Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-22, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beulenpest
Första dosen tog jag en på 150mg, från den stunden att jag sväljer den går det ca. 3 timmar tills det att jag fyller på, denna gång med 2x150mg, eftersom jag antog att jag skulle behöva mer denna gång. Jag hade smått fel och fick en starkare effekt än förra gången. Man kan givetvis fylla på tidigare, och jag antar att man ska ha mer än vad den första dosen var, kanske 1.5X så mycket mer (om första dosen är på 150mg blir då den andra dosen på 225mg)

Min rek. är att fylla på med halva dosen peak.
Citera
2013-03-22, 23:54
Medlem
Pansarbabians avatar
Sitter i ruset just nu! Men jag har en liten fråga. Min vän klämde en pizza, cirkus en timme innan det bombades. Han känner ingenting efter 300 mg. Vi andra mår däremot oförskämt bra. Vi vet att förtäring kan minska ruset lite, men inte till den milda grad att man inte känner någonting, väll?

Skulle bli väldigt glad av ett svar, vad det är som händer egentligen. Resten av gänget sitter väldigt när personen i fråga och visar sitt medlidande, ja ni vet hur det är.
Citera
2013-03-23, 00:06
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarbabian
Sitter i ruset just nu! Men jag har en liten fråga. Min vän klämde en pizza, cirkus en timme innan det bombades. Han känner ingenting efter 300 mg. Vi andra mår däremot oförskämt bra. Vi vet att förtäring kan minska ruset lite, men inte till den milda grad att man inte känner någonting, väll?

Skulle bli väldigt glad av ett svar, vad det är som händer egentligen. Resten av gänget sitter väldigt när personen i fråga och visar sitt medlidande, ja ni vet hur det är.

Tar han några några mediciner eller så? Det brukar kunna vara en bidragande faktor till utebliven effekt.
Annars brukar det kunna slå rätt sent om man droppar en bomb på full mage, så det kan vara svaret.

300mg är ju en ganska rejäl dos i min mening.
Senast redigerad av Presentpapper 2013-03-23 kl. 00:08.
Citera
2013-03-23, 00:09
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarbabian

Förtäring tätt inpå kan försena ruset. Er vän borde även han få ett rus, om än något senare än er.
Citera
2013-03-23, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beulenpest
Första dosen tog jag en på 150mg, från den stunden att jag sväljer den går det ca. 3 timmar tills det att jag fyller på, denna gång med 2x150mg, eftersom jag antog att jag skulle behöva mer denna gång. Jag hade smått fel och fick en starkare effekt än förra gången. Man kan givetvis fylla på tidigare, och jag antar att man ska ha mer än vad den första dosen var, kanske 1.5X så mycket mer (om första dosen är på 150mg blir då den andra dosen på 225mg)

Jag provade att göra det samma som du gjorde, med 150mg blackberries. Efter ca 2½timme tog jag 2 stycken och det förbättrade inte effekten för mig, slutade med huvudvärk och hallucinationer.
Citera
2013-03-23, 13:02
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Jag tror dig, alltså går det.
Vad jag inte förstår är varför det fungerar? Eftersom hjärnan använder upp serotoninet på ca 3-4timmar, hur kan påfyllningar efter det förlänga ruset, när serotoninet inte är med i rollen längre?

Spekulationer vore kul.
Om allt serotonin hade förbrukats, hade man förmodligen fallit ihop, död. Det finns alltid serotonin kvar. Påfyllningar med MDMA/analoger med liknande verkningsmekanismer är lite speciella, speciellt om man tar det några timmar efter första dos. Förutom att toleransen gått upp för neurotransmittorerna, så är transportproteinerna fortfarande påverkade från första dos, så en 'urladdning' av neurotransmittorer igen kommer vara mycket svagare.

Påfyllningar tas bäst ett tag efter man nått peaken, inte timmar. Det ser till att flödet av neurotransmittorerna inte avstannar pga. att transportproteinerna börjar återhämta sig.
Citera
2013-03-23, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Om allt serotonin hade förbrukats, hade man förmodligen fallit ihop, död. Det finns alltid serotonin kvar. Påfyllningar med MDMA/analoger med liknande verkningsmekanismer är lite speciella, speciellt om man tar det några timmar efter första dos. Förutom att toleransen gått upp för neurotransmittorerna, så är transportproteinerna fortfarande påverkade från första dos, så en 'urladdning' av neurotransmittorer igen kommer vara mycket svagare.

Påfyllningar tas bäst ett tag efter man nått peaken, inte timmar. Det ser till att flödet av neurotransmittorerna inte avstannar pga. att transportproteinerna börjar återhämta sig.

Edit: 13:37, must do something geeky
Citera
2013-03-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Jag provade att göra det samma som du gjorde, med 150mg blackberries. Efter ca 2½timme tog jag 2 stycken och det förbättrade inte effekten för mig, slutade med huvudvärk och hallucinationer.

Ta en (eller 2 om dom är svaga) och ta lite efter peaken halva det du tog först. Det funkade bra för mig.
Citera
2013-03-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen

Allt förbrukas inte, men det finns inte tillräckligt med Serotonin i synapsen för receptorerna att aktivera ruset längre när monoamine oxidase börjar att bryta ner Serotoninet. Det är väl därför Dr Shuglin själv rekommenderar att 90minuter in i ruset ta en dosering av .5mg/kg eller hälften av vad du tog som första dosering för att förlänga ruset, och inte mer.
Citera
2013-03-24, 00:16
Medlem
Tjena, kommit över en kapsel med 140mg rent mdma, tror ni jag kan ta den utan att hitta på nått konstigt och väcka min sambo? Första gången jag provar men är rätt van utav andra cs så va tror ni?
Citera
2013-03-24, 00:27
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spetnazz
Tjena, kommit över en kapsel med 140mg rent mdma, tror ni jag kan ta den utan att hitta på nått konstigt och väcka min sambo? Första gången jag provar men är rätt van utav andra cs så va tror ni?
Var i ett annat rum, och lägg dig mjukt och skönt och ta på ett headset med musik
Citera
2013-03-24, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Var i ett annat rum, och lägg dig mjukt och skönt och ta på ett headset med musik
Sitter och kollar på tv och bruden sover i rummet intill vågar man ta tro? Vilket dilemma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in