Just ruset på Ecstasy, handlar allt om Serotonin. Dr Shuglin själv rekommenderar att 90minuter in i ruset ta .5mg/kg för att förlänga peaken 1-2timmar, efter det är de värdelöst.

Mer om det finns att läsa på internet.
Bl.a http://dancesafe.org/drug-information/ecstasy-slideshow - så förstår ni hur det fungerar, varför det fungerar och varför det inte fungerar att fortsätta svälja ytterliggare MDMA
Citera
2013-03-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Vill bara rätta dig - du kan inte vara i peaken så länge du vill. Efter ett tag finns det inte mer serotonin för hjärnan att använda, hur mycket du än tar efter detta stadiet kommer ingenting att hända, möjligen huvudvärk, hallucinationer och en jävla avtändning efteråt.

Just ruset på Ecstasy, handlar allt om Serotonin. Dr Shuglin själv rekommenderar att 90minuter in i ruset ta .5mg/kg för att förlänga peaken 1-2timmar, efter det är de värdelöst.

Jag har tagit 1 e och även typ 14. Skillnaden är att då man tar 14 blir man mongos, på ett bra sätt. Så nån effekt får det. Tag inte 14 e.

Edit: Jag sa inte emot dig, upplevelsen blir fiiin i de doser Shulgin skrev om i Pihkal
Edit2: Ligga o stöna på golvet efter 10 e med sin brutta har ju också sin charm...
Edit3: Köp Pihkal och läs om alla fenetylaminer som kommer att komma som RCs ;-)
Senast redigerad av kruzzidullmannen 2013-03-22 kl. 22:33.
Citera
2013-03-22, 22:32
Medlem
Citat:
Jag har tagit 1 e och även typ 14. Skillnaden är att då man tar 14 blir man mongos, på ett bra sätt. Så nån effekt får det. Tag inte 14 e.

Edit: Jag sa inte emot dig, upplevelsen blir fiiin i de doser Shulgin skrev om i Pihkal
Edit2: Ligga o stöna på golvet efter 10 e med sin brutta har ju också sin charm...

Allt har sin charm, men serotoninet är det som gör allting så underbart. Att fortsätta fylla på, känns som att jaga någonting man inte uppnår den kvällen igen.

Av egen erfarenhet har jag bara som mest tagit 1gram MDMA på en kväll, den första påfyllningen var underbar - sedan blev jag bara mer skev. Hallucinationerna jag upplevde var en erfarenhet i sig själv, hädanefter håller jag mig till 120-150 med en 40-60mg påfyllning, jag tar ju inte det i festsammanhang så det fungerar perfekt för mig.

Men om det fungerar för er att fylla på, så är det bara att köra så. Allt har sin charm med kemisk lycka, 'whoever said money cant buy happiness simply never bought MDMA'
Citera
2013-03-22, 22:35
Medlem
Citat:
Allt har sin charm, men serotoninet är det som gör allting så underbart. Att fortsätta fylla på, känns som att jaga någonting man inte uppnår den kvällen igen.

Just det. Man vill bli bäng och det blir man, men inte på samma lyckliga Eade sätt. Enligt mig iaf
Citera
2013-03-22, 22:44
Medlem
Citat:
Vill bara rätta dig - du kan inte vara i peaken så länge du vill.

Och jo det vet jag, i min tanke var han på rave en kväll och då skulle det nog funka att fylla på.
Citera
2013-03-22, 23:11
Medlem
Citat:
Och jo det vet jag, i min tanke var han på rave en kväll och då skulle det nog funka att fylla på.

Jag tror dig, alltså går det.
Vad jag inte förstår är varför det fungerar? Eftersom hjärnan använder upp serotoninet på ca 3-4timmar, hur kan påfyllningar efter det förlänga ruset, när serotoninet inte är med i rollen längre?

Spekulationer vore kul.
Citera
2013-03-22, 23:15
Medlem
Citat:
Jag tror dig, alltså går det.
Vad jag inte förstår är varför det fungerar? Eftersom hjärnan använder upp serotoninet på ca 3-4timmar, hur kan påfyllningar efter det förlänga ruset, när serotoninet inte är med i rollen längre?

Spekulationer vore kul.

Svaret är enkelt. Vi har mer serotonin än vad som hjärnan gör av med under ett MDMA intag. Jag kan bekräfta detta då jag med lycka har fyllt på med MDMA 3-4 timmar efter jag tog den första dosen (150mg)
Citera
2013-03-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beulenpest
Svaret är enkelt. Vi har mer serotonin än vad som hjärnan gör av med under ett MDMA intag. Jag kan bekräfta detta då jag med lycka har fyllt på med MDMA 3-4 timmar efter jag tog den första dosen (150mg)

+1
Senast redigerad av kruzzidullmannen 2013-03-22 kl. 23:33.
Citera
2013-03-22, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beulenpest

Ok. Jag litar på dina erfarenheter och visst har hjärnan kvar mer serotonin än vad man gör av, speciellt om man har väntat ett tag mellan förra sessionen. Jag ska prova nästa gång, kan du förklara lite mer detaljerat hur du gick till väga med dosering,tidsintag m.m.
Citera
2013-03-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ok. Jag litar på dina erfarenheter och visst har hjärnan kvar mer serotonin än vad man gör av, speciellt om man har väntat ett tag mellan förra sessionen. Jag ska prova nästa gång, kan du förklara lite mer detaljerat hur du gick till väga med dosering,tidsintag m.m.

Första dosen tog jag en på 150mg, från den stunden att jag sväljer den går det ca. 3 timmar tills det att jag fyller på, denna gång med 2x150mg, eftersom jag antog att jag skulle behöva mer denna gång. Jag hade smått fel och fick en starkare effekt än förra gången. Man kan givetvis fylla på tidigare, och jag antar att man ska ha mer än vad den första dosen var, kanske 1.5X så mycket mer (om första dosen är på 150mg blir då den andra dosen på 225mg)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in