Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-18, 15:47
Medlem
Buutchlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGuzza
Jag tog 200 mg i torsdags. Well, inte sånt överflöd, men jag har ledig tid och tillgång till E, så varför inte? 300 blir det idag alltså. Eller man kanske ska köra på 400 för att få maximal effekt? Med tanke på att det inte var särskilt längesen jag käkade senast.

Jag hade nog kört på max 300. Hur långt var uppehållet innan du tog det i torsdags?
Citera
2013-02-18, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Om ni bara hade sett vad som händer på synapserna tror jag inte ni hade vågat göra det ni gör.

MDMA inhiberar olika transportprotein som för över dopamin, serotonin, noradrenalin osv. till de andra synapserna. Det leder till höga koncentrationer i cytoplasman (i nervcellerna då), så då fosfyleras överskottet så det kan komma ut ur synapserna som leder till det stora påslaget.

Är rädd, både för transportproteiner, om de förändras permanent, och hur receptorerna reagerar på det stora påslaget av neurotransmittorer (tillfällig/permanent modulering?). Gör man det sällan är det nog lugnt, men så här kort tid emellan? I would not risk it.

Dessutom tömmer ni på serotoninet rätt så rejält som, som kan leda till depression och andra problem. Dopamin och de andra återhämtar sig mycket snabbare, men inte serotonin, som är en mycket viktig neurotransmittor.

Det jag försöker säga är att det jag precis skrivit, är lugnt, om man gör det någon gång då och då, men flera gånger i veckan? Lotteri.

Efter ett tag så lär man sig att skita i hälsan

Ont: Ja, du kommer få ett okej rus.
Citera
2013-02-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkuk
Efter ett tag så lär man sig att skita i hälsan

Ont: Ja, du kommer få ett okej rus.

Det är inte coolt att skita i psykisk hälsa, jag hoppas att du får psykiska besvär så att du får lida för vad du nyss har skrivit.
Citera
2013-02-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det är inte coolt att skita i psykisk hälsa, jag hoppas att du får psykiska besvär så att du får lida för vad du nyss har skrivit.

Lite coolt är det. Dessutom gjorde jag en "" smiley, vilken brukar betyda "JAG ÄR FULLKOMLIGT ALLVARLIG MED DETTA JAG SKRIVER NU."
Citera
2013-02-18, 19:53
Medlem
Citat:
Lite coolt är det. Dessutom gjorde jag en "" smiley, vilken brukar betyda "JAG ÄR FULLKOMLIGT ALLVARLIG MED DETTA JAG SKRIVER NU."

Tycker du att det stämmer bra? Tänk utifall jag är född på -60talet och inte växte upp med datorer, skulle jag då kunna tolka din ironi? Dessutom tror jag de flesta har lite olika definitioner av vilka smilies de skulle använda vid ironi, och hur de skulle välja att utforma sin mening.

Min tolkning av det står fortfarande det samma, att din blinkgubbe efteråt förstärker din mening med ett tufft inslag av liten kille på insidan men stor på utsidan ungefär som "vem fan bryr sig vad som händer, knarka och ha kul"
Citera
2013-02-18, 20:12
Medlem
Citat:
Tycker du att det stämmer bra? Tänk utifall jag är född på -60talet och inte växte upp med datorer, skulle jag då kunna tolka din ironi? Dessutom tror jag de flesta har lite olika definitioner av vilka smilies de skulle använda vid ironi, och hur de skulle välja att utforma sin mening.

Min tolkning av det står fortfarande det samma, att din blinkgubbe efteråt förstärker din mening med ett tufft inslag av liten kille på insidan men stor på utsidan ungefär som "vem fan bryr sig vad som händer, knarka och ha kul"

Okej, du tolkade det fel. Nuförtiden, bland 80talister och yngre, så menas blinkgubben just att man blinkar, dvs "glimten i ögat".

Självklart bör man knarka smart men tror de flesta som håller på någon gång hamnar i situationer där de knarkar osmart. Det var väl lite det jag ville göra ironi på också.
Citera
2013-02-18, 20:17
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Jag käkade E i torsdags, kommer 300 mg ge ett okej rus idag? infogad.

/Mod
Citera
2013-02-18, 20:58
Medlem
Citat:
Okej, du tolkade det fel. Nuförtiden, bland 80talister och yngre, så menas blinkgubben just att man blinkar, dvs "glimten i ögat".

Självklart bör man knarka smart men tror de flesta som håller på någon gång hamnar i situationer där de knarkar osmart. Det var väl lite det jag ville göra ironi på också.

Jaha, då var det löst nu då. Tur att det fanns ironi blandat i din mening, du är en människa trots allt
Citera
2013-02-18, 22:32
Medlem
Citat:
Jaha, då var det löst nu då. Tur att det fanns ironi blandat i din mening, du är en människa trots allt

<3 (Den smileyn betyder att nu är vi sams igen)
Citera
2013-02-19, 15:08
Medlem
Torka MDMA, går det?

Hej, köpte in MDMA i helge. Fuk det i en försluten plastpåse.
När jag öppna påsen var vissa delar av MDMA't typ fuktigt. Kändes som koda.

Och ja, det är MDMA jag köpt, krossade några av dom torra kristallerna och fick ett sjukt bra rus.

Undrar bara om det går att torka det som är "fuktigt" och om det
Finns nåt bra tips på hur man gör det?
Citera
2013-02-19, 15:34
Medlem
lämna påsen öpen över natten ska du nog se att det är bra sen
Citera
2013-02-19, 16:07
Medlem
Hur är det med att hantera en bil när man tagit Ecstasy. Jag tänkte slänga i mig ett par om 30minuter, en rättare sagt - klockan 12 ska jag röra mig hemåt, jag vill bara förtydliga att jag kommer att sätta mig i bilen. Vill bara veta vad jag kan förvänta mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in