2010-07-25, 01:09
Medlem
Peace-Bomb1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av athleten
Stod inte i faq:en, vilket det kanske borde göra.

here it goes:

Hur spårar man användandet? Och hur länge efter kan man hitta spår av E?

Dvs, när är man safe från diverse drogtester?
Denna fråga kan vara svår att fråga på då Ecstasy piller är rena cocktails med droger. De innebär att du kan svara possetivt på flera droger.
Är din piller rena och innehåller endast MDMA(ecstasy) så kan du läsa mera här;

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_testing.shtml
Citera
2010-07-25, 11:41
Medlem
Dyngraukmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Exakt samma här. Ecstasy kommer alltid vara min dröm mitt allt, men jag befarar att jag käkat sönder mig totalt och aldrig kommer få tillbaka den där magin. Var helt värdelöst senast. Ska göra ett riktigt försök nu om en vecka och se hur det ter sig, sedan blir det creamfields i augusti också, men är tyvärr rädd att det bara kommer vara "sådär".

Försöker ersätta det jag fann i e med opioider. Det är inte samma sak, men det fungerar åtminstone varje dag...

Påminner H iv om ecstasy, rent euforimässigt?

Även fast jag hört att det är ganska till väldigt dumt så kan du ju alltid kasta i dig 5-htp innan ruset! Det blir några smulor intesivare ska jag lova. jag har prövat ta en 100 mg 5-htp innan och jag vart fan galet äschad på 1 rosa fjärill. fast som du redan kanske vet finns det ju risk för serotonergt syndrom. Men den äkta magin som finns med mdma är typ bara dom 5 första gångerna!

Jag har av någon anledning börjat gilla att ta typ halvor av rosa fjärillarna och festa på, lite socialare, lite dansantare, och man kommer ihåg hela kvällen samt man slipper gå runt på ravet och bara vara tok flummig!

Edit
Sen andra tips på att ha det kul med e är ju att hitta nya settings för det. En av mina favoriter är att va ett gäng kompisar och gå ut på promenad i Stockholms Stad och bara titta på det vackra. Jag vet iof redan att du prövat det på flera möjligavis. Men ändra setting och dos är ett sett...
Senast redigerad av Dyngraukman 2010-07-25 kl. 11:54.
Citera
2010-07-25, 13:06
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
Även fast jag hört att det är ganska till väldigt dumt så kan du ju alltid kasta i dig 5-htp innan ruset! Det blir några smulor intesivare ska jag lova. jag har prövat ta en 100 mg 5-htp innan och jag vart fan galet äschad på 1 rosa fjärill. fast som du redan kanske vet finns det ju risk för serotonergt syndrom. Men den äkta magin som finns med mdma är typ bara dom 5 första gångerna!

Jag har av någon anledning börjat gilla att ta typ halvor av rosa fjärillarna och festa på, lite socialare, lite dansantare, och man kommer ihåg hela kvällen samt man slipper gå runt på ravet och bara vara tok flummig!

Edit
Sen andra tips på att ha det kul med e är ju att hitta nya settings för det. En av mina favoriter är att va ett gäng kompisar och gå ut på promenad i Stockholms Stad och bara titta på det vackra. Jag vet iof redan att du prövat det på flera möjligavis. Men ändra setting och dos är ett sett...

5-htp är rekomenderat att man användar 2 veckor innan MDMA-intag för bästa effekt. Håller på bygger upp med nu faktiskt. Har du någon källa på att man riskerar serotonergt syndrom för att man använder detta naturläkemedel tillsammans med MDMA?
Citera
2010-07-25, 13:07
Medlem
wsbs avatar
Citat:

Edit

Det är rekommenderat att man intar 200 mg 5-htp/dag varje dag i 14 dagar innan MDMA-intag för bästa effekt. Håller på bygger upp med det nu faktiskt.

Har du någon källa på att man riskerar serotonergt syndrom för att man använder detta naturläkemedel tillsammans med MDMA?
Citera
2010-07-25, 13:25
Medlem
Dyngraukmans avatar
Det är farligare ju närmre ruset du tar det. Har läst på erowid och bluelight om folk som har fått kramper när dom dumt nog tryckt i sig 5-htp med mdma. Och det är väl det som är serotonergt syndrom?

Har också läst folk beskriva det som mer psykadeliskt, och speciellt om du tar det under ruset.

Men som sagt, tror inte man behöver ta det underruset om man liksom har buffrat upp sig i 2 veckor innan!
Senast redigerad av Dyngraukman 2010-07-25 kl. 13:28.
Citera
2010-07-25, 21:53
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Det är farligare ju närmre ruset du tar det. Har läst på erowid och bluelight om folk som har fått kramper när dom dumt nog tryckt i sig 5-htp med mdma. Och det är väl det som är serotonergt syndrom?

Har också läst folk beskriva det som mer psykadeliskt, och speciellt om du tar det under ruset.

Men som sagt, tror inte man behöver ta det underruset om man liksom har buffrat upp sig i 2 veckor innan!

