Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-08, 23:05
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Tack för utslätandet av hur man egentligen ska göra. Vi gör alla fel, jag har gjort mitt.

Att jag är en trasig, tragisk, dålig människa vet jag redan. Du behöver inte påpeka det.

Och där har du fel, för vem är någon enskild människa till att döma vad som egentligen är rätt eller fel mer än utifrån sitt eget perspektiv? Samhället har skapat ett ideal, men det är inte en given sanning eller ett krav att leva efter för det.

Bara för att jag tycker att stöld är fel exempelvis så tycker inte någon annan det. De flesta människorna anser att det är fel att stjäla och därför har ett samhälle infört en lag om att du blir straffad ifall du stjäler. Fast vänder man på det och ser det ur ett större perspektiv finns ingen given förklaring till att det faktiskt är fel att stjäla. Ingen människa, inte någon alls, kan säga att något är en sanning eller inneha en viss innebörd i och med att det inte finns någon Gud eller övermäktig människa som är ledaren av mänskligheten som kan peka pinne åt rätt håll och säga vad vi ska göra. Allt är relativt och subjektivt i grund och botten.

Senast redigerad av LightCloud 2013-10-08 kl. 23:08.
Citera
2013-10-08, 23:17
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Tack för utslätandet av hur man egentligen ska göra. Vi gör alla fel, jag har gjort mitt.

Att jag är en trasig, tragisk, dålig människa vet jag redan. Du behöver inte påpeka det.
Nu håller du dina hästar här va. Du är bra och jag gillar dig, punkt slut. Ta hand om dig, kram.
Citera
2013-10-10, 16:11
Medlem
En av grejerna man kan dö av på ecstasy, är att man dricker för mycket vatten. Om man dricker för mycket vatten även utan ecstasy kan man dö (källa finns här). Ökar risken att dö av hypnotremia när man är påverkad av ecstasy? Eller handlar det mest om att man är rädd att bli uttorkad, så för att "vara på den säkra sidan" dricker man för mycket? Eller finns det någonting i ecstasy som gör att man blir extra känslig för för mycket vatten?
Senast redigerad av anonym747 2013-10-10 kl. 16:14.
Citera
2013-10-10, 17:43
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
En av grejerna man kan dö av på ecstasy, är att man dricker för mycket vatten. Om man dricker för mycket vatten även utan ecstasy kan man dö (källa finns här). Ökar risken att dö av hypnotremia när man är påverkad av ecstasy? Eller handlar det mest om att man är rädd att bli uttorkad, så för att "vara på den säkra sidan" dricker man för mycket? Eller finns det någonting i ecstasy som gör att man blir extra känslig för för mycket vatten?
Alltså du ska dricka väldigt mycket vatten på väldigt kort tid om du ska ens riskera det där. Jämför med att du sippar i dig en liter på en timme eller typ klunkar i dig fyra på en timme. Jag tror inte att risken ökar bara för att man har substansen i sig utan mer för att man tror sig druckit i en normal takt.
Citera
2013-10-10, 18:11
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Det handlar om, som du säger, att folk börjar nojja över att de ska dö av uttorkning och därför häver i sig mängder med vatten.
Citera
2013-10-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Det handlar om, som du säger, att folk börjar nojja över att de ska dö av uttorkning och därför häver i sig mängder med vatten.

Det finns ingen risk att man blir extra känslig för vatten då? I sådant fall fattar jag inte varför man ens ska behöva oroa sig för en sådan grej, för så himla borta brukar man inte bli att man häver i sig typ 6 liter som den där tjejen gjort.
Citera
2013-10-10, 18:42
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Det finns ingen risk att man blir extra känslig för vatten då? I sådant fall fattar jag inte varför man ens ska behöva oroa sig för en sådan grej, för så himla borta brukar man inte bli att man häver i sig typ 6 liter som den där tjejen gjort.
Nej.
Citera
2013-10-10, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Nej.

Bra, då har jag lärt mig en sak till idag. Tack.
Citera
2013-10-12, 15:34
Medlem
Citat:
Det utsöndras rejäla mängder antidiuretiskt hormon(ADH) under ruset, som bidrar till att föra tillbaka vatten till kroppen (göra pisset mer koncentrerat alltså). Det förvärrar situationen helt klart och är en orsak till att man måste vara extra försiktig med just MDMA+vatten.

Tänker man bara på detta och inte dricker för mycket eller för lite så är det ingen fara dock.
Senast redigerad av tjackroffe 2013-10-12 kl. 15:37.
Citera
2013-10-14, 19:33
Medlem
Hittade inte något i FAQen om detta: Hur länge sitter MDMA i blodet?
Citera
2013-10-14, 20:02
Medlem
Hadessss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janitori
Hittade inte något i FAQen om detta: Hur länge sitter MDMA i blodet?
Om jag minns rätt så sitter det iaf i urinet upp till 72 h
Citera
2013-10-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Det utsöndras rejäla mängder antidiuretiskt hormon(ADH) under ruset, som bidrar till att föra tillbaka vatten till kroppen (göra pisset mer koncentrerat alltså). Det förvärrar situationen helt klart och är en orsak till att man måste vara extra försiktig med just MDMA+vatten.

Tänker man bara på detta och inte dricker för mycket eller för lite så är det ingen fara dock.

Tack för det svaret!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in