2012-10-01, 13:33
Medlem
Min första gång tog jag 3-4st (ingen aning om vilka) under en natt och vill minnas att jag kände mig riktigt nere & trasig efter. Fick i mig vatten men inte särskilt mycket mat, kanske en macka på 12 timmar. Tog säkert 2-3 dagar innan jag kände mig okej. Vet inte vilka knappar jag åt så dessa kan ju ha innehållit lite vad som helst. Hade ingen bens/röka att landa på.

Min fråga är då, hur mår man efter en hemmakväll på bara en knapp? Tänkte att man äter/dricker lite bättre om man bara stannar hemma, myser med musik och så. Denna gång vet jag att jag har en "Blue Crystal", som vad jag förstått är helt okej.
Citera
2012-10-01, 20:48
Medlem
erikkkkks avatar
För att återställa hela serotoninsystemet så gott det går på en vecka, hur gör man då det bäst? Egna erfarenheter?

Det råder delade meningar om huruvida 5-HTP fram tills MDMA-intaget verkligen är att föredra eller ej. Att helt lyckas återställa (i princip) allt serotonin på en vecka naturligt är ovanligt. Upp till två veckor tar det enligt flera källor.

Med hjälp av 5-HTP kan ju denna process snabbas på. Vet någon hur mycket snabbare? Är det helt relaterat till mängden 5-HTP, dvs. skulle man kunna säga att exempelvis 10 gram 5-HTP = så mycket serotonin som finns i serotonindepåerna när de är fyllda? Eller ändras kanske förhållandet mellan återupptag och nedbrytning av serotonin när man kommer över en viss mängd 5-HTP/dag? Med andra ord, finns det en gräns för hur mycket serotonin man kan "fylla" hjärnan med varje dag?
Citera
2012-10-01, 21:10
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Min första gång tog jag 3-4st (ingen aning om vilka) under en natt och vill minnas att jag kände mig riktigt nere & trasig efter. Fick i mig vatten men inte särskilt mycket mat, kanske en macka på 12 timmar. Tog säkert 2-3 dagar innan jag kände mig okej. Vet inte vilka knappar jag åt så dessa kan ju ha innehållit lite vad som helst. Hade ingen bens/röka att landa på.

Min fråga är då, hur mår man efter en hemmakväll på bara en knapp? Tänkte att man äter/dricker lite bättre om man bara stannar hemma, myser med musik och så. Denna gång vet jag att jag har en "Blue Crystal", som vad jag förstått är helt okej.

Hate to break it, men du kan må lika taskigt dagen efter då också.
Citera
2012-10-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Hate to break it, men du kan må lika taskigt dagen efter då också.

Tråkigt, men man får väl stå ut med det i guess. Fått lite blandade svar av vänner så får väl se själv hur det blir.
Citera
2012-10-01, 21:33
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BipolarLiv
Ja men med ett uppehåll på 2 veckor borde det ju va grönt?

Man ska inte leka med serotonerga droger om man redan har obalans i serotoninsystemet, vilket jag antar att du har eftersom du står på Anafranil. Det är verkligen inte att rekommendera. Har sett många som blivit sju resor värre i sina depressioner, och det finns de som får kroniska depressioner.

Jag vet att det låter tråkigt och förnuftigt, men skulle verkligen avråda dig från just serotonerga droger.
Citera
2012-10-02, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Man ska inte leka med serotonerga droger om man redan har obalans i serotoninsystemet, vilket jag antar att du har eftersom du står på Anafranil. Det är verkligen inte att rekommendera. Har sett många som blivit sju resor värre i sina depressioner, och det finns de som får kroniska depressioner.

Jag vet att det låter tråkigt och förnuftigt, men skulle verkligen avråda dig från just serotonerga droger.