Möjligt att det stämmer med att ta det under ruset. Borde kolla upp det där närmare. Serotonergt syndrom är livshotande - http://sv.wikipedia.org/wiki/Serotonergt_syndrom .

Tack för att du tog upp det, man kan aldrig vara för säker! Såg precis Rolling Movie igen, sjukt sorgligt när snubben dör på slutet. Filmen rekommenderas varmt till alla ecstasyälskare!

Tänka sig, kan inte hitta en bättre plats än här att ställa frågan:

Hur långt innan en MDMA-session ska man sluta ta 5-htp? Räcker det med att inte ta det under ruset, eller precis innan? Ingenting samma dag?
Citera
2010-07-25, 22:14
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Exakt samma här. Ecstasy kommer alltid vara min dröm mitt allt, men jag befarar att jag käkat sönder mig totalt och aldrig kommer få tillbaka den där magin. Var helt värdelöst senast. Ska göra ett riktigt försök nu om en vecka och se hur det ter sig, sedan blir det creamfields i augusti också, men är tyvärr rädd att det bara kommer vara "sådär".

Försöker ersätta det jag fann i e med opioider. Det är inte samma sak, men det fungerar åtminstone varje dag...

Påminner H iv om ecstasy, rent euforimässigt?
Hej beroendepersonlighet
Citera
2010-07-25, 23:32
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Hej beroendepersonlighet

Stämmer bra det. Förundras själv över att jag inte sjunkit längre ner i missbruket på 5 år...
Citera
2010-07-26, 01:03
Medlem
Dyngraukmans avatar
Citat:
Möjligt att det stämmer med att ta det under ruset. Borde kolla upp det där närmare. Serotonergt syndrom är livshotande - http://sv.wikipedia.org/wiki/Serotonergt_syndrom .

Tack för att du tog upp det, man kan aldrig vara för säker! Såg precis Rolling Movie igen, sjukt sorgligt när snubben dör på slutet. Filmen rekommenderas varmt till alla ecstasyälskare!

Tänka sig, kan inte hitta en bättre plats än här att ställa frågan:

Hur långt innan en MDMA-session ska man sluta ta 5-htp? Räcker det med att inte ta det under ruset, eller precis innan? Ingenting samma dag?

http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?s=&threadid=407429

http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?s=&threadid=80280

Mycket info som kan var till god nytta!
Citera
2010-07-26, 10:31
Medlem
Dyngraukmans avatar
Juste sen en sak till ang ecstasy och hitta det magiska ruset. Jag käkar inte opiater eller så men jag röker ganska mycket, och jag har väldigt lätt för att bli bängtrög i några dagar efter mycket rökandet och då om man käkar e på det här bängtrög dagarna så blir inte ruset lika bra heller. det är som det är någon trög cannabis hinna över hela skiten. Vilket jag tycker suger. Jag undrar om det kanske är så med dig och dina opiater?
Citera
2010-07-27, 19:01
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Juste sen en sak till ang ecstasy och hitta det magiska ruset. Jag käkar inte opiater eller så men jag röker ganska mycket, och jag har väldigt lätt för att bli bängtrög i några dagar efter mycket rökandet och då om man käkar e på det här bängtrög dagarna så blir inte ruset lika bra heller. det är som det är någon trög cannabis hinna över hela skiten. Vilket jag tycker suger. Jag undrar om det kanske är så med dig och dina opiater?

Mycket bra inlägg! Jag har aldrig tänkt på det förut, men nu när du säger det så låter det riktigt troligt. Nästa gång jag skall ta MDMA blir om 22 dagar på BOOM festival. Har då varit ren från MDMA och CS (utom tjack i helgen) i 3½ månad. Har även mått bra och varit glad under denna period. Förväntar mig därför en magisk effekt, likt de första gångerna.

Jag skall tänka på detta råd i fortsättningen och skall därför inte röka något mer fram tills dess (Har en väldigt inrökt period just nu.)
Citera
2010-07-27, 21:13
Medlem
wsbs avatar
Citat:

Det kan säkert stämma. Jag har dock alltid varit ren från opioider när jag tagit MDMA, så jag kan inte svara hur det är. Har dock inget minne av att cannabis påverkade mina MDMA-rus, för under den tiden jag rökte dagligen hade jag också mina bästa ecstasyrus, men det var å andra sidan under min ecstasysmekmånad, d.v.s. under det första året jag käkade knappar. Det har blivit ett antal sedan dess...

Även om jag tror att din tes kan stämma, d.v.s. att opioider kan sänka ruset, så är det nog upp till bevis under veckans slut, då jag snart får mitt MDMA - men inte kommer hinna bli helt ren från buprenorfinet. Lär nog bli så att jag kör upp det mesta idag och imorgon, men sparar en näsa till avtändningen. Tveksamt hur väl mina 5-htpförberedelser kommer att ge resultat också, iom att jag ätit och sovit dåligt, samt varit sjuk, men å andra sidan var det mer än en månad sedan jag tog MDMA senast och kommer att se till att ha riktigt bra setting denna gång.

Wish me luck hur som helst. Om det blir magiskt så funderar jag på en ny tripprapport med stulen slogan från Love Parade - MDMA - the magic is back.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in