Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EcstasyRising
Två veckor? Med vilken dos då? Två veckor kan till och jag med överskrida, iofs tog jag fyrdubbel dos eftersom svenskcirkulerade tabletter oftast är så värdelösa.

Jag har en fråga: Innan jag flyttade och hyrde ut min lägenhet så stuvade jag om och la ned två tabletter jag inte hann droppa i en sluten jackficka. Jackan hängde jag in i mitt svala förråd. Om jag kommer hem i juni nästa år, är dom värdelösa eller går dom att använda?
Jag är inte helt hundra säker men dosen var något med 0.85 eller 850 av MDMA.

I dokumentären hade dokumentär teamet köpt massa olika ecstasy tabletter på Glastonbury festivalen och vissa av tabletterna innehöll ingen ecstasy alls medans vissa innehöll nästan enbart MDMA.

Jag förstod det som att en del av projektet gick ut på att se om det gick att använda ecstasy som medicin främts för fd militärer och andra som lider av allvarlig post traumatisk stress.
Ett kvinna som led oerhört av detta deltog i programmet och provade drogen tillsammans med sin terapeft, hon gjorde jättestora framsteg under påverkan av drogen och det var väldigt rörande att som tittare se.
Citera
2012-10-05, 14:55
Medlem
TooOlds avatar
Tog 1 + 1/3 dels tablett för två veckor sen, skulle det vara lugnt om man tog det imorgon igen eller är det waste?
Citera
2012-10-05, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooOld
Tog 1 + 1/3 dels tablett för två veckor sen, skulle det vara lugnt om man tog det imorgon igen eller är det waste?

Du kommer få bra effekt, dock ur hälsosynpunkt är det rekommenderat att vänta lite längre. Shulgin pratade om ~4 gånger per år för att minimera eventuella risker. Om du dock tar i morgon och sedan väntar en längre tid är det ingen fara. Försök dock undvika varannan vecka konstant.
Citera
2012-10-05, 18:28
Medlem
TooOlds avatar
Okej, tack du! Det var nyttig info
Citera
2012-10-05, 21:51
Medlem
EcstasyRisings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goodguysbadguys
Jag förstod det som att en del av projektet gick ut på att se om det gick att använda ecstasy som medicin främts för fd militärer och andra som lider av allvarlig post traumatisk stress.
Ett kvinna som led oerhört av detta deltog i programmet och provade drogen tillsammans med sin terapeft, hon gjorde jättestora framsteg under påverkan av drogen och det var väldigt rörande att som tittare se.

Detta är inte förvånande! Ecstasy har ju sedan sin födsel använts i terapi. Tror det är i dokumentären Ecstasy Rising som man intervjuar en hel drös med folk med oika problem och som testat och sedan fått en ny syn på tillvaron.
Citera
2012-10-07, 01:20
Medlem
gorfs avatar
Har för mig att jag läst någonstans att mdma inte är vattenupplösligt. Är det så? Har löst upp mina kristaller i vatten och druckit. Kan det vara något annat än mdma isf? eftersom det löstes upp relativt enkelt i ljummet vatten?
Citera
2012-10-07, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quagga325
har försökt leta men inte hittat någon som frågat detta innan, ursäkta för upprepning om jag missat det... ska köpa e i helgen men har ingen bra koll på sorter, hur vet man vilka som är bra/dåliga? vad kan hända om man råkar käka ett dåligt piller? testat ca 5 gånger tidigare men då alltid fått av polare jag litar på.. första gången jag köper själv

Fick en gång vita lacoste och dom va INTE bra, spy känslor och kvällen slutade med att jag låg huttrade under 3 täcken
Citera
2012-10-07, 04:27
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorf
Har för mig att jag läst någonstans att mdma inte är vattenupplösligt. Är det så? Har löst upp mina kristaller i vatten och druckit. Kan det vara något annat än mdma isf? eftersom det löstes upp relativt enkelt i ljummet vatten?

Jo, visst är det vattenlösligt. Har själv injicerat kristaller upplöst i vatten, utan problem då.
Citera
2012-10-10, 07:21
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Tänkte blanda i MDMA, magnesium och 2c-b i gelatinkapslar. Finns det någon risk för att det blir någon reaktion mellan ämnena så att någon av dem försämras medan de förvaras? Hur bör man sedan förvara dessa piller, är frysen ett måste eller funkar ett svalt, mörkt utrymme? Är det fel att kalla gelatinkapslar fyllda med godsaker för "ecstacy" eller måste det vara pressade piller för att få kallas så?
Citera
2012-10-10, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Tänkte blanda i MDMA, magnesium och 2c-b i gelatinkapslar. Finns det någon risk för att det blir någon reaktion mellan ämnena så att någon av dem försämras medan de förvaras? Hur bör man sedan förvara dessa piller, är frysen ett måste eller funkar ett svalt, mörkt utrymme? Är det fel att kalla gelatinkapslar fyllda med godsaker för "ecstacy" eller måste det vara pressade piller för att få kallas så?

I mitt tycke så ska man kalla det för vad det är, alltså MDMA-kristaller. Så som du säger så tycker iallafall jag att för att kallas ecstasy ska det vara pressade piller. Sen skulle jag inte kalla dina piller för ecstasy även om dom var tryckta till piller. Skulle snarare kalla dom för MDMA-kapslar med 2-cb i, eller liknande i ditt fall, då det faktiskt inte är ecstasy eller ren MDMA, utan en cocktailkapsel.

Så om du har tänkt att sälja dom så tycker jag inte att du ska marknadsföra dom som ecstasy och var noga med att upplysa om att det är en skvätt 2c-b i!
Citera
2012-10-10, 09:46
Medlem
Neakahs avatar
Grymt! Väl behövligt för en nybörjare inom E
Citera
2012-10-10, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks

Ecstasy är MDMA, vare sig i kristaller eller pillerform. Kallar du dina kapslar för ecstasy så ljuger du då de innehåller ecstasy, magnesium och 2cb. Enklast är väl att säga att det är ecstasy och 2cb, då får inte folk världens chock när de börjar hallucinera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in