Jo tack för omtanken vet att det inte är vitaminer direkt. Men det gäller en gång! Och vart mes undrande om den "akuta" faran vilken jag har förstått ska vara minimal eftter 2 veckor på vissa läkemedel.. Thx andå
Citera
2012-10-02, 18:38
Medlem
har försökt leta men inte hittat någon som frågat detta innan, ursäkta för upprepning om jag missat det... ska köpa e i helgen men har ingen bra koll på sorter, hur vet man vilka som är bra/dåliga? vad kan hända om man råkar käka ett dåligt piller? testat ca 5 gånger tidigare men då alltid fått av polare jag litar på.. första gången jag köper själv
Citera
2012-10-02, 19:58
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BipolarLiv
Jo tack för omtanken vet att det inte är vitaminer direkt. Men det gäller en gång! Och vart mes undrande om den "akuta" faran vilken jag har förstått ska vara minimal eftter 2 veckor på vissa läkemedel.. Thx andå

Bara du är medveten om att det där med "bara en gång" låter ganska naivt. Men har du väldigt bra självdisciplin så kan det kanske gå? Hoppas det går bra!
Citera
2012-10-03, 17:53
Medlem
Jag såg nyligen en färsk dokumentär på brittiska channel 4 som hetter typ 'The ecstasy trial'
Förbannat intressant!
Jag är ingen expert men vad jag förstod så visade det sig att en del av forskarna i programmet menar att ecstasy inte är alls så skadligt som man hitills trott.
Att seratoninet i hjärnan går ner men är helt återställt efter ca 2 veckor.

Det är ett jävla liv i UK om just denna dokumentären för åsikterna är delade. Vet inte om den går att hitta och se online eller om ni diskuterat den tidigare på detta forum, men ni som är intresserade av drogen vill säkert se detta program och förstår säkert mer av programmet än vad jag gjorde.

Hur som helst är det väldigt intressant när fördommar slås sönder av ny forskning.
Citera
2012-10-05, 05:52
Medlem
EcstasyRisings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goodguysbadguys
Jag såg nyligen en färsk dokumentär på brittiska channel 4 som hetter typ 'The ecstasy trial'
Förbannat intressant!
Jag är ingen expert men vad jag förstod så visade det sig att en del av forskarna i programmet menar att ecstasy inte är alls så skadligt som man hitills trott.
Att seratoninet i hjärnan går ner men är helt återställt efter ca 2 veckor.

Det är ett jävla liv i UK om just denna dokumentären för åsikterna är delade. Vet inte om den går att hitta och se online eller om ni diskuterat den tidigare på detta forum, men ni som är intresserade av drogen vill säkert se detta program och förstår säkert mer av programmet än vad jag gjorde.

Hur som helst är det väldigt intressant när fördommar slås sönder av ny forskning.

Två veckor? Med vilken dos då? Två veckor kan till och jag med överskrida, iofs tog jag fyrdubbel dos eftersom svenskcirkulerade tabletter oftast är så värdelösa.

Jag har en fråga: Innan jag flyttade och hyrde ut min lägenhet så stuvade jag om och la ned två tabletter jag inte hann droppa i en sluten jackficka. Jackan hängde jag in i mitt svala förråd. Om jag kommer hem i juni nästa år, är dom värdelösa eller går dom att använda?
Citera
2012-10-05, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EcstasyRising
Två veckor? Med vilken dos då? Två veckor kan till och jag med överskrida, iofs tog jag fyrdubbel dos eftersom svenskcirkulerade tabletter oftast är så värdelösa.

Jag har en fråga: Innan jag flyttade och hyrde ut min lägenhet så stuvade jag om och la ned två tabletter jag inte hann droppa i en sluten jackficka. Jackan hängde jag in i mitt svala förråd. Om jag kommer hem i juni nästa år, är dom värdelösa eller går dom att använda?

De går absolut att använda. Mdma står sig i många, många år (längre än din livstid).
Citera
2012-10-05, 10:52
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Cockblast
De går absolut att använda. Mdma står sig i många, många år (längre än din livstid).
Just så. MDMA-HCl är en väldigt stabil molekyl, så det är inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in